Jump to content

Kolmella käy neljällä ei!?!


Guest AMa

Recommended Posts

Nyt kun virran jakaja pysyy paikallaan eikä hypi enää hahlosta ilmeni uusi

onkelma. Bussin moottori ei meinaa millään käynnistyä. pätkii ja paukkuu.

loppu bensa palaa vissiin putkessa. kärjet ja syttö tarkastettu moneen

otteeseen. Piuhatkin on oikeassa järjestyksessä.

Jos koneen saa käymään niin ei sillä oikeasti voi tien päälle lähteä. Käynti

on todella surkeaa.

 

Mutta kun nyppäsee yhden johdon (taka vasen) tulpasta, niin johan

käynnistyy!?! Ottaa kierroksia ja käypi kohtuullisesti, ja pystyy jopa

ajamaan kahdeksaa kymppiäkin. Eihän se meno ole ihan sama kuin jos

kaikki pytyt olis mukana, mutta kuiteskin.

Mikä mättää???

 

Onko mulla muka sittenkin se jakajan akseli 180 astetta pielessä, syttö

todella päin p...että?

 

Yhden ajatuksen sain yhdeltä huoltomieheltä, että venttiili(t) ois siinä

mykässä sylinterissä jumissa, ja sen takia se pääsis polttaan bensan

väärään aikaan?

 

en tiiä enää, mutta tietäskö joku muu?

 

T:

AMa

Link to comment

No nyt käy neljällä. Suurin ongelma oli pyörijässä. Hiilipöly oli palanut kiinni

pyörijään siten, että se on varmaan antanut kipinää myös 180astetta

väärään suuntaan välillä. Kumma jos on vähän paukkunut putkessa.

Rapsuttelin sen puhtaaksi.

 

Eli venttiilit on toimivat kait sittenkin...

Mutta miksi juuri nelospytty on ollut pimmee?? en oikein tiedä.

Säädöt on vielä vähän huonot joten tyhjäkäynti meinaa olla kateissa.

Pitänee vaihtaa uus pyöriä ja kansi.

Niin ja kaasarin kurkkuahan tuo kans meinaa jäätää.

Link to comment
Guest nokivasara

Mittaa puristuspaineet niin selviää venttiilikysymys. Tulpat kunnossa ja oikeanlaiset? Omassa 1600:ssa ei pelannut Boschin W8ac:t, vaan W7ac:t pelaa hyviin. Uusi konkka, ei ole kallis investointi.

Link to comment

Syitä käyntiongelmiin löytyi?

Käytin venttiilikopat pois paikoiltaan ja mittailin välyksiä. Kone ei ollut ihan

kylmä, vaan semmoisen tunnin jähtynyt.

 

Jokatapauksessa, oikealla puolen eivät olleet ihan kohdillaan, mutta

suurinpiirtein. Eli ne vaatii hienosäädön kun kone on kylmä. Mutta sitten se

vasen puoli. En saanut 0.1 välysmittaa minkään venttiilin säätöruuvin alle.

Itseasiassa, ne ei tuntunut sorminkaan kunnolla liikkuvan.

(siis tietenkin mittailin silloin kun k.o. männät oli yläkuolokohdissaan)

Aika loppui kesken eilen, joten varsinaiset säädöt jäi tekemäti, mutta tänään jatkuu...

 

Tulpat ei ole kovin vanhat, mutta voishan nekin tarkistaa kun saa nuo

venttiilit eka säädettyä.

Konkka ja kärjetkään ei ole kovin vanhat.

 

Mutta jakajan kansi ja pyörijä ois syytä vaihtaa. Jostain syystä mä en saa

millään ostettua OIKEANLAISIA osia. Eka kansi ostettiin auton vuosimallin perusteella -> liian korkea.

Seuraavaksi tilasin liikkeeseen matalan kannen ja siihen sopivan pyörijä.

-> muuten ok, mutta siinä pyörijässä ei ollut sitä pykämää siihen akselin

koloon, vaan yksi tasainen sivu.

Mikähän sekasikiö jakaja mulla tuossa oikein on.

Pitänee seuraavaksi lähteä kauppaan vanhat osat taskussa.

Link to comment
Guest nokivasara

Onhan puola Boschin puola eikä mikään yleismallin mikälie puola? Issellä oli myös noita kipunaongelmia jotka ilmeni putkessa paukkumalla ja muutenkin käynti oli kadoksissa. Jo uutena hajalla ollut konkka ja halpis puola ei tykännyt toimia. Boschin sininen puola paikalleen, uusi konkka, uudet kärjet ja Boschin w7ac tulpat niin rupesi toimimaan.

Link to comment

Mutta jakajan kansi ja pyörijä ois syytä vaihtaa. Jostain syystä mä en saa

millään ostettua OIKEANLAISIA osia. Eka kansi ostettiin auton vuosimallin perusteella -> liian korkea.

Seuraavaksi tilasin liikkeeseen matalan kannen ja siihen sopivan pyörijä.

-> muuten ok, mutta siinä pyörijässä ei ollut sitä pykämää siihen akselin

koloon, vaan yksi tasainen sivu.

Mikähän sekasikiö jakaja mulla tuossa oikein on.

Pitänee seuraavaksi lähteä kauppaan vanhat osat taskussa.

 

Katsoppas siitä jakajan kyljestä se numerosarja, niin selvitetään jakajan alkuperä.

Link to comment

Nyt on venttiilit säädetty, ja öljyäkin lisätty. Aluksi tuntui ettei tällä ole

mitään suurempaa vaikutusta käyntiin. Moottori ei tahtonut oiken käydä

tyhjäkäynnillä kuin sen 10-30 sekunttia.

 

Kävin heittään pienen lenkin ja sen jälkeen moottori tuntui pelaavan niin

normaalisti kuin volkkarin kone nyt yleensä toimii:

Tyhjäkäynti ok. Vastaa kaasuun viivyttelemättä. Eikä tasakaasulla nyi

kummallisesti tiellä.

 

Pitänee vielä hipistellä noita muitakin säätöjä, ja sitä jakajaa+hilppeitä.

Mutta,

so far, so good, so what?

 

Toivottavasti väärät venttiilin säädöt/säätämättömyydet eivät ole tehneet

suurempia tuhoja...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...