Jump to content

kone huohottaa?


Guest NOBO

Recommended Posts

Guest NOBO

jo tuossa viime kesänä volkkarini kone hajosi. ajelin vähän kovempaa tuossa mutkatiellä ja yhtäkkiä loppui veto.

 

no nopean tarkastelun jälkeen huomasin että kone oli jostain syystä huohottanut melkein kaikki öljyt pihalle, öljynpaine valo ei muuten toiminut...

 

siinä hajosi sitten lohko ja kampura, niin mistä tämä huohottaminen on voinut johtua?

 

kone on hieman piristetty ja siinä on myös erillinen cooleri keulassa.

 

 

nyt on uusi kone kasaukssa niin pitääkös tuon kampiakselin päittäysvälyksen olla 0,10mm? tai haittaako jos on esim 0,07?

Link to comment

Huohottaminen on johtunut yksinkertaisesti reippaasti ohipuhalluksesta, eli sylinterin ja männän välistä puhaltaa.

 

Cooleri keulassa ei ole välttämätön, tai yleensäkään cooleri, jos on doghouse jäähdytys. Toki keula hyvä paikka koska siellä melkeinpä paras ilmavirtaus, tosin vaatii vähän muutoksia öljyjärjestelmään, parhaimman tuloksen saa ehkä kuivasumpun ja termostaatin kanssa. Itse en siirtäisi eteen cooleria jos normaali ö-pumppu käytössä.

 

0,10mm päittäisvälys on hyvä, vw:n suositus taitaa olla luokkaa 0,07-0,13mm.

Link to comment
Guest NOBO

ei pitäisi päästä puhaltamaan sylinterin ja männän välistä kun niillä ei ole edes paljoa ajettu ja oli todella hyvässä kunnossa..

Link to comment
Guest NOBO

mut miksi noi kannet olis yhtäkkiä käynyt vuotamaan?

 

vuotaako näissä useasti? kun ei ole oikein näistä volkkareista kokemusta..

 

 

minkasläisen öljynlämpötila mittarin tohon saa asennettua?

tai mitä kannattaisi laittaa jotta näin ei kävisi uudestaan?

Link to comment

Vastarempatut/uudet kannet ei ala heti vuotaan, mutta ajanmittaan vanhat kannet saattavat alkaa vuotamaan kun kuluvat..ja juuri tuo kova huohotus ilmenee korkeassa rasituksessa, kerran oon kans kokenut sen. Paljoko sulla on sytytysennakkoa? Jos on virikone, niin maks 28-30 astetta kokonaisennakkoa.

 

VDO:n 50-150c öljynlämpömittari sopivalla anturilla on passeli, t-haara liittimellä öljykellon kanssa samaan liitokseen lohkossa.

Link to comment
Guest NOBO

en tiedä paljo siinä ennakkoa oli kun en itse sytytystä siitä säätänyt.

 

pitääkin tuollainen vdo hommata, saako ihan varaosa liikkeestä vai mistä?

 

onkos tietoa kun kävin asentamaan öljypumppua ja korjausoppaassa oli että hammaspyörien välys saa olla max 0.08 ja mulla oli joku 0.20 niin pitääkö öljypumppu vaihtaa?

 

ja mitataanko väli edes sillai vain rakotulkkia sinne hampaitten väliin?

 

päittäisvälys oli ok.

 

on vää volkkarit aika ihme vekottimia...

Link to comment
Guest Rampe

onko varma että on huohottanut? ettei mikään öljylinja ole pettänyt? vuoto saattaa olla aika huomaamattomassa paikassa ni kyllä sumuttaa öljyä kaikkialle.

Link to comment
VDO:n 50-150c öljynlämpömittari sopivalla anturilla on passeli, t-haara liittimellä öljykellon kanssa samaan liitokseen lohkossa.

 

Toinen hyvä vaihtoehto on VDO:n mittari, jossa anturi korvaa öljytikun. Hyvin toiminut ainakin minulla, ja on tarkka.

Link to comment
Guest NOBO

mistäs noita vdo mittareita saa?

 

tänään tutkin tarkemmin noita kansia ja näyttäisi siltä että toinen kansi taitaa olla vuotanut. mitäs näille kansille voi tehdä kun käy vuotamaan?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...