Guest Samu Karhunen Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 kyseessä samalainen setti mitä hc myy... mahtuuko vakio koirankopin kanssa vai pitääkö moskaa kylkeen tarjota? Quote Link to comment
Guest Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Mulla on eri imusarjat joten en osaa sanoa varmaksi, mutta niin jumalattoman paljon on maailmalla noita laitettu kupliin että olisi tuosta jo luullut juttua syntyvän jos ei ne heittämällä mene kiinni. Sitenhän ne on suunniteltu käyvän, ilman muutoksia. Jan Quote Link to comment
Guest Samu Karhunen Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 tänks vaa nopeista vastauksista :) Quote Link to comment
Guest Dragon Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Mintenkäs on, onko noissa "sähköosia"? (ei oikein kuvista saa selvää) Eli miten on yhteensopiivuuden laita "kuusvolttisten" kanssa? Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Jatkoa edelliseen, mitenkäs ryypyttimet näissä toimii, sähköllä vai esim. vaijerilla? Monista kuuluu olkevan ryyppy poistettu mut miten on syksyn koleilla tai peräti talvella, pelittääkö ilman ? Quote Link to comment
Guest Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Sähköosia ei ole. Ryypyt voi poistaa vaikka on koleakin keli, sillä kaasari on tarkoitettu toimimaan yksinään ja eri koneessa.. pitkähköllä imusarjalla jossa on mutkia. Tässä tapauksessa on imusarja lyhyt ja suora, lähellä kantta. Suora pudotus, jolloin bensa ei niin hanakasti tiivisty pisaroiksi kylmän imusarjan seinämille. Lyhyt imusarja lämpiääkin nopeasti kannen mukana. Ryyppyä ei juuri tarvita, käyntiin saa helposti ja hiukan aikaa kun pumppaa kierroksia (ihan vain nypyttää kaasua vähän tyhjäkäyntinopeuden yläpuolella) tai pitää niitä hiukan yllä, niin jo alkaa tyhjäkäynti löytymään. Samasta syystä tupladellortoissa ja webereissä ei ole tarvetta ryypyille. Eri asia sitten jos mennään oikein talvipakkasille? En tiedä, ei kokemusta. Lämmintä imuilmaa sinne voisi johtaa putkella kylmällä kelillä. Ei auta tietenkään kylmäkäynnistykseen kun sitä ei silloin ole saatavilla :) Jan Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Kiitti, Jan, jotain tuollaista itsekin uumoilin. Tuollaiset on meikäläiselläkin mielessä, kun ens talvena pitäis rakennella uus kruisailukone 85,5 pytyillä. Ei varmaan kannata tuon isommilla mehumaijoilla henskeleitä paukutella, kun ei tule sen isompi konekaan... Taidan kuitenkin koittaa sen verran pistää lantteja säästöpossuun et saa irti uuden satsin, käytettyjen kaasareiden kauppahan on kai aina vähän semmosta onnen toukoa. Quote Link to comment
Guest Posted October 15, 2004 Share Posted October 15, 2004 Käytettyjen kaasareiden "pelko" on aiheetonta mielestäni jos osaa tarkistaa pari perusasiaa: - säätöruuvit liikkuu jouheasti eli kierteet on ehjät (koskee kaikkia ruuveja) - rungossa ei ole mikään murtunut - akselit ei ole väljät - koho ei vuoda (vaihdettavissa useimmiten uuteen kyllä, ja paikatakin voi) - Kiihdytyspumpun kalvo/mäntä vetreä ja ehjä (vaihdettavissa useimmiten) - neulaventtiili on tiivis (vaihdettavissa) Muilta osin ne ei käytössä "kulu" mihinkään. ja tietysti ne kaasarit on putsattava huolellisesti ennen käyttöönottoa, MYÖS uudet. (jos kus voi olloa valmistusprosessista jäänyttä hilettä tai pientä lastua kanavissa jne. tai jopa vaan pakkausmateriaalia paketista jossa ne on pyörineet) Niin ja jos rahaa on, niin "oikeat" tuplat on paremmat tuonkin kokoiseen koneeseen. Vaikka Dellorto DRLA 36mm. Nelikymppisetkin saa säädettyä sopivaksi. Kun joka pytylle on oma kurkku, nini periaatteessa säädöt saa aina tarkemmaksi ja käynti paranee kun viereisen pytyn imupulssit ei häiritse. Bensankulutus EI kasva oletusarvoisesti, joskin polkemalal sen varmaan saa kasvamaan. Kiihdytyspumppujen suuttimia ja säätöjä kandee vilkaista, saa laittaa melko pienelle. Jan Quote Link to comment
pas2 Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 Mulla olis yhret nurkkasoleksien imusarjat ja vivusto. Lienee tollaset kaasaritkin jossakin huitsinpersiissä. Quote Link to comment
Guest Posted October 18, 2004 Share Posted October 18, 2004 Mulla olis yhret nurkkasoleksien imusarjat ja vivusto. Lienee tollaset kaasaritkin jossakin huitsinpersiissä. Alumiini imusarjat? Mulle vois kelvata. Vivustosta en tiedä, ehkä sekin. Jan Quote Link to comment
pas2 Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 No vivustoon kompastuin viimeks eilen tallissa, imarit on taas jossain hukassa mutta 2 parii pitäs löytyyy... Quote Link to comment
Guest Posted March 23, 2005 Share Posted March 23, 2005 Löysin jo imusarjat... Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.