mick Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Elikkäs, laskin että 1,2mm dekillä ja 47ml kannen palotilalla tulee puristussuhteeksi 8,35:1 Kone on 69 iskulla, 85,5 sylintereillä ja vakio kiertokanget(5,4 tuumaa?). Koneessa on W110 nokka-akseli. Paljonko lie teoreettinen puristuspaine tulee tuon nokan kanssa? Kyselen siksi, että kannet on vielä irrallaan. Mietin pitäisikö niitä mahdollisesti laskea vai meneekö ihan noin... 95E bensalla tarkoitus ajaa(7,5:1 - 8,5:1) Quote Link to comment
Guest Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 hierase palotilojen teravat reunat hiukan pyoreiksi ja siloittele kaikki muutkin rosot ja teravat harjanteet jne. seetien ja tulpanreian ymparilta. Ei tarvii paljon ottaa materiaalia pois, pyoristella vaan. 8.35:1 kuulostaa hyvalta tolle nokalle ainakin hitusen korkeampioktaanisen bensan kanssa. Voi toimia kylla ihan jees 95 bensallakin. Itse en tee 95 bensalle virikoneita, tavallaan siina putoo pohja koko 'viritys ja optimointi" ajatukselta, mun mielesta. Jos saman maaran bensaa saa puristettua enemman kasaan ennen sytytysta, niin siita saa enemman tehoa. Eli samalla bensankulutuksella enemman tehoa, tai kaanteisesti, jos ajat samoilla tehoilla niin bensaa kuluu vahemman, ja litrahinnan ero tulee melkeinpa kuitattua. Quote Link to comment
mick Posted February 1, 2009 Author Share Posted February 1, 2009 Jos kevyesti pyöristelee niitä teräviä reunoja, niin lähtisikö noin millilitran verran materiaalia? Eli kannen palotila olisi käsittelyn jälkeen 48ml, vaikuttaa puristussuhteeseen niin että tulee 8,22:1 Menettelee vielä tuolle nokalle? Quote Link to comment
Guest Posted February 1, 2009 Share Posted February 1, 2009 Jos kevyesti pyöristelee niitä teräviä reunoja, niin lähtisikö noin millilitran verran materiaalia? Eli kannen palotila olisi käsittelyn jälkeen 48ml, vaikuttaa puristussuhteeseen niin että tulee 8,22:1Menettelee vielä tuolle nokalle? Ei lahde noin paljoa. Toisin sanoen, ei pida pyoristaa noin paljon. Pyoristyksessa lahtee aarimmaisen vahan materiaalia pois, tuskin edes mittauksessa huomaa. Jos haluat lisaa tilavuutta, niin kaiva materiaalia pois venttiilien silta puolelta missa on sylinterin seina vastassa. Virtauskin paranee. Laita sylinteriputki kanteen sisalle ja piirra putken sisareunaa myoten viiva kanteen, etta naet kantta tyostaessa mihin asti voi ottaa matskua pois. Olisi hyva jos siina venan kohdalla ei olisi lainkaan kynnysta, kun sylinteri on paikoillaan. Eli sylinterin seinan linja jatkuisi jouheasti palotilan seinana, kaartuen venttiilia kohti. Ala laajenna palotilan muotoa leveammaksi. Jos tavaraa pitaa poistaa enemman niin kaiva palotilaa syvemmaksi lahelta reunoja. Koita sailyttaa alkuperainen "kylpyamme" muoto. Paitsi siis siella venojen sylinteriseinan puolella joka kaivetaan viistosti pytyn reunan tasalle auki, kuten jo sanoin. 8,22:1 on viela ihan ok tolle nokalle, 95 bensalla etenkin. Korkeampioktaanisella bensalla tuo on jo vahan turhan matala. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.