Jump to content

Jarrut hukassa...


Guest tammonen

Recommended Posts

Guest tammonen

Ensin jarrut pelitti hyvin mut poljin ei palauttanut ihan ylös ja jarrut jäi laahaamaan... Kuulin kyliltä huhua että pääsylinterin jousi on löysä että kannattaa tarkastaa se ja samalla vaihtaa tiivisteet... Ne tein vaikka vika ei siinä ollut---> Se hässäkkä missä kaikki polkimet kiinni oli vaan jumissa ja sen öljysin ja se toimii nyt kuin uudessa... :)

 

Sitten ku jarrut taas kassassa, ei tullu jarruja vaikka kuinka ilmailtiin... Sitten meni kierteet taka sylinteristä ja ostin ja vaihdoin samalla kummanki puolen sylinterit ja kengät... Eikä vieläkään jarruja... Ilmattu ainakin 3 kierrosta joka kulma kauimmaisesta aloittaen...

 

Ensin ei tullut mitään painetta, kun isä purki ja vaihto tiivisteet pääsylinteriin, sitten ku ite tutkiskelin ni yks tiiviste oli väärinpäin, eli pääsylinteri nyt vissiin kumminki toimii ku jotain painetta sinne tulee...kun ilmaus ruuvin avaa ni kyllä neste tulee ihan kunnon paineella. Poljin vaan menee pohjaan...

 

Jos olis viisas ollu ja ois ensiksi ottanu polkimet irti ja öljynny sen ni nyt jarrut toimis ja tätä ongelmaa ei olisi... :D

 

Mutta nyt on ite yritetty taistella jo niin monta päivää pelkkien jarrujen kanssa, että tarttisin viisaanpien neuvoja... :D

Link to comment

Pääsyltystä onkin vaikea saada ilmaa pois.

 

Jos sulla on sopivat välineet niin voit työntää uutta nestettä järjestelmään paineella, ilman pumppaamista. Joko säiliöstä käsin tai ilmausruuvista "väärään suuntaan".

On toiminut mulla loistavasti. Vain hyvin pieni paine tarvitaan, 0,5bar on ihan tarpeeksi.

 

 

Jan

Link to comment
Pääsyltystä onkin vaikea saada ilmaa pois.

 

Jos sulla on sopivat välineet niin voit työntää uutta nestettä järjestelmään paineella, ilman pumppaamista. Joko säiliöstä käsin tai ilmausruuvista "väärään suuntaan".

On toiminut mulla loistavasti. Vain hyvin pieni paine tarvitaan, 0,5bar on ihan tarpeeksi.

 

 

Jan

 

Mä tein tuota varten hyväks havaitun ja maailman yksinkertaisimman systeemin: mamman kätköistä pakastepullon korkki, joka sopii jarrunestesäiliön jengalle. Siihen poralla 10 mm reikä ja rengasliikkeessä reikään tubeless-venttiili. Sit vaan säiliö täys nestettä, korkki säiliöön kiinni, kompuran rengaspistooli venttiiliin, paine pienelle ja kaveri painamaan liipasimesta kun itse ryömin aukomaan ilmausruuveja yks kerrallaa kauimmaisesta aloittaen.

Kymppiminsa aikaa ja täysin tyhjä ja kuiva systeemi oli ilmattu.

Link to comment
Guest tammonen

Kiitos kiitos... hyvät jarrut tuli, vaikka vika ei ilmauksessa ollutkaan... :) Koneen vaihto ja parin reiän paikkaus ja leimalle. Sitten ekat metrit kuplalla. :D

Link to comment
  • 1 year later...

Nyt on minulla ongelmia ilmauksen kanssa.Otin 1500 -67 kuplan repsikan puolen jarrusatulan irti ja herkistelin jumittuneet männät.Toimi hienosti.Sitte ilmauksen kanssa probleema,normaalisti ilmasin mutta ei...Poljinta saa pumpata pari kertaa enneku tapahtuu.Ei vuoda nestettä,letkut ja putket hyvät ja pääsylkkä ok.Neljä kierrosta ilmasin mut ei toimi ei.

Muuta ei leimalle olisi.Katsastuksessa kaikki jarrut oikein hyvät paitsi pelkurin etujarru oli 50% heikompi.

Link to comment

Unohtu yltä tämmönen hauskanen juttu että pelkääjän puolen satulassa ei ole ilmausruuvia, takana taasen rummuissa on molemmin puolin.Vastaavan oon nähny välikoppaeskortissa.Kuuluisko siinä olla ruuvi?Mahdollista että menny aikoinaan poikki ja nysä lepää satulassa kaiken paskan alla piilossa?

Link to comment

Ongelma voitettu.Vaihoin pelkääjän puolelle uuden satulan ja taakke kuskin puolelle pyöränsylinterin,ilmasin jarrut ja kävin hakemassa leiman konttorilta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...