Guest ww2ww3 Posted December 26, 2009 Share Posted December 26, 2009 Mitä heloja tms. pitäisi vaihtaa T2 (-72) kleipparissa, kun vaihteensiirto on tosi "tunnoton"? Niin ja miten pääsee käsiksi ja onko jotain vinkkejä muutenkin kun pitäis noi pykälät saada paremmin esille. Quote Link to comment
multanen Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Vaihteensiirron kunnollinen korjaaminen vaatii vaihteiston irrottamisen. Korjattavaa on melko varmasti koko matkalla vaihteensiirtotangon etupäästä vaihdelaatikon etupään sisälle asti. Jos vaihteistoa ei halua heti irrottaa, kannattaa tarkistaa vaihteensiirtotangon etupäässä oleva muovinen laakerihela (viallinen jos tangon etupää liikkuu sivu- ja/tai ylös-alas suunnassa kun heiluttaa auton alta). Jos vaihdekeppi pyörii paikallaan voisi sen alapäässä olevaa jousikuormitteista tappia koittaa korjata. Tappi on vaihdekepin alapäässä olevassa pallossa. Myös heti vaihteiston edessä olevan "ristinivelen" saa vaihdettua laatikkoa irrottamatta jos se on väljä. Samalla voi heiluttelemalla testata laatikon sisälle menevän tangon ("hockey stick") helojen kuntoa. Lisäksi hockey stickin toisessa päässä oleva pallomainen laakeri voi myös olla rikki, sen korjaaminen taasen irrotuttaa laatikon. Quote Link to comment
-AP- Posted December 27, 2009 Share Posted December 27, 2009 Täällä kuvia tarvittavista osasista: http://www.wolfsburgwest.com/wolfsburg_ ... hassis.cfm Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.