kuplatin Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Mikäs kuuluisi olla virranjakajalla ennakkoa 1600 koneessa, jakaja on siis aircooledilta ostettu "brazil" bosch 009.. Arvaus 8 astetta? Tuliterä progressiivinen weber kaasarina...ei nääs pelitä, röpöttää ja takkuaa kun painaa kaasua.. Quote Link to comment
-Alex- Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Vaihda progressiivinen yhteen tai kahteen DRLA/IDF kaasariin, niin jos toimis =) No, oikeesti, itse en tarkkaa ennakko tiedä, olen laittanut 6-8 asteeseen 009 jakajan, nyt MSD jakajalla saman verran perusennakkoa. Ei ole itsellä kokemusta progressiivisesta weberistä, mutta kokeneemmat sanovat että on työläämpi säätää kuin yks tuplakaasutin (?). Quote Link to comment
Guest Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 kaikki 009 jakajat saadetaan maksimiennakon mukaan, ei tyhjakaynnilla. Eli nostat kierrokset niin ylos ettei ennakko enaa kasva, yleensa 2500-3000rpm riittaa. Saada ennakko valille 28-32 astetta, riippuen siita mista kone tykkaa. Tyhjakaynnilla ennakko sitten on mita se sattuu olemaan. Syy tammoiseen saatoon: 009 jakajien valmistajilla ei ole minkaanlaista laadunvalvontaa, ennakkokayrat on ihan mita sattuu eri jakajayksiloiden valilla. Jos yhden saataa tyhjakaynnilla vaikkapa 10 asteeseen, saattaa maksimit olla 22. Toinen identtinen 009 saattaa antaa ennakkoja silloin 35 astetta. Tuohon lisaksi pitaa viela sanoa etta koskapa ne ennakkokayrat on mita sattuu, niin lahes aina nuo 009 jakajat tarvitsee muutoksia ja hienosaatoa. Haulla loytyy lisatietoa varmaan. Monissa koneissa tuntuis toimivat sellaiset saadot, jossa jakaja antaa 20 astetta ennakkoa. Sen voi sitten saataa 10 asteeseen tyhjakaynnilla, jolloin maksimit on 30. Ennankon maaraa saadetaan taivuttamalla keskipakolimppujen liikerajoittimia sisaan tai ulospain. Keskipakojousen esijannitysta pitaa usein muuttaa, se on liian tiukka eika ennakot tule peliin riittavan ajoissa kun kaasua painaa. Esijannitysta muutetaan jousen ulompaa kiinnityspistetta taivuttamalla. Tuo jakaja siis ei tieda kaasun asennosta eika alipaineista tuon taivaallista, vaan se reagoi ainoastana kierrosluvun nousuun. Siispa se pitaa saataa erityisen herkaksi aivan tyhjakaynnin tuntumaan, jotta se antaisi ennakkoja heti kun kierrokset vahan nousee. Pyorijan pitaa silti napsahtaa paattavaisesti takaisin perusasentoon kun sita sormin kaantaa jousta vastaan. Liian heikko jousen esijannitys jattaa ennakoita paalle ja kierrokset tyhjakayntia kovemmiksi, kun jalan nostaa kaasulta. Jonkun aikaa tata pitaa harjoitella ennenkuin osuu saadot kohilleen. Jan Quote Link to comment
Guest Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 proge weberi keskella ei toimi. Se vaatii vahintaan hemmetin kuuman imusarjan ettei seoksen bensasumu tiivisty pisaroiksi imusarjan seinille. Keskikaasari on pakosti saadettava rikkaalle etta sumuuntunutta bensaa piisaa palotilaan asti. Kaikenkaikkiaan melkolailla paska kaasari kuplaan. Lahes yhta huonoja on kaikki muutkin keskikaasarit, paitsi kuplan omat jotka on vakiokoneeseen mitoitettu. Kaiken avain keskikaasariasennuksissa on HITON kuuma imusarja, muuten ei toimi. 009 vain pahentaa asiaa. Laita nurkkakaasarit. Toimii paremmin, enemman tehoa, ja pienempi kulutus jos ajelet rauhallisesti. Helpompi saataa. Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.