DWL_Puavo Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Onko joku yleinen "hyväksi havaittu" suhde siitä, miten imu- ja pakopuolen pitäisi kansissa virrata toisiinsa nähden turbottomassa koneessa? Nyt kun kannet on mitattu ja saatu tulokset eri nostoilla, niin olisi helppo optimoida joku haluttu imu/pakosuhde vaihtamalla keinujen välitystä tyyliin "imupuolelle 1.4 ja pakopuolelle 1.25 keinut". Keinuja vaihtamalla saisi esimerkkikansista aika helposti esim. imu 200hp, pako 184, 178 vai 160 ? Tähän varmasti toki vaikuttaa imareiden ja pakoputkiston virtausvastukset, samoin kuin käärmeenpesän "scavenge"-ilmiö, mutta jos pelkistä kansista lähdettäisiin liikkeelle. Puavo@dwl.fi Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 vanhan kansan mukaan 60% riittää nykypäivän trendin mukaan 70 on ihan ok,mitä parempi niin sitä enemmän saadaan tehoa suhteessa imuun.jos kumpikin virtaa 200hv niin moottori tuottaa tuon 200hv jos pako virtaa vähemmän niin moottori ei tuota 200hv,ta. Laske keskiarvo imusta ja paosta niin olet aik lähellä totuutta kokonaistehosta katukoneessa kisakone on toinen juttu Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 1, 2005 Share Posted January 1, 2005 Jos vakiokannesta 35,5x32 saadaan läpi 130 "teoreettista" hv. on vastaavan tehon saaminen esim. 85,5x69 moottorista todella kovan ja kalliin työn takana, tai sitten moottorin kestoikä ei tule pitkäksi. Kuutioiden lisääminen on ainoa vaihtoehto. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.