Guest Rampe Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 Tuli tämmönen ostettua varaosa autoks mut olikin kunnoltaan parempi kun oli alunperin puhe. alunperin oli puhetta että auto on seissyt 10 vuotta puun alla mutta loppujenlopuksi se olikin poistettu rekisteristä sillon ja isäntä oli kyllä käytellyt ja laittanut sitä pikku hiljakseen. en ostaessa tutkinut autoa ollenkaan vaan hilattiin suoraan trailerille, papereitakaan ei tehty silloin.mukana tuli toinen moottori ja auto täynnä varaosia mm.startteja, latureita ja muutakin nippeliä. kotona koitin startata eikä lupaillut ollenkaan. vähän tutkimuksia ja vikakin lötytyi, virranjakajan kansi oli väärinpäin. auto lähti tulille mut ei käyny tyhjäkäyntiä, kaasarista löytyi roska. seuraavaksi jarrujen kimppuun. taakse ei tullut jarrunestettä. olin jo tilaamassa uusia pääsyltyn kumeja kun huomasin että semmoisethan löytyikin auton kyydistä. aloin purkamaa sylinteriä irti niin vikahan löytyi alkumetreillä, säiliöltä tuleva putki oli tukossa. kaikki jarrut tuli purettua ja herkistettyä ja lisää yllätyksiä tuli vastaan. edessä levyjarrut joissa uudet levyt, palat, letkut ja satuloiden suojakumit. myös takajarrulinja oli uusittu. nyt autossa oli toimiva moottori ja jarrut. myös pohja näytti olevan ihan ok. tuli ajatus laittaa auto kilpiin ja ajella semmosenaan kesän yli. loppujen lopuksi innostuin maalaamaan auton itse. vaihdoin toisesta projektiautosta lokarit jotka olivat uudet. käyntihäiriöiden kanssa on tapeltu pitkin kevättä ja vikoja ollut monia. kaasarin vaihdoin osien seasta löytyyneeseen 31pic 4 ja virranjakaja vaihtui hotcarsin halpikseen. myös tulpat, tulpan johdot ja puola on tullut vaihdettua. lopullinen silaus käyntihäiriöitten loppumiselle saavutettiin latausjännitteen nostolla. muutamia kuvia ennen ja jälkeen remontin. muijankin sain houkuteltua tallille avuksi Quote Link to comment
Guest Rampe Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 rekisteri otteen mukaan moottori on 1600 kuutioinen totuutta en tiedä. nyt olis tarkoitus vaihtaa kaasuttimeks joku keskitupla. keulan madallus olis kans tehtävä eli kaasutinka ja etuakselia saa tarjota. tai sitten vinkkejä miten ruosteiset iskarintolpat vois korjata. myös kuvat avis palojen asennuksesta kelpais. vaikka paljon tosta madaltamisesta oonkin jo lukenut niin yhtään kunnon kuvaa akselin keskiosan muutoksista ei ole sattunut silmiin. tuolla lisää kuvia http://s260.photobucket.com/albums/ii15/rampe13/kupla/ Quote Link to comment
Guest jukka nurmo Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 tuolla lisää kuvia sehän on ford :) mutta nätin alkuhan sinulla siinä on kupla meinaan. Quote Link to comment
Guest Rampe Posted July 21, 2008 Share Posted July 21, 2008 tuolla lisää kuvia sehän on ford :)mutta nätin alkuhan sinulla siinä on kupla meinaan. joo, se ford on talven prokkis, on siel kuplastakin kun sivusta klikkailee Quote Link to comment
Guest Rampe Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 jep jep! eilen vaihtelin tossa cb performancen droppiolkia ja vasta asennus vaiheessa huomasin et mulla onkin kaks vasemman puolen olkaa käsissä. ei auttanut kun kasata vanhoilla osilla nippuun. jos kellään olis tietoo mistä löytys 1 tai 2 kpl oikean puoleisia cb:n droppiolkia ni olisin kiinnostunut ostamaan. myös vaihdossa yksi vasen =) Quote Link to comment
NO H2O Posted August 12, 2008 Share Posted August 12, 2008 Jaahas tämä onkin tullut bongattua liikenteestä, kivannäköinen pystylamppu... Quote Link to comment
Guest Rampe Posted September 23, 2008 Share Posted September 23, 2008 jaa-a. kesä ajettu eikä ole tielle jääty. latausongelmia on ollu kun säätimen käret hitsaa kiinni ja voltti sekä ampeeri mittari menee välillä tappiin. meinasin turbon liipasta ihan pikku budjetti virityksenä. mul on garretin gt15 pikku mutka ja yks kappale dellorto 45 paineistettu vaakaimukaasari jemmassa. uudet laakerit ja mäntä/pyttysarjan laittas koneeseen ja sitten käärmeenpesän perään ahtimen. onko kellään kokemuksia noista kaasuttimien koosta eli olisko toi 45 tupla miten lähellä totuutta pienen ahtimen kans? tehoja en meinaa ottaa paljoakaan eli jos max puolen baarin ahdoilla päryyttilis että paikat kestäs ehjänä. ajatuksena on että kone pelais melko alhaalta ja sais vähän lisää potkua ja ylimääräiset osat käyttöön =) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.