make76 Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Autoni on toyota... Siis vm-69 kupla, ja tarvitsen apua. Jarrupääsylinterissä siis alkuperäisessä on 3 letkulähtöä, 2 kytkintä. Uuteen ei saa kuin 3 lähtöä ja yhden kytkimen, ja toinen mikä mietityttää on kun vanhassa on sellaiset palat välissä, missä on kuula sisällä. Tarvitseekko niitä laittaa? Ja toimiiko tuo yhdellä kytkimellä? Make ps. autossa on levyt edessä, ja tulossa myös taakse Quote Link to comment
Guest Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Autoni on toyota... Siis vm-69 kupla, ja tarvitsen apua. Jarrupääsylinterissä siis alkuperäisessä on 3 letkulähtöä, 2 kytkintä. Uuteen ei saa kuin 3 lähtöä ja yhden kytkimen, ja toinen mikä mietityttää on kun vanhassa on sellaiset palat välissä, missä on kuula sisällä. Tarvitseekko niitä laittaa? Ja toimiiko tuo yhdellä kytkimellä? Make ps. autossa on levyt edessä, ja tulossa myös taakse Ei tartte kuin yhden kytkimen. Kuulaventtiilit on siella siksi etta se jattaisi hiukan painetta rumpujarrupiiriin, jotta kengat pysyis lahella rumpua ja jotta pyorasylinterin tiivisteet oilisivat aina hiukan paineen alaisena, vuotojen ehkaisemiseksi. Melko turha systeemi mun mielesta. Levyjarruissa ei tartte mokomia kun ne hinkkaa aina levyn pintaa eika tarvitse ottaa "loysia" pois. Nykyaan ei taida edes saada mistaan kuulaventtiileilal varustettua paasylinteria tai niita venttiilejakaan. Korvaava paasylinteri tulee ilman venttiileja ja toimii rumpujarrujen kanssa ihan hyvin. Jan Quote Link to comment
make76 Posted June 29, 2008 Author Share Posted June 29, 2008 Siinähän se, kun olisi pitänyt laittaa vanhat kuulat. Mutta jos kerran toimii ilman niin sitten en niitä laita siihen... Kiitos Jan. Make Quote Link to comment
Guest Posted June 29, 2008 Share Posted June 29, 2008 Siinähän se, kun olisi pitänyt laittaa vanhat kuulat. Mutta jos kerran toimii ilman niin sitten en niitä laita siihen... Kiitos Jan. Make Kierteen koko paasylinterin rungossa on eri, verrattuna sylttyyn missa ei ole kuulavenoja ikina ollutkaan. Kuulaventtiilien kierre paasylttyyn on muistaakseni isompi kuin jarruputken kiinnitysmutterissa. Eli et voi vain yksinkertaisesti jattaa kuulaventtiileita pois ja laittaa suoraan jarruputket kiinni paasylinteriin. Jos venttiilit on huonot niin niista voi kaivaa sisuskalut pois ja kayttaa tyhjina adaptereina. Alunperin venttiilittomiiin paasylintereihin ei nainollen myoskaan saa venttiileita asennettua. Quote Link to comment
make76 Posted June 30, 2008 Author Share Posted June 30, 2008 Saako ne kuulat helposti pois sieltä pesästään? onko joku jippo tiedossa? Make Quote Link to comment
Guest Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Saako ne kuulat helposti pois sieltä pesästään? onko joku jippo tiedossa? Make Vakivalta..... :D Kait ne poraamalla saa Quote Link to comment
vwagen Posted July 1, 2008 Share Posted July 1, 2008 Miksi ne pitäisi saada pois? Quote Link to comment
make76 Posted July 1, 2008 Author Share Posted July 1, 2008 näin ymmärsin ettei niitä kannata käyttää kun on levyt joka kulmassa. Muuten palat hinkkaa kokoajan levyihin.... Olenko sitten väärässä? Quote Link to comment
Guest Posted July 2, 2008 Share Posted July 2, 2008 Oikeassa olet. Levyjarruille ei passaa jattaa painetta piiriin, eli kuulat veke tai uusi paasylinteri. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.