Guest nyki Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 On epäselvää: Miten hydraulinostimet oikeasti toimii? Kuva kertois enemmän kuin tuhat sanaa. Miksi niitä käytetään ja miksi virivehkeissä vaihdetaan lopulta usein mekaanisiin? Quote Link to comment
Guest Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 http://www.bostonengine.com/articles/hydraulicll.htm http://www.tunacan.net/t4/tech/hydcam.htm Type 4 juttua tossa alemmassa mutta teoria pätee muihinkin kyllä. Tyyppi 1 lohko, joka on alunperin ollut tavallisilla nostajilla, ei sovellu hydrauylisille nostajille VAIKKA hydraulisarjoja siihen myydäänkin. Siinä ei lohkon öljykanavien sijainti ja muoto ole sellainen että hydraulit toimisivat oikein, ne eivät saa tarpeeksi öljyä. Eli type 1 lohkoon jälkiasennettavat ei toimi, ja mitkään hytikat ylipäätään ei pysy mukana korkealle kiertävissä koneissa. Jan Quote Link to comment
Per Jernström Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 Lyhyesti miksi ja miksi ei: Säätää ventiilivälykset automaattisesti ja ovat hiljaiset, siis vähemmän huoltoa ja kolinaa. Ei toimi korkeilla kierroksilla sillä voivat jäädä auki kun öljy ei ehdi pois ajoissa. Saavat tietyissä tilanteissa öljyn vaahtoamaan. Ovat yleensä myös painavampia kuin jäykät nostajat. Kuvia löytyy tosta -> http://abbysenior.com/mechanics/valve.htm Quote Link to comment
Count Posted February 8, 2005 Share Posted February 8, 2005 Ovat hiljaiset jos öljynvaihto on suoritettu säännöllisesti ja on käytetty hyvää öljyä... Pikeentyneet nostajat rallattavat paikat hampaista. Ja niille ei oikein muuta voi kuin ottaa pois koneesta, purkaa, putsata ja kasata, eikä ole ihan huvikseen tehtävä homma se. (varauma: En ole vw:n nostajiin (vielä) koskenut, mutta roverin kyllä... ostin 16kpl uusia...) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.