Jump to content

Yellow Elephant


Guest ihmispora 2

Recommended Posts

  • 8 months later...
Guest lehtimäki

No pirulauta pakkohan tätäkin projektia on taas päiviteltävä. Tännän oli talli ilta ja tallikaverit rupes muistelemaan mistä tää sekoilu alkoi. Alkuperäisestä aihiosta tämän syksyn päivitysten jälkeen on jäljellä enää 25cm johtoa konetilassa ja 4 pulttia vanteissa.

 

Auto jäi elokuun lopussa seisontaan ja aloitettiin heti purkaminen, tämähän jo kolmas kerta kun auto menee muttereiksi. Ensimmäisen vuotena itse pohjaa ei sen kummemmin hiplattu ja se rupesi nyt harmittamaan.

talvenjo  tehdyt  rempat:

 

pohjalevyn vaihto, akunpaikkojen tasoittaminen

etukolmion lyhennys 3cm

Lemon bugin ilmapussi bolt on hässäkkä taakse

monroen ilmaiskari eteen +ilmapönttö ja ohjaus

uusi bensalinja kapiinin läpi 8mm rosteri putkesta

uudet jarruputket

penkeistä tuli normaalit liikkuvat ja vanhat madalletut penkin rungot heivattiin roskiin (vanhat oli pohjassa  kiinni läpipulteilla)

nyt kori ja pohja yhdistetty ja hipistellään pari kuukautta rauhassa, kiirehän tässä tulee aina.

 

No mitä muuta on tapahtunut kolmenvuoden aikana

 

-kori on 62 ja siihen lisättiin söpöllä puikkohitsauksella 2fold katto viime toukokuussa

-kone  päivitys kuplapajan stroukkeriin 2.3 5/2014

-laatikko kuplapajasta kisa vetareilla   5/2014

-oldspeedin keppi 6/2014 ihan pirun hyvä voin kehua

-levyt lisättiin joka nurkkaan 4/2014

-uusi bensa pumppu ja paineen säädin

-irtoperä

-taka tavaratila nostettiin ylös ja tehtiin tilaa öljynlauhdittimelle

-säätölaatat taakse

 

-viime kesänä napattiin pari roskaluokka palkintoa toinen Kiikalasta ja toinen Bug run classikista.

auto on koneja laatikko päivityksen jälkeen aika mukava kulkuinen ainoa mikä ei missään aikaisemmissa päivityksissä joita autolle on tehty ole parantunut on ajettavuus. Lämmöt pysyi viimekesänä hyvin kurissa ja kaikki bensa mitä tankkiin meni myös hävisi sieltä rivakasti.

Keväälläon taas edessä yksi iso ponnistus eli katsastus..

Muutama näpsy

 

On tää harrastamine hianoo!

 

Jarno

 

 

post-1917-0-46080500-1417640810_thumb.jpg

Link to comment
  • 5 months later...
Guest lehtimäki

Jahas se olis nyt katsastettu ja muutoskatsastettu ilmajousien, 2fold katon ja levyjarrujen kanssa + noita muita muutoksia. Taakse tosiaan tuli Limebugin Bolt on setti ja eteen gapriellin ilmaiskarit viaair tankin kanssa ja säätö etu/takapää. Eilen pöräytettiin testilenkillä Somerolle. Etu ja takapäähän en ole laittanut vielä mittareita joten aikamoista hakemista säätöjen kanssa. Koneen on nyt 1600 voimanpesä joka tuntuu olevan älyttömän tylsä ja laiska. Ja kysymykseen oliko tuttu katsastaja? Vastaan että ei marssin paikalliselle asemalle ja toisella yrityksellä tuli leima, vanha sanonta menee että kun on kunnolla tehty ei tarttee jännittää ☺.

 

No samaan päivään sitten äksöniä. Olen aina miettinyt miten on mahdollista että joltain irtoaa rengas autostaan. Nyt tiedän ennenkuin lähdettiin Someron suuntaan katsastuksen jälkeen vaihdettiin aivan vitullisella kiireellä alupallot alle. Siinä sitten ensimmäisen 2 kilometrin jälkeen lähti eturengas irti. Nyt on sitten pohjainen korkattu ja lokari rutussa.

 

Jarno

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...