Jump to content

Puristuspaine W110 nokan kanssa


Recommended Posts

Elikkäs, laskin että 1,2mm dekillä ja 47ml kannen palotilalla tulee puristussuhteeksi 8,35:1

Kone on 69 iskulla, 85,5 sylintereillä ja vakio kiertokanget(5,4 tuumaa?).

 

Koneessa on W110 nokka-akseli. Paljonko lie teoreettinen puristuspaine tulee tuon nokan kanssa?

 

Kyselen siksi, että kannet on vielä irrallaan. Mietin pitäisikö niitä mahdollisesti laskea vai meneekö ihan noin... 95E bensalla tarkoitus ajaa(7,5:1 - 8,5:1)

Link to comment

hierase palotilojen teravat reunat hiukan pyoreiksi ja siloittele kaikki muutkin rosot ja teravat harjanteet jne. seetien ja tulpanreian ymparilta. Ei tarvii paljon ottaa materiaalia pois, pyoristella vaan.

8.35:1 kuulostaa hyvalta tolle nokalle ainakin hitusen korkeampioktaanisen bensan kanssa. Voi toimia kylla ihan jees 95 bensallakin. Itse en tee 95 bensalle virikoneita, tavallaan siina putoo pohja koko 'viritys ja optimointi" ajatukselta, mun mielesta. Jos saman maaran bensaa saa puristettua enemman kasaan ennen sytytysta, niin siita saa enemman tehoa. Eli samalla bensankulutuksella enemman tehoa, tai kaanteisesti, jos ajat samoilla tehoilla niin bensaa kuluu vahemman, ja litrahinnan ero tulee melkeinpa kuitattua.

Link to comment
Jos kevyesti pyöristelee niitä teräviä reunoja, niin lähtisikö noin millilitran verran materiaalia? Eli kannen palotila olisi käsittelyn jälkeen 48ml, vaikuttaa puristussuhteeseen niin että tulee 8,22:1

Menettelee vielä tuolle nokalle?

 

Ei lahde noin paljoa. Toisin sanoen, ei pida pyoristaa noin paljon. Pyoristyksessa lahtee aarimmaisen vahan materiaalia pois, tuskin edes mittauksessa huomaa.

 

Jos haluat lisaa tilavuutta, niin kaiva materiaalia pois venttiilien silta puolelta missa on sylinterin seina vastassa. Virtauskin paranee. Laita sylinteriputki kanteen sisalle ja piirra putken sisareunaa myoten viiva kanteen, etta naet kantta tyostaessa mihin asti voi ottaa matskua pois. Olisi hyva jos siina venan kohdalla ei olisi lainkaan kynnysta, kun sylinteri on paikoillaan. Eli sylinterin seinan linja jatkuisi jouheasti palotilan seinana, kaartuen venttiilia kohti.

 

Ala laajenna palotilan muotoa leveammaksi. Jos tavaraa pitaa poistaa enemman niin kaiva palotilaa syvemmaksi lahelta reunoja. Koita sailyttaa alkuperainen "kylpyamme" muoto. Paitsi siis siella venojen sylinteriseinan puolella joka kaivetaan viistosti pytyn reunan tasalle auki, kuten jo sanoin.

 

8,22:1 on viela ihan ok tolle nokalle, 95 bensalla etenkin. Korkeampioktaanisella bensalla tuo on jo vahan turhan matala.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...