Guest kode Posted October 5, 2010 Posted October 5, 2010 Morjesta Rupesin tuossa pari päivää sitten ihmettelemään kun laturin merkkivalo syttyi ja hiukan haisi "palaneelle" autossa. Noh tarkastelin tilannetta ja kiristin hiukan hihnaa ja valo sammui. Nyt seuraavana päivänä valo syttyi uudestaan ja ilmeisesti käämit kärysi jo ihan kunnolla, kun sauhua nousi jo laturista. Nyt sitten ajatuksia että mistä moinen johtuu. Laturi on edellisen omistajan asentama ja mallia vaihtovirta, ilman erillistä jännitteen säädintä. Auto on '68 1300:nen. akku ei ainakaan ihan loppu voi olla kun lähtee hyvin käyntiin. Muutkin sähkölaitteet pelaa ja sulakkeet pysyy ehjänä. Quote
JM Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Kuitenkin kyseessä noin 40 vuotta vanha osa, tarviiko tota paljon ihmetellä? Quote
-MITO- Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Liian tehokas vahvistin kypsytti itsellä kuplassa joskus laturin :) Quote
Guest kode Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Ylimääräisiä sähkölaitteita ei ole, eikä laturikaan todennäköisesti ole 40v vanha, tuskin 20v. Mietin vaan että voisiko jokut kytkennät aiheuttaa kypsymistä vai johtuuko sisäisen säätimen viasta. Quote
Tanhis Posted October 6, 2010 Posted October 6, 2010 Hiili kantaa tai loppu, säädin paskana noilla eväillä olen pari saanut paskaksi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.