Jump to content

-72 Kupla polttaa jarruvalojen sulaketta.


Guest Tseiaar

Recommended Posts

Posted

Eli tilanne olis seuraava; Vaihdoin Kuplaani jarruputkia ja samalla jarruvalokytkimen. No, sain hommat hoidettua ja olin jo hyvillä mielin että saan huomenna vietyä auton leimalle. Mutta mutta, kun painaa jarrua, palaa sulake...? Vaihtelin johtojen paikkaa jarruvalokytkimessä, ei vaikutusta -> sulake palaa kun jarrua painaa. Mitä siis seuraavaksi? Taitavat kuitenkin nuo jarruvalot vaatia toimivaksi ennen leiman antamista...

Ajohalut olis jo hirveet... ;-).

Guest Rampe
Posted

ei pitäisi vaikuttaa oli johdot jarruvalon katkaisialla kumminpäin vaan. oikosulku kuitenkin jossain on tai sitten on liian pieni sulake kun kerran palaa.

Posted

Oikosulku siis jossain, koska sulakkeet palaa (tai sulaa) oli kyseessä sitten 8, 16 tai 25 amppeerinen lanka... Voi keleen kele!

Posted

Jarruvalon painekytkimelle tulee jatkuva virta ja painekytkin yhdistää virran jarruvaloille kun pääsylinteriin syntyy painetta.

 

Koska polttaa sulakkeen vain jarrutettaessa on oikari todennäköisesti painekytkimen ja jarruvalopolttimoiden välillä.

 

Etsisin ensin oikaria takavalojen sisältä.

Guest Mika Raussi
Posted

Tai vastaavasti lähimmästä läpiviennistä vois sitä oikosta ettiä. Josko ois eriste murtunu asennuksen tiimellyksessä.

Posted

Mites ne takavalojen johtojen värit siellä lampun sisällä PITÄISI mennä? Sinnehän tulee viisi johtoa, ja siellä on viisi paikkaa johdoille. Tai siis ei kai sinne tule kuin neljä piuhaa, ja yksi on sitten lenkitetty viidenneksi. Tosin jossain vaiheessa sinne perään vaihtuu vanhemman takavalot joissa ei ole paikka kuin kolmelle piuhalle, mut se on sen ajan murhe, sais nyt ekaks nää nykyset toimimaan...

Guest Wicu
Posted

Linkitetty on se jarruvalon piuha.. kun ei olisi mitään järkeä vetää kahta "syöttöä" molemmille valoille koska molemmat palavat yhtä aikaa. Vilkuille on omat samoi peruutusvalolle itellä ei viel ole kuplaa enkä tarkkaan osaa sanoa onko kyseisessä aparaatissa näin. ja sit viel yks piuha sumarille.

 

Jos puhun puutaheinää niin pahoittelen :)

Posted

Tuossa kuplassasi voisi tehdä vielä pienen kokeen.

 

Siinä on kaksipiirinen pääsylinteri ja kaksi jarruvalojen painekatkaisijaa.

 

Ota ensi johdot irti jommasta kummasta katkaisijasta ja katso toimiiko.

Jos ei niin laita johdot takaisin ja irroita johdot siitä toisesta.

Jos nyt toimii niin vika on paikallistettu jo aika pienelle alueelle, eli korjaa vika. Jos taas et halua tehdä enempää niin jätä vialliset johdot irti ja eristä irralliset liittimet.

Posted

Autossani ei ole käytössä kuin yksi jarruvalon painekatkaisija, joka on etujarrupiirissä. Takajarrujenkin piirissä se näyttää kyllä olevan, mutta ei siitä mitään piuhoja mihinkään lähde...? Mut kiitos tähänastisista vinkeistä, täytyy jatkaa askartelua kun pääsee töistä pois tänään.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...