Guest Retro Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Milläköhän metodilla noita lukitussokkia on irrotettu laakeripesästä? Tuntuu olevan piukassa. Lämpöä? Prässi? Kanta laikaten tasalle ja lekaa? Ilmeisesti ainakin siitä "niittaamattomasta" päästä pitäisi päästä työntämään sisällepäin (siis se sivuilta lovetettu pää". Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 mie oon lämmittäny yleensä ensin ympäristöä, en kiilaa, ja sitte painetaltalla päräyttäny sopivalla tuurnalla. Hienosti on irronnu kaikki tähän mennessä. Pahinta liene mitä voi tehdä, on lyödä sitä ilman lämmitystä, voipi vaan levitä pesäänsä... Quote Link to comment
PZQ Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 Sokka lähtee suht kivuttomasti mutta, kuinkas saa noi muut roippeet irti niin aika teutarointi... Itte yritin prässi-lämpö-leka-karhu yhdistelmällä mutta ee irttoo, vituiks män. Quote Link to comment
Guest Retro Posted March 21, 2010 Share Posted March 21, 2010 No, kerrotaan omat kokemukset toistaiseksi: Laatikon ja suojaputken tiivistepinta oli saanut senverran kipeää että putken peltilaippaa ei saanut mitenkään järkevästi tuurnalla suoraksi. No, paikalliselta varaosagurulta putkipaketti hakuun. Koska homma melkoista "hifistelyä" muutenkin, olen lasikuulapuhaltanut alistan osat ennen maalausta. Kuula-asemaan tunkiessa huomasin iskarin alakiinityksen olevan melko ohut, eli oli laikattu iskarin kiinnitys irti raakasti irrottaessa ja alapuolella n. 1-2mm tavaraa.... No, nopeasti sitä ruostemöykkyä tutkin ja katselin että jos irrottaisi pesän ja putken toisistaan voisi laipan ryöstää ja vaihtaa alkuperäisen tilalle. Tietenkään siinä tohinassa en tutkinut millainen kiinnitys putkella on, koska pesä kuitenkin susi. Nappasin kiinni pieneen prässiin ja lähti kevyesti irti (PQZ:lla ei ilm. näin helppo tapaus (sopiva tuurna siis vain sisään ja pieni puristus ilman lämpöä tms)). Toki tuo lukitussokka jäi paikoilleen ja valssasi putkea vähän irrotuksessa:-) Tuota sokka koitin kevyesti irrotella (ilman lämpöä, kun sitä ei juuri ollut käsillä) ja totesin olevan tiukka, ruostunut sovitus.... Koska silloin käsissä ollut osa melko kovia kokenut ja pintamätä, olisinkin kiinnostunut juuri miten se "ehjä" putkipaketti nyt kannattaa irrottaa laipan vaihdossa. Ilmeisesti saatu vinkki ok eli: Lämpöä ympärille, pieni napautus tuurnalla tms. sinne "ei lyttänälle puolelle" (=niitatun näköinen pinta) tappia. Piisaako pikkuvasaran voima vai vaatiiko prässiä tms (en omista ilmatalttaa). Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.