Guest JusHar Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Syksyllä tuli hommattua kupla piristetyllä 1600 myllyllä. Koneessa on tupla-dellorto sekä melkoisen avara putki yhdellä vaimentajalla. Tekisi mieli saada auto hippasen hiljaisemmaksi. Varastosta löytyisi uusi vakiomallin äänenvaimennin 1300-1600 koneeseen. Onko kellään tietoa käykö vakiovaimennin suodattimellisen öljypumpun kanssa? Toinen homma olisi noitten imu-murinoitten pienennys. Onko mitään koeteltua konstia ko. pulmaan. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Imu-murinat saa kyllä kuriin (mut joutuu ensin hommaamaan kaasarille kaverin ja laittamaan ne nurkkiin) http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... ort=0&all= Seuraava tilaus lähtee viimeistään kuun vaihteessa CSP:lle. - Tomppa Quote Link to comment
Guest Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Vakiopakoputkea ei kannata laittaa viritettyyn moottoriin, ei edes 1600 kokoiseen. Se ahdistaa liikaa ja ylikuumenee. Laita parempilaatuinen aanenvaimennin nykyisen tilalle. Niin iso kuin tila antaa myoden. Imuaaniin vaikuttaa ilmanputsarin kotelo, voit koittaa laittaa suodattimen paalle kotelon joka peittaa myos suodattimen sivut, jattaen hieman rakoa jotta ilma kulkee esteetta. Tuohon koteloon voi tehda viela reikia virtausta parantamaan, ilman etta aanet kovasti kasvaa. Voit myos laittaa isomman suodattimen omassa erillisessa kotelossaan konehuoneeseen, ja vetaa yhdysputken kaasuttimelle. Itse joskus kaytin Talbot Horizontin suodatinkoteloa. Jan Quote Link to comment
-Alex- Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Jeah, sellainen airbox hiljentää imuääniä. Hyvin vähäsen saattaa viedä tehoa, mutta taas tuoda vääntöä lisää hiukan. http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/f ... ort=0&all= Putkeksi vaikka tuollainen "quiet" yhdellä vaimentimella. Huom. "dual quiet" ei ole välttämättä yhtään hiljaisempi, joskin virtaa paremmin. Syy on rakenteessa että miksi se ei ole hiljaisempi. Quote Link to comment
Guest JusHar Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Voit myos laittaa isomman suodattimen omassa erillisessa kotelossaan konehuoneeseen, ja vetaa yhdysputken kaasuttimelle. Itse joskus kaytin Talbot Horizontin suodatinkoteloa. Jotain tällaista itsekkin tuumailin... tuo Tompan ehdotus on tähän palaan valitettavasti liian kallis. Oiskohan jossain autossa tehdasasennuksena jotain dellun tyyppistä kaasaria? sellaisesta saisi sen kaasarin päälle tulevan lähdön muokattua vaivattomasti. Tollanen quiet putki ei näkyisi olevan hinnan kiroissakaan, lienekö sen suurempaa merkitystä tuolla koolla (näyttäisi olevan kahta eri paksuutta)? En löytänyt sivuilta sen tarkempia speksejä, pystyneekö käyttämään tuon suodatinöljypumpun kanssa Quote Link to comment
Marko Posted April 17, 2009 Share Posted April 17, 2009 Mulla on ollut tuollainen kuvan vaimennin. Ei vaikuttanut tehoihin mitään, imuäänet peitti tuplista lähes kokonaan. Hyvä peli kyllä, hiukan hinnakas mutta toimiva. http://www.marko.pictures.fi/kuvat/Kuva ... va+474.jpg Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.