Guest AMa Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Nyt kun virran jakaja pysyy paikallaan eikä hypi enää hahlosta ilmeni uusi onkelma. Bussin moottori ei meinaa millään käynnistyä. pätkii ja paukkuu. loppu bensa palaa vissiin putkessa. kärjet ja syttö tarkastettu moneen otteeseen. Piuhatkin on oikeassa järjestyksessä. Jos koneen saa käymään niin ei sillä oikeasti voi tien päälle lähteä. Käynti on todella surkeaa. Mutta kun nyppäsee yhden johdon (taka vasen) tulpasta, niin johan käynnistyy!?! Ottaa kierroksia ja käypi kohtuullisesti, ja pystyy jopa ajamaan kahdeksaa kymppiäkin. Eihän se meno ole ihan sama kuin jos kaikki pytyt olis mukana, mutta kuiteskin. Mikä mättää??? Onko mulla muka sittenkin se jakajan akseli 180 astetta pielessä, syttö todella päin p...että? Yhden ajatuksen sain yhdeltä huoltomieheltä, että venttiili(t) ois siinä mykässä sylinterissä jumissa, ja sen takia se pääsis polttaan bensan väärään aikaan? en tiiä enää, mutta tietäskö joku muu? T: AMa Quote Link to comment
Guest arto linden Posted July 29, 2008 Share Posted July 29, 2008 Venttiilikoppa pois ja tarkista... Quote Link to comment
Guest AMa Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 No nyt käy neljällä. Suurin ongelma oli pyörijässä. Hiilipöly oli palanut kiinni pyörijään siten, että se on varmaan antanut kipinää myös 180astetta väärään suuntaan välillä. Kumma jos on vähän paukkunut putkessa. Rapsuttelin sen puhtaaksi. Eli venttiilit on toimivat kait sittenkin... Mutta miksi juuri nelospytty on ollut pimmee?? en oikein tiedä. Säädöt on vielä vähän huonot joten tyhjäkäynti meinaa olla kateissa. Pitänee vaihtaa uus pyöriä ja kansi. Niin ja kaasarin kurkkuahan tuo kans meinaa jäätää. Quote Link to comment
Guest nokivasara Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 Mittaa puristuspaineet niin selviää venttiilikysymys. Tulpat kunnossa ja oikeanlaiset? Omassa 1600:ssa ei pelannut Boschin W8ac:t, vaan W7ac:t pelaa hyviin. Uusi konkka, ei ole kallis investointi. Quote Link to comment
Guest AMa Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Syitä käyntiongelmiin löytyi? Käytin venttiilikopat pois paikoiltaan ja mittailin välyksiä. Kone ei ollut ihan kylmä, vaan semmoisen tunnin jähtynyt. Jokatapauksessa, oikealla puolen eivät olleet ihan kohdillaan, mutta suurinpiirtein. Eli ne vaatii hienosäädön kun kone on kylmä. Mutta sitten se vasen puoli. En saanut 0.1 välysmittaa minkään venttiilin säätöruuvin alle. Itseasiassa, ne ei tuntunut sorminkaan kunnolla liikkuvan. (siis tietenkin mittailin silloin kun k.o. männät oli yläkuolokohdissaan) Aika loppui kesken eilen, joten varsinaiset säädöt jäi tekemäti, mutta tänään jatkuu... Tulpat ei ole kovin vanhat, mutta voishan nekin tarkistaa kun saa nuo venttiilit eka säädettyä. Konkka ja kärjetkään ei ole kovin vanhat. Mutta jakajan kansi ja pyörijä ois syytä vaihtaa. Jostain syystä mä en saa millään ostettua OIKEANLAISIA osia. Eka kansi ostettiin auton vuosimallin perusteella -> liian korkea. Seuraavaksi tilasin liikkeeseen matalan kannen ja siihen sopivan pyörijä. -> muuten ok, mutta siinä pyörijässä ei ollut sitä pykämää siihen akselin koloon, vaan yksi tasainen sivu. Mikähän sekasikiö jakaja mulla tuossa oikein on. Pitänee seuraavaksi lähteä kauppaan vanhat osat taskussa. Quote Link to comment
Guest nokivasara Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Onhan puola Boschin puola eikä mikään yleismallin mikälie puola? Issellä oli myös noita kipunaongelmia jotka ilmeni putkessa paukkumalla ja muutenkin käynti oli kadoksissa. Jo uutena hajalla ollut konkka ja halpis puola ei tykännyt toimia. Boschin sininen puola paikalleen, uusi konkka, uudet kärjet ja Boschin w7ac tulpat niin rupesi toimimaan. Quote Link to comment
metake Posted August 6, 2008 Share Posted August 6, 2008 Mutta jakajan kansi ja pyörijä ois syytä vaihtaa. Jostain syystä mä en saa millään ostettua OIKEANLAISIA osia. Eka kansi ostettiin auton vuosimallin perusteella -> liian korkea. Seuraavaksi tilasin liikkeeseen matalan kannen ja siihen sopivan pyörijä. -> muuten ok, mutta siinä pyörijässä ei ollut sitä pykämää siihen akselin koloon, vaan yksi tasainen sivu. Mikähän sekasikiö jakaja mulla tuossa oikein on. Pitänee seuraavaksi lähteä kauppaan vanhat osat taskussa. Katsoppas siitä jakajan kyljestä se numerosarja, niin selvitetään jakajan alkuperä. Quote Link to comment
Guest AMa Posted August 7, 2008 Share Posted August 7, 2008 Nyt on venttiilit säädetty, ja öljyäkin lisätty. Aluksi tuntui ettei tällä ole mitään suurempaa vaikutusta käyntiin. Moottori ei tahtonut oiken käydä tyhjäkäynnillä kuin sen 10-30 sekunttia. Kävin heittään pienen lenkin ja sen jälkeen moottori tuntui pelaavan niin normaalisti kuin volkkarin kone nyt yleensä toimii: Tyhjäkäynti ok. Vastaa kaasuun viivyttelemättä. Eikä tasakaasulla nyi kummallisesti tiellä. Pitänee vielä hipistellä noita muitakin säätöjä, ja sitä jakajaa+hilppeitä. Mutta, so far, so good, so what? Toivottavasti väärät venttiilin säädöt/säätämättömyydet eivät ole tehneet suurempia tuhoja... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.