Guest Risto Posted November 8, 2008 Posted November 8, 2008 Moro, uusi mies täällä. Heti asiaan. No, ensin hajosi vesipumppu, se vaihdettiin. Pääsin etenemään n. 30 km ja sitten alkoi sisätila täyttyä hörystä, joka oli niin tahmeata, että kaikki paikat olivat nihkeitä glykoolista mukaan lukien äijän tukka. Ilmeisesti siis meni lämmityslaitteen kenno puhki, kun vettä ei valu maahan eikä ainakaan vielä moottoritilastakaan näy vuodon merkkejä missään? (Tää oli siis vahvistusta odottava kysymys). Osaisiko joku saman kokenut tai muuten varmasti tietävä kertoa miten saan kennon irroitettua. Ilmeisesti sisäkautta? Entä mistä saan edullisimmin uuden tarvikekennon. Entä onko muuta huomioitavaa asian tiimoilta. Auto on siis kolmoskopalla vm. -92, kone 1.8, ei ilmastointia, ajettu 337tkm. Itse asustelen Espoossa. Kiitti Risto PS. Voi myös tarjota korjausta, oon koko syksyn ilta- ja yövuorossa, eikä paikkaa muuta kuin parkkipaikka homman tekemiseen, joten kohtuuhintainen korjaus sopisi oikeastaan hyvin. Quote
vesav Posted November 8, 2008 Posted November 8, 2008 oli ihan pakko :) Hahahaa mä jo odottelinki et kuka on eka joka viitsii asiasta mainita... :D Quote
Guest Risto Posted November 8, 2008 Posted November 8, 2008 Noh, hätä ei lue lakia ja sitäpaitsi parempi vettä ja vähän lämpöä kuin ilmaa eikä yhtään lämpöä;-) Terv. Entinen kuplavolkkarin omistaja Quote
Guest 1200-73 Posted November 8, 2008 Posted November 8, 2008 toi sattu jokasta ilmavolkkarin omistajaa suoraan sydämeen Quote
Guest Risto Posted November 8, 2008 Posted November 8, 2008 toi sattu jokasta ilmavolkkarin omistajaa suoraan sydämeen Niinhän se totuus usein tekee. Mutta pakkohän oli sanoa vastaan kun yllytettiin ja hädässä tehtyä vakavaa kysymystä alettiin heti repostella. Ois vaikka neuvonut parempaan kyselypaikkaan tms. lohduttavin terveisin Risto Quote
Guest Posted November 8, 2008 Posted November 8, 2008 no josko lohuttaa yhtään, ni oisko vaikka ffp? Quote
Fileas Posted November 8, 2008 Posted November 8, 2008 Parin tunnin homma.. http://ffp.fi/index.php?mid=2&pid=100 Tomi Tenhunen © 2002 Hihihihi... ROFA :D Quote
Guest zemial Posted November 8, 2008 Posted November 8, 2008 Ja vikahan ei sitten ole alunperin ollut itse kennossa - eikä se vesipumppusikaan ole hajonnut syyttä suotta. Molempien vikojen taustalta löytyy jumittava venttiili paisuntasäiliön korkissa ja sitä kautta liian korkeat paineet jäähdytysjärjestelmässä. Sen korkin keskellä on sellainen jousikuormitteinen läppäventtiili joka suositellaan vaihtamaan jokusen vuoden välein koska se jumii aina joskus. Vuosia sitten näitä vaihdettiin ihan volkkarinkin piikkiin mutta nyt ne kai olettavat jo että kaikki vanhat on jo paalattu. edit : helpoin korjaus on kun lasket vedet pois koko autosta ja rapsit letkut ja syylärit mäelle - saat luotettavan ilmajäähdytteisen volkkarin. Quote
Guest Risto Posted November 8, 2008 Posted November 8, 2008 No niin, kiitos ja kumarrus. En häiritse enempää asialla. PS. Muistelen kyllä edelleen kaiholla sitä vanhaa opiskeluaikojeni kuplaan, 1300, vm. 72. Luotettavasti antoi kyytiä kesät talvet (vaikka välillä oli vähän viileetä tietty ;-) ) Hyviä jatkoja itsekullekin, Risto Quote
Ketsa Posted November 9, 2008 Posted November 9, 2008 Väärälle alalle taisi Risto opiskella jos joutuu nykyään ajelemaan vm.-92 kolffilla... :-) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.