Guest NOBO Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 jo tuossa viime kesänä volkkarini kone hajosi. ajelin vähän kovempaa tuossa mutkatiellä ja yhtäkkiä loppui veto. no nopean tarkastelun jälkeen huomasin että kone oli jostain syystä huohottanut melkein kaikki öljyt pihalle, öljynpaine valo ei muuten toiminut... siinä hajosi sitten lohko ja kampura, niin mistä tämä huohottaminen on voinut johtua? kone on hieman piristetty ja siinä on myös erillinen cooleri keulassa. nyt on uusi kone kasaukssa niin pitääkös tuon kampiakselin päittäysvälyksen olla 0,10mm? tai haittaako jos on esim 0,07? Quote Link to comment
-Alex- Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Huohottaminen on johtunut yksinkertaisesti reippaasti ohipuhalluksesta, eli sylinterin ja männän välistä puhaltaa. Cooleri keulassa ei ole välttämätön, tai yleensäkään cooleri, jos on doghouse jäähdytys. Toki keula hyvä paikka koska siellä melkeinpä paras ilmavirtaus, tosin vaatii vähän muutoksia öljyjärjestelmään, parhaimman tuloksen saa ehkä kuivasumpun ja termostaatin kanssa. Itse en siirtäisi eteen cooleria jos normaali ö-pumppu käytössä. 0,10mm päittäisvälys on hyvä, vw:n suositus taitaa olla luokkaa 0,07-0,13mm. Quote Link to comment
Guest NOBO Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 ei pitäisi päästä puhaltamaan sylinterin ja männän välistä kun niillä ei ole edes paljoa ajettu ja oli todella hyvässä kunnossa.. Quote Link to comment
-Alex- Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Sit kannet vuotaa. Toki riippuu että mitkä sylinterit ja putket olet asentanut, ja paljoko ajanut olet. 87 ja 88 slip-in sekä 92 ovat vähän herkempiä ohivuodolle, koska sylinteriseinämät ovat ohuimpia. Quote Link to comment
Guest NOBO Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 mut miksi noi kannet olis yhtäkkiä käynyt vuotamaan? vuotaako näissä useasti? kun ei ole oikein näistä volkkareista kokemusta.. minkasläisen öljynlämpötila mittarin tohon saa asennettua? tai mitä kannattaisi laittaa jotta näin ei kävisi uudestaan? Quote Link to comment
-Alex- Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Vastarempatut/uudet kannet ei ala heti vuotaan, mutta ajanmittaan vanhat kannet saattavat alkaa vuotamaan kun kuluvat..ja juuri tuo kova huohotus ilmenee korkeassa rasituksessa, kerran oon kans kokenut sen. Paljoko sulla on sytytysennakkoa? Jos on virikone, niin maks 28-30 astetta kokonaisennakkoa. VDO:n 50-150c öljynlämpömittari sopivalla anturilla on passeli, t-haara liittimellä öljykellon kanssa samaan liitokseen lohkossa. Quote Link to comment
Guest NOBO Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 en tiedä paljo siinä ennakkoa oli kun en itse sytytystä siitä säätänyt. pitääkin tuollainen vdo hommata, saako ihan varaosa liikkeestä vai mistä? onkos tietoa kun kävin asentamaan öljypumppua ja korjausoppaassa oli että hammaspyörien välys saa olla max 0.08 ja mulla oli joku 0.20 niin pitääkö öljypumppu vaihtaa? ja mitataanko väli edes sillai vain rakotulkkia sinne hampaitten väliin? päittäisvälys oli ok. on vää volkkarit aika ihme vekottimia... Quote Link to comment
Guest Rampe Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 onko varma että on huohottanut? ettei mikään öljylinja ole pettänyt? vuoto saattaa olla aika huomaamattomassa paikassa ni kyllä sumuttaa öljyä kaikkialle. Quote Link to comment
Guest NOBO Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 kyllä on varma että huohotti, niin tarkasti kaiken tutkin. Quote Link to comment
Liina Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 VDO:n 50-150c öljynlämpömittari sopivalla anturilla on passeli, t-haara liittimellä öljykellon kanssa samaan liitokseen lohkossa. Toinen hyvä vaihtoehto on VDO:n mittari, jossa anturi korvaa öljytikun. Hyvin toiminut ainakin minulla, ja on tarkka. Quote Link to comment
Guest NOBO Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 mistäs noita vdo mittareita saa? tänään tutkin tarkemmin noita kansia ja näyttäisi siltä että toinen kansi taitaa olla vuotanut. mitäs näille kansille voi tehdä kun käy vuotamaan? Quote Link to comment
UltraVW Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 Mulla mittari ja öljytikku siihen? Mutta on 6 voltin mittari ,tikku käy kyllä 6-24 volttia 150 c.. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted May 7, 2009 Share Posted May 7, 2009 VDO mittareita / antureita / mittatikkuja http://www.aircooled.fi Sähköposti: info(ät)aircooled.fi Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Mitkä öljyt olivat koneessa? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.