Guest Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Eli tilanne olis seuraava; Vaihdoin Kuplaani jarruputkia ja samalla jarruvalokytkimen. No, sain hommat hoidettua ja olin jo hyvillä mielin että saan huomenna vietyä auton leimalle. Mutta mutta, kun painaa jarrua, palaa sulake...? Vaihtelin johtojen paikkaa jarruvalokytkimessä, ei vaikutusta -> sulake palaa kun jarrua painaa. Mitä siis seuraavaksi? Taitavat kuitenkin nuo jarruvalot vaatia toimivaksi ennen leiman antamista... Ajohalut olis jo hirveet... ;-). Quote Link to comment
Guest Rampe Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 ei pitäisi vaikuttaa oli johdot jarruvalon katkaisialla kumminpäin vaan. oikosulku kuitenkin jossain on tai sitten on liian pieni sulake kun kerran palaa. Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Oikosulku siis jossain, koska sulakkeet palaa (tai sulaa) oli kyseessä sitten 8, 16 tai 25 amppeerinen lanka... Voi keleen kele! Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Jarruvalon painekytkimelle tulee jatkuva virta ja painekytkin yhdistää virran jarruvaloille kun pääsylinteriin syntyy painetta. Koska polttaa sulakkeen vain jarrutettaessa on oikari todennäköisesti painekytkimen ja jarruvalopolttimoiden välillä. Etsisin ensin oikaria takavalojen sisältä. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Tai vastaavasti lähimmästä läpiviennistä vois sitä oikosta ettiä. Josko ois eriste murtunu asennuksen tiimellyksessä. Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Mites ne takavalojen johtojen värit siellä lampun sisällä PITÄISI mennä? Sinnehän tulee viisi johtoa, ja siellä on viisi paikkaa johdoille. Tai siis ei kai sinne tule kuin neljä piuhaa, ja yksi on sitten lenkitetty viidenneksi. Tosin jossain vaiheessa sinne perään vaihtuu vanhemman takavalot joissa ei ole paikka kuin kolmelle piuhalle, mut se on sen ajan murhe, sais nyt ekaks nää nykyset toimimaan... Quote Link to comment
Guest Wicu Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Linkitetty on se jarruvalon piuha.. kun ei olisi mitään järkeä vetää kahta "syöttöä" molemmille valoille koska molemmat palavat yhtä aikaa. Vilkuille on omat samoi peruutusvalolle itellä ei viel ole kuplaa enkä tarkkaan osaa sanoa onko kyseisessä aparaatissa näin. ja sit viel yks piuha sumarille. Jos puhun puutaheinää niin pahoittelen :) Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted May 4, 2009 Share Posted May 4, 2009 Tuossa kuplassasi voisi tehdä vielä pienen kokeen. Siinä on kaksipiirinen pääsylinteri ja kaksi jarruvalojen painekatkaisijaa. Ota ensi johdot irti jommasta kummasta katkaisijasta ja katso toimiiko. Jos ei niin laita johdot takaisin ja irroita johdot siitä toisesta. Jos nyt toimii niin vika on paikallistettu jo aika pienelle alueelle, eli korjaa vika. Jos taas et halua tehdä enempää niin jätä vialliset johdot irti ja eristä irralliset liittimet. Quote Link to comment
Guest Posted May 5, 2009 Share Posted May 5, 2009 Autossani ei ole käytössä kuin yksi jarruvalon painekatkaisija, joka on etujarrupiirissä. Takajarrujenkin piirissä se näyttää kyllä olevan, mutta ei siitä mitään piuhoja mihinkään lähde...? Mut kiitos tähänastisista vinkeistä, täytyy jatkaa askartelua kun pääsee töistä pois tänään. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.