Jump to content

ykskurkkuset nurkkasolexit


Guest Samu Karhunen

Recommended Posts

Mulla on eri imusarjat joten en osaa sanoa varmaksi,

mutta niin jumalattoman paljon on maailmalla noita laitettu kupliin että olisi tuosta jo luullut juttua syntyvän jos ei ne heittämällä mene kiinni. Sitenhän ne on suunniteltu käyvän, ilman muutoksia.

 

Jan

Link to comment

Sähköosia ei ole.

 

 

Ryypyt voi poistaa vaikka on koleakin keli, sillä kaasari on tarkoitettu toimimaan yksinään ja eri koneessa.. pitkähköllä imusarjalla jossa on mutkia. Tässä tapauksessa on imusarja lyhyt ja suora, lähellä kantta. Suora pudotus, jolloin bensa ei niin hanakasti tiivisty pisaroiksi kylmän imusarjan seinämille. Lyhyt imusarja lämpiääkin nopeasti kannen mukana. Ryyppyä ei juuri tarvita, käyntiin saa helposti ja hiukan aikaa kun pumppaa kierroksia (ihan vain nypyttää kaasua vähän tyhjäkäyntinopeuden yläpuolella) tai pitää niitä hiukan yllä, niin jo alkaa tyhjäkäynti löytymään. Samasta syystä tupladellortoissa ja webereissä ei ole tarvetta ryypyille.

 

Eri asia sitten jos mennään oikein talvipakkasille? En tiedä, ei kokemusta.

 

Lämmintä imuilmaa sinne voisi johtaa putkella kylmällä kelillä. Ei auta tietenkään kylmäkäynnistykseen kun sitä ei silloin ole saatavilla :)

 

Jan

Link to comment

Kiitti, Jan, jotain tuollaista itsekin uumoilin. Tuollaiset on meikäläiselläkin mielessä, kun ens talvena pitäis rakennella uus kruisailukone 85,5 pytyillä. Ei varmaan kannata tuon isommilla mehumaijoilla henskeleitä paukutella, kun ei tule sen isompi konekaan...

 

Taidan kuitenkin koittaa sen verran pistää lantteja säästöpossuun et saa irti uuden satsin, käytettyjen kaasareiden kauppahan on kai aina vähän semmosta onnen toukoa.

Link to comment

Käytettyjen kaasareiden "pelko" on aiheetonta mielestäni jos osaa tarkistaa pari perusasiaa:

 

- säätöruuvit liikkuu jouheasti eli kierteet on ehjät (koskee kaikkia ruuveja)

- rungossa ei ole mikään murtunut

- akselit ei ole väljät

- koho ei vuoda (vaihdettavissa useimmiten uuteen kyllä, ja paikatakin voi)

- Kiihdytyspumpun kalvo/mäntä vetreä ja ehjä (vaihdettavissa useimmiten)

- neulaventtiili on tiivis (vaihdettavissa)

 

Muilta osin ne ei käytössä "kulu" mihinkään.

 

ja tietysti ne kaasarit on putsattava huolellisesti ennen käyttöönottoa,

MYÖS uudet. (jos kus voi olloa valmistusprosessista jäänyttä hilettä tai

pientä lastua kanavissa jne. tai jopa vaan pakkausmateriaalia paketista

jossa ne on pyörineet)

 

 

Niin ja jos rahaa on, niin "oikeat" tuplat on paremmat tuonkin kokoiseen koneeseen. Vaikka Dellorto DRLA 36mm. Nelikymppisetkin saa säädettyä sopivaksi. Kun joka pytylle on oma kurkku, nini periaatteessa säädöt saa aina tarkemmaksi ja käynti paranee kun viereisen pytyn imupulssit ei häiritse. Bensankulutus EI kasva oletusarvoisesti, joskin polkemalal sen varmaan saa kasvamaan. Kiihdytyspumppujen suuttimia ja säätöjä kandee vilkaista, saa laittaa melko pienelle.

 

 

Jan

Link to comment
Mulla olis yhret nurkkasoleksien imusarjat ja vivusto. Lienee tollaset kaasaritkin jossakin huitsinpersiissä.

 

 

Alumiini imusarjat? Mulle vois kelvata. Vivustosta en tiedä, ehkä sekin.

 

Jan

Link to comment
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...