vilkku Posted June 20, 2009 Share Posted June 20, 2009 Mitenkäs onnistuu -67 typ2 eli junakeulan simpukan säätäminen? ohjauksessa on välystä aika paljon, en tosin ole tarkkaan tutkinut mistä välys tulee, mutta eikös simpukassakin ole jotain säätöä? Quote Link to comment
Virtanen Posted June 20, 2009 Share Posted June 20, 2009 Ohjauskierukan päittäisvälys säädetään välilevyillä, välilevyjen sijainti riippuu simpukan valmistajasta ZF:ssä huomattavasti helpompi, levyt löytyy alapuolella olevan kannen alta. ATE:ssa taas suojaputken ja simpukan välistä. Kierukan ja tapin välinen välys taas säädetään kyljessä olevasta säätöruuvista. Muita klappiin aiheuttavia kohteita on itse simpukan tapin ja holkin kuluneisuus, ja apusimpukan kuluneisuus. Itsellä -67:ssa ATE:n simpukka, ja holkit hiukan kuluneita, mutteivät tarvinneet uusimista. Samoin päittäisvälys oli kunnossa, siellä oli vain yksi tosi ohut levy, ilmeisesti 0,05 mm, ja sen pois ottamalla saisi tiukemmaksi. Quote Link to comment
vilkku Posted June 20, 2009 Author Share Posted June 20, 2009 Okei! Kiitosta tiedoista, yritänpä katsella vähän tarkemmin sitä simpukkaa mikä siellä on! Onko tietoa, miten katsastussetä suhtautuu tähän välykseen? Saako sitä olla ja minkä verran? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.