Guest jukka81 Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Elikkä, onnistuisiko kampiakselin stefan vaihto vauhtipyörän päähän purkaamatta enempää konetta kuin vauhtipyörä? Jos kyseinen juttu onnistuu,niin kaikki vinkit tähän hommaan otetaan kiitollisuudella vastaan ettei tuu tehtyä niin paljoa sitä ylimääräistä työtä :) Ja kupla on vuosimallia -73 Kiitos jo näin etukäteen! T: Jukka Quote Link to comment
-Alex- Posted April 2, 2010 Share Posted April 2, 2010 Toki onnistuu, stefa lähtee varovaisesti ruuvimeisselillä kampeamalla eri suunnista. Uuden stefan voi joko asentaa varovaisesti vasaralla naputtelemalla tai sitten siihen tarkoitetulla työkalulla, joka painetaan vauhtipyörän pultilla kiinni. Kannattaa myös tarkistaa päittäisvälys. Jos päittäisvälys on iso, eli yli 0.30mm, saattaa silloin olla lohko kulunut niin että vauhtipyörän päätyinen laakeri liikkuu edestakaisin, joten tällöin ei enään kannata yrittää shimmata välystä pienemmäksi, siitä saattaa seurata vain moottorin jumiutuminen. Quote Link to comment
vwagen Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Stefa asennetaan pohjaan asti,voi käyttää vanhaa stefaa apuvälineenä,muista vaihtaa myös O-rengas. Quote Link to comment
VolksMachine Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Päittäisvälyksen mittaukseen ja säätöön tein joskus karkean ohjeen. Se ei ole mikään "Pro tason ohje" vaan lähinnä työkuvaus, joten kannattaa suhtautua siihen asiaan kuuluvalla varauksella. Tuolta voipi ihmetellä ohjetta, jos kiinnostaa: http://www.veewee.net/Ohjeet/Paittasvalyksensaato.html Niitä päittäisvälyksen shimmilevyjä saa hankittua suomalaisilta osatoimittajilta eri paksuisina. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.