Jump to content

jarrupääsylinteri


Recommended Posts

Posted

Autoni on toyota... Siis vm-69 kupla, ja tarvitsen apua. Jarrupääsylinterissä siis alkuperäisessä on 3 letkulähtöä, 2 kytkintä. Uuteen ei saa kuin 3 lähtöä ja yhden kytkimen, ja toinen mikä mietityttää on kun vanhassa on sellaiset palat välissä, missä on kuula sisällä. Tarvitseekko niitä laittaa? Ja toimiiko tuo yhdellä kytkimellä?

 

Make

 

ps. autossa on levyt edessä, ja tulossa myös taakse

Posted
Autoni on toyota... Siis vm-69 kupla, ja tarvitsen apua. Jarrupääsylinterissä siis alkuperäisessä on 3 letkulähtöä, 2 kytkintä. Uuteen ei saa kuin 3 lähtöä ja yhden kytkimen, ja toinen mikä mietityttää on kun vanhassa on sellaiset palat välissä, missä on kuula sisällä. Tarvitseekko niitä laittaa? Ja toimiiko tuo yhdellä kytkimellä?

 

Make

 

ps. autossa on levyt edessä, ja tulossa myös taakse

 

 

Ei tartte kuin yhden kytkimen.

 

Kuulaventtiilit on siella siksi etta se jattaisi hiukan painetta rumpujarrupiiriin, jotta kengat pysyis lahella rumpua ja jotta pyorasylinterin tiivisteet oilisivat aina hiukan paineen alaisena, vuotojen ehkaisemiseksi. Melko turha systeemi mun mielesta. Levyjarruissa ei tartte mokomia kun ne hinkkaa aina levyn pintaa eika tarvitse ottaa "loysia" pois.

 

Nykyaan ei taida edes saada mistaan kuulaventtiileilal varustettua paasylinteria tai niita venttiilejakaan. Korvaava paasylinteri tulee ilman venttiileja ja toimii rumpujarrujen kanssa ihan hyvin.

 

Jan

Posted

Siinähän se, kun olisi pitänyt laittaa vanhat kuulat. Mutta jos kerran toimii ilman niin sitten en niitä laita siihen...

 

Kiitos Jan.

 

Make

Posted
Siinähän se, kun olisi pitänyt laittaa vanhat kuulat. Mutta jos kerran toimii ilman niin sitten en niitä laita siihen...

 

Kiitos Jan.

 

Make

 

 

Kierteen koko paasylinterin rungossa on eri, verrattuna sylttyyn missa ei ole kuulavenoja ikina ollutkaan. Kuulaventtiilien kierre paasylttyyn on muistaakseni isompi kuin jarruputken kiinnitysmutterissa. Eli et voi vain yksinkertaisesti jattaa kuulaventtiileita pois ja laittaa suoraan jarruputket kiinni paasylinteriin. Jos venttiilit on huonot niin niista voi kaivaa sisuskalut pois ja kayttaa tyhjina adaptereina.

 

Alunperin venttiilittomiiin paasylintereihin ei nainollen myoskaan saa venttiileita asennettua.

Posted
Saako ne kuulat helposti pois sieltä pesästään? onko joku jippo tiedossa?

 

Make

 

 

Vakivalta..... :D Kait ne poraamalla saa

Posted

näin ymmärsin ettei niitä kannata käyttää kun on levyt joka kulmassa. Muuten palat hinkkaa kokoajan levyihin....

 

Olenko sitten väärässä?

Posted

Oikeassa olet. Levyjarruille ei passaa jattaa painetta piiriin, eli kuulat veke tai uusi paasylinteri.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...