Jump to content

Kromausarvio


Guest Vihannes

Recommended Posts

(No niin, tuli siis uusi topic erheessä... sorry)

 

Kokemuksia, arvioita mitä maksaisi yksinkertaisen (KG) puskurin kromaus? Ollut siis alunperin kromattu, mutta nyt lohkeillu pahasti irti jne...

 

Ihan vaan hullun karkeita heittoja, olkaa hyvä!

 

 

Kiitti

Link to comment

kaveri kromasi kasan moottoripyörän osia, siten että toimitti osat sellaisenaan sinne, eli firma hiekkapuhalsi osat ja teki yleensäkin kaikki mitä tarvi. Niin sillä makso 1000€, joten luulis yhen puskurin olevan aikalailla halvempi.?

Link to comment

Ok, kiitti arvioista...

PItää tarkkaan harkita kannattaako... mutta ehkä jopa ainoa vaihtoehto jos hienoa haluaa, koskapa eipä ole tarjolla puskuria ainakaan GK:aan...

Kolkkeihinhan saa useampaakin sorttia - tosin ryökälehintaan niitäkin.

 

Tietty - jos jollakulla vielä tiedossa ihan täsmätietoa, niin kiva olisi kuulla.

Link to comment

Jos puskurit on muuten kunnossa (ei kolhuja,ei syöpymiä) niin hilseilevä kromihan ei ole mikään ongelma poistaa kromaamossa heidän altaassaan.

Pohjatyöt maksavat jos joutuu syöpymiä hiomaan tai täyttämään.

Asiakashan päättää minkälaiseen lopputulokseen halutaan päästä joten puskurit kainaloon ja käynti lähimpään kromaamoon niin saat kyllä täyden arvion työn hinnasta.

Pohjatöissä ei kyllä kannata säästää sillä vaikka kuparointi peittääkin pieniä syöpymiä niin kromaus kyllä tuo kaikki kolot "mukavasti" esille.

Jos aikoo kromauttaa maalattuja osia niin kannattaa ehdottomasti itse työstää osat ensin puhtaalle peltipinnalle ennenkuin vie ne kromaamoon.

 

Itse olen kromauttanut kuplan takavaloja Amoilassa joihin tehtiin hieman pohjatöitä mutta ei kuitenkaan "nysvätty" ihan viimeisen päälle peilipinnaksi. Jos noi sun puskurit on hyvät aihiot niin mun arvio liikkuisi 300-500 Euroa/puskuri.

Jotkut firmat on kromanneet osia ilman kuparointia mutta siihen ei kannata lähteä sillä tulos on sama kuin ostaisit "Made in Taiwan" valmisteet suoraan...

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...