seppo mäntykivi Posted November 15, 2004 Posted November 15, 2004 Kyselin taas tänään neuvoja katsastuskonttorilta, (Outokumpu). Väittivät että lokasuojat saa korvata ns. prätkälokasuojilla jos vain etupyörissä kääntyvät pyörien mukana. Onko kellään lisätietoa asiasta? t: sepi Quote
Guest Posted November 15, 2004 Posted November 15, 2004 Noin se kai aina on ollut, kunhan kulutuspinta koko leveydeltään tulee katetuksi ja oliko se nyt korkeussuunnassa 50%? Eli pyörän navan korkeudelle pitäis vetä alas? Tuloo ruma... toi mitta pitäis tarkistaa. Jan Quote
Guest Jari Granath Posted November 15, 2004 Posted November 15, 2004 Huono muisti sanoo et v8: ois joskus ollu kuva punasesta 32' Fordista jossa oli laitettu tollaset lokarit ja kyl niis musta näky kulutus pintaa eestäkipäi.. Jos vaatimuksena on esim. 50% kulutuspinnasta niin esmes tällee siit ei tulis edes nii kauheen ruma: ..eli "käänetään" se loksu tonne renkaan takapuolelle. Quote
Guest Raggare Posted November 15, 2004 Posted November 15, 2004 3. Roiskesuojien tulee ulottua leveydeltään vähintään renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruisena edessä vähintään 30° pyörän akselin kautta kulkevan pystytason etupuolelle ja takana N1-luokan autossa vähintään 50° ja muussa autossa 90° kyseisestä pystytasosta taaksepäin. Roiskesuojien tulee ulottua pyörän akselin kautta kulkevasta pystytasosta taaksepäin siten, että auton ollessa kuormittamaton roiskesuojan takapää ulottuu vähintään 150 mm pyörän akselin yläpuolella olevaan vaakatasoon. Lisäksi roiskesuojan reunan ja sanotun vaakatason leikkauskohdan tulee olla renkaan tai, jos kyseessä on paripyörät, ulomman renkaan pitkittäissuuntaisen keskitason ulkopuolella. toki ne kiinnitetään jollai jekkulangalla yms, ja katsastuksen jälkeen mäkeen rumentamasta ja ilmanvastusta kasvattamasta ;D Quote
seppo mäntykivi Posted November 16, 2004 Author Posted November 16, 2004 Jep, sellaiset jarrukilpiin? kiinnitettävät, nopeasti irroitettavat lokarit. Quote
-tipi- Posted November 16, 2004 Posted November 16, 2004 Ei menny joensuussa 1½v sitten läpi tollaset loksut, kun oli kuulemma liian hiekot kannakkeet (peltilattaa). Eli ainakin kiinnitys pitää olla jämäkkä. Samoin ko. "VW-rodissa" eräs hylkyperuste oli puuttuva korkeussäätö ajovaloissa, eli ei riittänyt että rodivaloja pystyi kääntämään, vaadittiin ruuvattava säätö. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.