Guest Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Niin, ajattelin kysyä jotta onkohan kukaan koittanu hitsata männän päälle lisää materiaalia, ns. pattia, jotta sais puristuksia lisää? Eiko kestä, meneeko männän muoto vituralleen vai voisko toi onnistua? Quote
-Alex- Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 Työkaveri, mekaniikkasuunnittelija aikoinaan oli hitsannut lisää materiaalia 4-T moottoripyörän mäntiin, tais olla 70luvun yamaha. Ei ollut kestänyt kovin kummoisesti, sanoi "puff" kun väänsi kahvaa kunnolla :D Vähän paremmin kesti kun takoi mäntää päältä vasaralla männän ollessa vielä kuuma - kuulostaa kyllä aika luolamiesmäiseltä viritykseltä ;) Voi olla että hitsattu mäntä on heikompi jopa kuin puhdas valumäntä...En muuta osaa sanoa =) Quote
Guest Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 mäntiä on hitsattu pattipäiksi varmaan jo ennen kuin mäntä keksittiin.kosaania alkuun 300-400 asteeseen ja mikkiä perään. Quote
P_Valtonen Posted May 1, 2008 Posted May 1, 2008 Mahlen männät ei kestä tehdä hemipäätä (fiat tc koneeseen). M-tapin kohta männässä alkaa venyy rankasti, ilmeisesti kovat rpm + lisämassa = myrkkyä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.