Guest Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Meinas pudota silmät päästä, kun näin tän helsinki-vantaan lentokentällä. Piti ihan käydä jututtamassa kuskia. Tuolla on sisällä lentokoneen käynnistyslaite. Pakulla on ajettu 29000 km eikä se ole koskaan ollut rekisterissä. Ulkokuoresta päätellen tuota on pidetty, ku kukkaa kämmenellä. Maalipinta oli erittäin hienossa kunnossa. http://www.aijaa.com/v.php?i=3604635.jpg http://www.aijaa.com/v.php?i=3604669.jpg http://www.aijaa.com/v.php?i=3604717.jpg Quote Link to comment
Jorrma Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Olisko Turolla tosta tarkempaa tietoa? Quote Link to comment
vwagen Posted February 15, 2009 Share Posted February 15, 2009 Eipä mulla tuosta paljoa tietoa ole,on näköjään vaihtanut firmaa ja väriä sen jälkeen kun olen viimeiksi nähnyt,voi olisiko sittenkin eri yksilö,oliko sisältäkin (esim ovet)valkoinen vai hopean harmaa? Quote Link to comment
Guest Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Ei tullu katottua noin tarkasti. Pitää käydä vilkaisemassa tarkemmin, kun seuraavan kerran ton bongaan. Quote Link to comment
AJS Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 Sama paku,firman nimi on vain "aina" välillä vaihtunut. Tosiaan pakun sisällä on lentokoneen Air Startteri eli letku kiinni koneeseen ja puhallin päälle niin eiköhän koneet käynnisty. Toi olis loistava laite syksyisin,vois puhaltaa lehdet naapurustoon. Quote Link to comment
Guest jukka nurmo Posted February 16, 2009 Share Posted February 16, 2009 näissä (harvinaisuuksissa) on vaan se paha puoli ettei sitten koskaan tule myyntiin, tulevat rekistöröimittöminä ja verovapaana. pistävät sitten romuksi kun kyllästyvät tai tulee tiensäpäähän. on niin sanottua omallatontilla ajoa. ei voi edes poistua kenttäalueelta, ajamalla. olishan tuollainen mukava peli. Quote Link to comment
Guest Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Pystyisikö tuollaisen rekisteröimään, jos sen sattuisi ostamaan?? Quote Link to comment
Sakke Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Pystyisikö tuollaisen rekisteröimään, jos sen sattuisi ostamaan?? Voi olla, poikkeusluvalla ehkä. Muistaakseni laissa oli kohta jossa sanottiin jotenni näin: ajoneuvon tulee vastata valmistusajankohtana olleita säädöksiä. Tai jotain. Quote Link to comment
Jorrma Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Kyllähän tuota voi hyväksi käyttää. Ei muuta kuin ilmoitat kiinnostukses kyseistä autoa kohtaan ja jos luopuvat joskus niin ottaisivat yhteyttä. Quote Link to comment
Guest janie79 Posted July 2, 2009 Share Posted July 2, 2009 Moi! Mä ajelen mm. tuota autoa työkseni lentokentällä. Voin kertoa lisää, jos kiinnostaa (autosta siis!).. Quote Link to comment
Jorrma Posted July 3, 2009 Share Posted July 3, 2009 Stooria vaan tänne ja ilmoitus heti kun auton saa noutaa... Quote Link to comment
Guest janie79 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Auto on tosiaan 100% ruosteeton, tuntimittarin perusteella huollettu ja henkilökunnan lempilaite lisänimenään "taika-auto" koska se tosiaan tekee taiat lentokoneelle. Tavaratilassa on (muistaakseni) DC-9:n APU (Auxliary Power Unit) jonka tuottamalla paineilmalla voidaan suihkumoottori käynnistetään. Auton sisusta (ohjaamo) on käytännössä virheetön, lattiamatossa jotain kulumia mutta ratti, penkit ja muut 99% siistit. Maalipinta on suht ok, firmassa vaihtunut nimi 2000-luvulla jo 4 kertaa joten värikin on vaihtunut. Alla muistaakseni Nurminen-konsernin harmaa-hopea ja nykyisin Servisairin valkoinen. Auto kulkee ajossa tosi hyvin, vaihdelaatikko (valitsin) alkaa olemaan aika holo mutta pärjää kun käyttää sitä iän tuoman arvokkuuden mukaisesti. Keulamerkin kohdaltahan tuosta on tuotu "kärsä" eli paineilmaletku joten ihan orkkiskunnossa auto ei ole. Urbaani legenda kertoo että APU-moottorista olisi turbiini räjähtänyt edellisen käyttäjän (Finnair) hallussa ja kummatkin kyljet olisi pitänyt vaihtaa. Paikkansapitävyyttä en tiedä :) Auton erikoisuus on tosiaan sleeper-look, kuskin penkin välissä on hallintapaneeli jolla käytetään suihkumoottoria - akkujen päävirta, turbiinin käynnistys, polttoaineen syöttö ja tappokytkin. Moottorin käynnistyessä melu on korvia huumaava ja vaatiikin hyvien kuulosuojainten käytön (ylittää 100dB reilusti... ) Auto on käsittääkseni sanattomalla sopimuksella korvamerkitty ilmailumuseoon tai mobiliaan, joten myytävänä se ei käsittääkseni ole.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.