Guest aleksi Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Mittarilla näyttää virrat päällä 0.3 volttia plus navasta ja kun piuhan ottaa irti ja mittaa siitä, niin jännite nousee yli kahteentoista. Pitääks sen muka olla noin? Täh..? Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä.. Quote Link to comment
metake Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Puolan miinuspiuha irti kun mittaat sitä jännitettä, muuten menee mittaus v**uiks. Quote Link to comment
Guest aleksi Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Kokeilin mä sitäkin ja sit oli jo 1,4 volttia. Ensin kyllä mittailin miinuspiuha kiinni. Onk sielt nyt mänt jotai si paskaks? Mutta siellä pitäis olla se 12 volttiakokö? Quote Link to comment
metake Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Kokeilin mä sitäkin ja sit oli jo 1,4 volttia. Ensin kyllä mittailin miinuspiuha kiinni. Onk sielt nyt mänt jotai si paskaks? Mutta siellä pitäis olla se 12 volttiakokö? Jos piuha irti tulee 12 volttia ja piuha kiinni 1,4 volttia, niin tarkasta että puolan plus-johto on varmasti oikeassa navassa, ettei vaan olis miinus-navassa... Jos oli oikeassa navassa, niin puola roskiin ja uusi tilalle. Edit: Niin juu, siis pitää olla 12 volttia. Quote Link to comment
Guest aleksi Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Ei oo kertaakaan lipsahtanu miinusnapaan. Niin unohtu tosta että kokeilin uudella ja käytetyllä puolalla mut ihan samoja tuloksia tuli. Hmm.. Puolaa ei varmaan pysty millään mittailemaan? Noh, pitää paneutua tohon taas huomenna. Quote Link to comment
metake Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Ei oo kertaakaan lipsahtanu miinusnapaan. Niin unohtu tosta että kokeilin uudella ja käytetyllä puolalla mut ihan samoja tuloksia tuli. Hmm.. Puolaa ei varmaan pysty millään mittailemaan? Noh, pitää paneutua tohon taas huomenna. Periaatteessa tuon miinusnavan ei edes pitäis olla yhteydessä puolan runkoon, mutta kaikenlaista voi eteen sattua. Outo juttu, jostain menee nyt maihin väärästä paikasta, koeta vielä irrottaa virranjakajalle menevä sytytysjohto, siis se paksu ja mittaa taas, jos vieläkin on väärä jännite, niin irrota puola puhallinkopasta ja mittaa, nyt ei enää voi olla muuta kuin 12 v :) Quote Link to comment
Guest aleksi Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Täytyy kokeilla. Varmistetaas vielä; Puolan +napaan tulee piuha virtalukolta ja siitä lähtee yks magneettiventtiilille ja yks sähköryypylle? Ja -napaan tulee ainoastaan virranjakalta yksi piuha? Quote Link to comment
metake Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Täytyy kokeilla. Varmistetaas vielä; Puolan +napaan tulee piuha virtalukolta ja siitä lähtee yks magneettiventtiilille ja yks sähköryypylle? Ja -napaan tulee ainoastaan virranjakalta yksi piuha? Kyllä, juurikin noin. Ja nyt tajusin tyhmyyteni, siis nuo magneettiventtiilille ja ryypylle menevät piuhat ihan ekaks irti, muuten menee sieltä maihin (niinkuin kuuluukin). Edit: Tosin kaikki nuo em. piuhat kiinnikin ollessa, pitäisi puolaan riittää 12V jännitettä. Mahdollisesti magneetti venttiili tai ryyppy on viallinen, pitäis mitata vastusarvot ja mitata oletusarvoihin että tietää. Tai sitten virtalukolta tulevassa piuhassa on hapettumaa tai muuta häikkää, niin että virtaa ei tule riittävästi ja jännite notkahtaa. Quote Link to comment
Guest aleksi Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Ok. Eli mittaus tapahtuu siis kaikki muut piuhat irti paitsi virtalukolta tuleva? No näin en sitä mitannutkaan. Eli sinne saattaa tullakin se 12v. Quote Link to comment
metake Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Ok. Eli mittaus tapahtuu siis kaikki muut piuhat irti paitsi virtalukolta tuleva? No näin en sitä mitannutkaan. Eli sinne saattaa tullakin se 12v. Kannattaa aloittaa siitä, lue edellisen viestin edit-osuus. Pitää olla 12 volttia myös nuo piuhat kiinni, mutta jollain pitää selvittää että minne sähkö karkaa. Quote Link to comment
Guest aleksi Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Joo täytyy tutkiskella. Kiitos nopeasta responssista. Quote Link to comment
Guest aleksi Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Tää selkis. Oli väärä piuha puolalla. Konehuoneeseen tulee kaks johtoa joista kumpaankin virrat kun kääntää avaimesta. Oikea roikkui puhallinkopan takana piilossa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.