Jump to content

kampiakselin stefan vaihto


Guest jukka81

Recommended Posts

Guest jukka81

Elikkä, onnistuisiko kampiakselin stefan vaihto vauhtipyörän päähän purkaamatta enempää konetta kuin vauhtipyörä?

 

Jos kyseinen juttu onnistuu,niin kaikki vinkit tähän hommaan otetaan kiitollisuudella vastaan ettei tuu tehtyä niin paljoa sitä ylimääräistä työtä :)

 

Ja kupla on vuosimallia -73

 

Kiitos jo näin etukäteen! T: Jukka

Link to comment

Toki onnistuu, stefa lähtee varovaisesti ruuvimeisselillä kampeamalla eri suunnista. Uuden stefan voi joko asentaa varovaisesti vasaralla naputtelemalla tai sitten siihen tarkoitetulla työkalulla, joka painetaan vauhtipyörän pultilla kiinni.

 

Kannattaa myös tarkistaa päittäisvälys. Jos päittäisvälys on iso, eli yli 0.30mm, saattaa silloin olla lohko kulunut niin että vauhtipyörän päätyinen laakeri liikkuu edestakaisin, joten tällöin ei enään kannata yrittää shimmata välystä pienemmäksi, siitä saattaa seurata vain moottorin jumiutuminen.

Link to comment

Päittäisvälyksen mittaukseen ja säätöön tein joskus

karkean ohjeen. Se ei ole mikään "Pro tason ohje" vaan lähinnä

työkuvaus, joten kannattaa suhtautua siihen asiaan kuuluvalla varauksella.

 

Tuolta voipi ihmetellä ohjetta, jos kiinnostaa:

 

http://www.veewee.net/Ohjeet/Paittasvalyksensaato.html

 

Niitä päittäisvälyksen shimmilevyjä saa hankittua suomalaisilta osatoimittajilta

eri paksuisina.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...