Guest Palloilia Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 Elikkäs ostin tossa vkl pallokeulan vm-74 1.8. Ensimmäinen volkkari minulle :) mahtava peli. Mutta asiaan eli mistäs löydän tuosta autosta värikoodin? Ilmeisesti alkuperäinen oranssi väri päällä joka kaipaisi paikkamaalausta. Kyselen nyt tässä samalla vähän muutakin:) Kuinka vaikea tuosta on moottori puottaa? kuinka korkeelle auto pitää saada? Kone vuotaa kun seula öljyä ja tuntuuhan tuo välillä sinistäkin tupsuttelevan :D 1L menee 100km öljyä kuulemma. Etu puskurikin tuohon pitäisi saada, millainen tuossa pitäisi original olla? Quote Link to comment
-tipi- Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Alotetaan värikoodista, hytissä pitäs olla alumiinipeltinen M-koodilätkä, josta ilmenee aika paljon muitakin tietoja autostasi. Näistä linkeistä löydän tiedot koodien purkamiseksi: http://www.type2.com/m-codes/ http://www.thesamba.com/vw/archives/info/id.php Moottori on helppo tiputtaa. Sulla on varmaankin T4 moottori, eli ns. pannukakkumoottori, jos kerran on (alkuperäinen?) 1.8l. Moottori ja vaihdelaatikko ovat kiinni toisissaan neljällä M10 pultilla, joista yksi on toinen startin kiinnityspultti. Sitten tämä kone/laatikko paketti on kiinni korissa laatikon etupäästä ja koneen takapäästä. Koneen voi irrottaa erikseenkin, sähköt, kaasuvaijeri ja bensalinja ensin irti, sitten nuo 4 em. kytkinkopan pulttia/mutteria (alemmat ovat pinnapultteja koneessa), sitten vain koneen takatuki korista irti, ja kone tippuu lattialle ja/tai päällesi, ellet ole tukenut sitä tunkilla tms. Muista tukea myös laatikkoa. Jonkun verran pitää perää nostaa, että saat liu'utettua koneen takahelman ali. Puskurin pitäs olla samanlainen kuin tässä: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/1445-kleinbus-76-projektikuvia/ Quote Link to comment
Guest Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Elikkäs ostin tossa vkl pallokeulan vm-74 1.8. Ensimmäinen volkkari minulle :) mahtava peli. Mutta asiaan eli mistäs löydän tuosta autosta värikoodin? Ilmeisesti alkuperäinen oranssi väri päällä joka kaipaisi paikkamaalausta. Kyselen nyt tässä samalla vähän muutakin:) Kuinka vaikea tuosta on moottori puottaa? kuinka korkeelle auto pitää saada? Kone vuotaa kun seula öljyä ja tuntuuhan tuo välillä sinistäkin tupsuttelevan :D 1L menee 100km öljyä kuulemma. Etu puskurikin tuohon pitäisi saada, millainen tuossa pitäisi original olla? maali on luultavasti haalentunut, niin suosittelen ajamaan maaliliikkeeseen ja teettämään maalin haalistuneen mukaan. Voi muuten paikkamaalaukset olla turhan oransseja :) Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 -tipi- said: Alotetaan värikoodista, hytissä pitäs olla alumiinipeltinen M-koodilätkä, josta ilmenee aika paljon muitakin tietoja autostasi. Näistä linkeistä löydän tiedot koodien purkamiseksi: http://www.type2.com/m-codes/ http://www.thesamba.com/vw/archives/info/id.php Moottori on helppo tiputtaa. Sulla on varmaankin T4 moottori, eli ns. pannukakkumoottori, jos kerran on (alkuperäinen?) 1.8l. Moottori ja vaihdelaatikko ovat kiinni toisissaan neljällä M10 pultilla, joista yksi on toinen startin kiinnityspultti. Sitten tämä kone/laatikko paketti on kiinni korissa laatikon etupäästä ja koneen takapäästä. Koneen voi irrottaa erikseenkin, sähköt, kaasuvaijeri ja bensalinja ensin irti, sitten nuo 4 em. kytkinkopan pulttia/mutteria (alemmat ovat pinnapultteja koneessa), sitten vain koneen takatuki korista irti, ja kone tippuu lattialle ja/tai päällesi, ellet ole tukenut sitä tunkilla tms. Muista tukea myös laatikkoa. Jonkun verran pitää perää nostaa, että saat liu'utettua koneen takahelman ali. Kiitoksia vastauksista, Anteeksi tyhmyyteni ja tietämättömyyteni näistä volkkareista, mutta mistä tiedän, että moottori on T4? Koneen kyllä pitäisi olla alkuperäinen. Tupla solex kaasuttimet ainakin on, tiedä sitten, että onko jo alkuperäisenä Mikäs olisi hyvä ja edullinen putkisto tuohon kun alkuperäinen on aivan mätä lämmön vaihtimineen eli lämmön vaihtimet olisi tarkoitus ottaa kokonaan pois, en niitä tarvitse kun tulee lisälämmitin. Joku käärmeenpesä putkisto suoraan? Edellinen omistaja nuo puskurien paikatkin näköjään hitsannut umpeen jostain syystä mistähän lie :( Eli takapuskuriakaan ei ole, mutta sitä se ei minusta välttämättä tarvitsekkaan kun niin pahan näköin ole. Mutta tuokin nyt selvillä sitten. Paljon tähän peliin ei ole tarkoitus laittaa rahaa, mutta mukava kesä peli tästä olisi tarkoitus tehdä vielä;) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.