Guest tammonen Posted March 23, 2005 Posted March 23, 2005 Ensin jarrut pelitti hyvin mut poljin ei palauttanut ihan ylös ja jarrut jäi laahaamaan... Kuulin kyliltä huhua että pääsylinterin jousi on löysä että kannattaa tarkastaa se ja samalla vaihtaa tiivisteet... Ne tein vaikka vika ei siinä ollut---> Se hässäkkä missä kaikki polkimet kiinni oli vaan jumissa ja sen öljysin ja se toimii nyt kuin uudessa... :) Sitten ku jarrut taas kassassa, ei tullu jarruja vaikka kuinka ilmailtiin... Sitten meni kierteet taka sylinteristä ja ostin ja vaihdoin samalla kummanki puolen sylinterit ja kengät... Eikä vieläkään jarruja... Ilmattu ainakin 3 kierrosta joka kulma kauimmaisesta aloittaen... Ensin ei tullut mitään painetta, kun isä purki ja vaihto tiivisteet pääsylinteriin, sitten ku ite tutkiskelin ni yks tiiviste oli väärinpäin, eli pääsylinteri nyt vissiin kumminki toimii ku jotain painetta sinne tulee...kun ilmaus ruuvin avaa ni kyllä neste tulee ihan kunnon paineella. Poljin vaan menee pohjaan... Jos olis viisas ollu ja ois ensiksi ottanu polkimet irti ja öljynny sen ni nyt jarrut toimis ja tätä ongelmaa ei olisi... :D Mutta nyt on ite yritetty taistella jo niin monta päivää pelkkien jarrujen kanssa, että tarttisin viisaanpien neuvoja... :D Quote
Guest Posted March 23, 2005 Posted March 23, 2005 Pääsyltystä onkin vaikea saada ilmaa pois. Jos sulla on sopivat välineet niin voit työntää uutta nestettä järjestelmään paineella, ilman pumppaamista. Joko säiliöstä käsin tai ilmausruuvista "väärään suuntaan". On toiminut mulla loistavasti. Vain hyvin pieni paine tarvitaan, 0,5bar on ihan tarpeeksi. Jan Quote
Olli Ristimäki Posted March 23, 2005 Posted March 23, 2005 Pääsyltystä onkin vaikea saada ilmaa pois. Jos sulla on sopivat välineet niin voit työntää uutta nestettä järjestelmään paineella, ilman pumppaamista. Joko säiliöstä käsin tai ilmausruuvista "väärään suuntaan". On toiminut mulla loistavasti. Vain hyvin pieni paine tarvitaan, 0,5bar on ihan tarpeeksi. Jan Mä tein tuota varten hyväks havaitun ja maailman yksinkertaisimman systeemin: mamman kätköistä pakastepullon korkki, joka sopii jarrunestesäiliön jengalle. Siihen poralla 10 mm reikä ja rengasliikkeessä reikään tubeless-venttiili. Sit vaan säiliö täys nestettä, korkki säiliöön kiinni, kompuran rengaspistooli venttiiliin, paine pienelle ja kaveri painamaan liipasimesta kun itse ryömin aukomaan ilmausruuveja yks kerrallaa kauimmaisesta aloittaen. Kymppiminsa aikaa ja täysin tyhjä ja kuiva systeemi oli ilmattu. Quote
Gerbiili Posted March 23, 2005 Posted March 23, 2005 Pääsylinterissä on kans siinä päällä pultti sitä vähän avaamalla saa ainakin hiukkasen ilmaa pihalle. Kunhan kaveri painaa polinta ja itse vähän avaa , tosin sama pultti taitaa pittää männät paikallaan? Että ei liikoja kuitenkaan ruuvailla;) Quote
seppo mäntykivi Posted March 23, 2005 Posted March 23, 2005 off topic tämäkin, mulla on kaverin kautta hankittu paikallisesta terveyskeskuksesta poistoihin joutunut "keuhkojen lima-imu kone". Toimii aivan loistavasti jarrujen ilmauksessa. Kyselkää tutuiltanne, joku on todennäköisesti terveydenhuoltoalalla jos saisi hommattua tuollaisen. Quote
Guest tammonen Posted March 24, 2005 Posted March 24, 2005 Kiitos kiitos... hyvät jarrut tuli, vaikka vika ei ilmauksessa ollutkaan... :) Koneen vaihto ja parin reiän paikkaus ja leimalle. Sitten ekat metrit kuplalla. :D Quote
Guest Posted July 4, 2006 Posted July 4, 2006 Nyt on minulla ongelmia ilmauksen kanssa.Otin 1500 -67 kuplan repsikan puolen jarrusatulan irti ja herkistelin jumittuneet männät.Toimi hienosti.Sitte ilmauksen kanssa probleema,normaalisti ilmasin mutta ei...Poljinta saa pumpata pari kertaa enneku tapahtuu.Ei vuoda nestettä,letkut ja putket hyvät ja pääsylkkä ok.Neljä kierrosta ilmasin mut ei toimi ei. Muuta ei leimalle olisi.Katsastuksessa kaikki jarrut oikein hyvät paitsi pelkurin etujarru oli 50% heikompi. Quote
Guest Posted July 4, 2006 Posted July 4, 2006 Unohtu yltä tämmönen hauskanen juttu että pelkääjän puolen satulassa ei ole ilmausruuvia, takana taasen rummuissa on molemmin puolin.Vastaavan oon nähny välikoppaeskortissa.Kuuluisko siinä olla ruuvi?Mahdollista että menny aikoinaan poikki ja nysä lepää satulassa kaiken paskan alla piilossa? Quote
Jorrma Posted July 4, 2006 Posted July 4, 2006 Kyllä siellä ruuvi pitää olla, et sitten ulkopintaa kunnostanut, sisuksia vaan? Quote
Guest Posted July 5, 2006 Posted July 5, 2006 Kiirus sen kanssa oli ja suurimpia paskoja vaan ulkopinnalta raavin pois.Tänään taas auki ja katkennu ruuvi pois siis.Kiitän. Quote
Guest Posted July 7, 2006 Posted July 7, 2006 Ongelma voitettu.Vaihoin pelkääjän puolelle uuden satulan ja taakke kuskin puolelle pyöränsylinterin,ilmasin jarrut ja kävin hakemassa leiman konttorilta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.