Guest ak-racing Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Onko kenelläkään vinkkiä millä sais kuplan perävälityksen kestämään paremmin? Ja olisko tietoa mitä materiaalia hammaspyörät on (hiilipitoisuus??) Ajatuksena olis ehkä päästää / nuorruttaa pyörät, jotta sais sitkeyttä lisää. Kulutuskestävyys on sivuseikka, kun kilometrejä tulee aika vähän (rallicrossi). Tehoa siirretään n.200hv ja vääntöä samat 200 Nm. Niin ja poskilevyt on jo terästä... Quote Link to comment
Guest Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 onko hammaskosketus ollut kohillaan? Minkalainen kytkin? Lukko vai lukoton pera? Ookko tutkinu kylmakasittelya (cryogenic treatment), se voisi ehka auttaa hiukan. Eli mokkulat jaahdytetaan sairaan kylmaksi esim. nestemaisella typella. Jan Quote Link to comment
Guest ak-racing Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Kosketus ei ollut enää purettaessa kohdallaan. Hammasvälys oli kasvanut ja syyllinen löytyi toisiokselin laakerin kiinnityslaipasta joka on vääntynyt. Eli kissanpääakseli on paennut laatikkoon päin. Tähänhän on saatavana vahvempaa laippaa, mutta edelleen kiinnostaisi lämpökäsittely (lämpötilat ja ajat). Kytkimenä Kennedyn stage 2 ja Kushlok-levy, ZF:n kitkalukko. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 empä muista miten menee jo kerran pintakarkaistun uudelleen käsittely. Eiköhän nuo jotain nykyistä cromoa vastaavaa ole kuitenkin. Ja materiaalin hiilipitoisuus riippuu paljolti siitä minkä syvyiseksi hiiletyskarkaisu on tehty, yleensä ton kokoluokan hammaspyörissä se ei juuri ole 1-1,5mm paksumpi. Quote Link to comment
mikan Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Alkuperäisistä saksalaisista en tiedä, mutta uustuotantoperiin KK:sta pitäis löytyä ideat lämpökäsittelyyn. Perä yleensä kestää hyvinkin paljon vääntöä, jos vain hammaskosketus säilyy. Yleensä syy on muualla kuin hampaiden kestossa. t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.