HSuomi Posted April 4, 2008 Share Posted April 4, 2008 Mulla on sellanen kuivasumppu systeemi rakenteilla kuplaan missä sumppusäiliö on takatavaratilassa. Säiliön kannessa on kaksi huohotus putkea. Olisko mitään ideaa että vetäis moottorin huohotus letkun toiseen näistä ja toisesta letku pihalle? Niin että sumppu säiliö toimisi myös huohotus säiliönä. Kun huohotus säiliö ei tahdo mahtua mihinkään ulkopuolelle kun lokarit on jo täynnä tavaraa. Onko mitään järkeä koko systeemissä? Voiko edes toimia? H Quote Link to comment
HSuomi Posted April 5, 2008 Author Share Posted April 5, 2008 Idea hylätty. Liian tukkonen kuulemma. Quote Link to comment
Guest Kokkis Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Mulla on tehdastekoisessa systeemissä, tosin vesijäähdytteisessä rivimoottorissa, vedetty yksi huohotusletku venttiilikopasta öljysäiliöön. Säiliöstä sitten lähtee letku erilliseen huohotussäiliöön joka tuulettuu ulos auton taakse. Muuta tuuletusta ei moottorissa ole, ja on toiminut. Letku on sellaista tavallisen paksuista, ehkä 15 mm sisähalkaisijaltaan. Miten niin liian tukkoinen? Kuinka paljon Kuplan koneessa pitää tuuletusta olla? Quote Link to comment
HSuomi Posted April 5, 2008 Author Share Posted April 5, 2008 En tiedä miksi se olis tukkonen mutta niin vanhat karjut sano. Ja lisäks siinä huohotuksen yhteydessä tulee vissiin vesihöyryä ja sitä ei haluta öljyn sekaan. Quote Link to comment
Guest Kokkis Posted April 5, 2008 Share Posted April 5, 2008 Jos katsoo tällaista vanhan ff:n öljyjärjestelmää: http://www.formulaford.de/downloads/T340_oil.jpg niin tuossa menee yksi huohotin venttiilikopasta öljysäiliöön. Huohotinletkun sisämitaksi on annettu puoli tuumaa. Kuplan koneessa letkuja voisi tuoda useampiakin ja johtaa kaikki samaan säiliöön. Periaatteessa kai huohotuksen määrän tarve tulee koneen sylinteritilavuudesta? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.