Guest vivamanTT Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Eli otsikossa lukee vika, loppuu järki tämän kans. Ostin auton vasta, ja auto seissyt vuodesta 93. Puhdistin tankin, uusin bensaletkut, kaasariin asensin korjaussarjan, ja tietysti käytin kaikki suuttimet ja osat irti ja puhdistin paineilmalla. Jakajaan uudet kärjet, pyörrin, konkka ja kansi. Auto toimii aivan oikein ryyppy päällä, mutta kun kone on lämmin ja viimeinen pykäläkin ryypystä lähtee pois niin käynti loppuu. Ei lähde käyntiin ilman kaasua lämpimänä ja käy ainoastaan kaasua liputellen, mutta jos laittaa ryyppyä päälle pykälänkään verran, auto käy ja toimii. Kaasarin olen purkanut jo kahdestikkin ja kaikki joutokäyntikanavat jne on kyllä auki. Ja auto siis toimi samalla tavalla ennen mitään osien vaihtoja. Imuvuotoja ei mielestäni ole. Toimivaa, solex 30PICT kaasaria saa tarjota, semmosta joka takuulla toimii, muutakuin heittää paikalleen. Quote Link to comment
Kujis Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Onhan sulla johto kiinni tyhjäkäynti solenoidissa tai sitten se on rikki. Quote Link to comment
metake Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 kaikki joutokäyntikanavat jne on kyllä auki. Milläs olet tämän varmistanut? 31:ssa tukkeutuu nimenomaan tyhjäkäynti piiri (muistaakseni siellä on jonkinlainen takaisku-kuula tai muu vastaava, joka jumiutuu). 30:stä en tiedä, mutta 31:ssa tuo on lähes mahdoton puhdistettava. Kahteen olen vian korjannut ostamalla uuden kaasuttimen jonka jälkeen käynti oli moitteetonta. Uusimmatkin alkuperäiset käytetyt on jo lähes 40 vuotta vanhoja, niin mun mielestä niiden kanssa ei juuri kannata painia, jos ei ole 100% varmasti toimiva yksilö. Quote Link to comment
Guest vivamanTT Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 Onhan sulla johto kiinni tyhjäkäynti solenoidissa tai sitten se on rikki. Johto on paikallaan ja virta tulee, ja ainakin napsahtaa. Vanhoissa Opeleissahan on samanlainen, ja ne ainakin aina toimi jos vaan napsu? kaikki joutokäyntikanavat jne on kyllä auki. Milläs olet tämän varmistanut? 31:ssa tukkeutuu nimenomaan tyhjäkäynti piiri (muistaakseni siellä on jonkinlainen takaisku-kuula tai muu vastaava, joka jumiutuu). 30:stä en tiedä, mutta 31:ssa tuo on lähes mahdoton puhdistettava. Kahteen olen vian korjannut ostamalla uuden kaasuttimen jonka jälkeen käynti oli moitteetonta. Uusimmatkin alkuperäiset käytetyt on jo lähes 40 vuotta vanhoja, niin mun mielestä niiden kanssa ei juuri kannata painia, jos ei ole 100% varmasti toimiva yksilö. No en kyllä sen kummemmin ole varmistanut, kuin että joka reikään kun on puhaltanut niin jostain on ilma tullut ulos. Tuo oli kyllä semmonen tieto, että otanpa vielä kerran kaasarin ja puran ja perehdyn toimintaan kunnolla. Saako tuon kuulan jostain uloskin? Ainakaan semmosta en oo tuosta kaasarista irrottanut? Uusiakin noita solexeja varmaan saa? Quote Link to comment
metake Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 En ole niin hyvin tuon kaasarin kanaviin, että osaisin sanoa varmaksi missä tuo kuulaventtiili on, ja onko sitä ylipäätänsä tyhjäkäyntipiirissä lainkaan. Kahdelta eri henkilöltä olen saanut tiedon että tyhjäkäyntipiirissä oleva kuula jumiutuu ja on (lähes) mahdoton saada putsattua. Kahta kaasaria itse olen yrittänyt, mutta en onnistunut, tiedä sitten miten onnistuisi esimerkiksi ultraäänipesurilla. Tuossa kuvassa noita kuulia näkyy, mutta mun mielestä nuo liittyy kiihdytyspumppuun. mutta näkyy tuosta kuvasta nyt ainakin nuo kanavat.. Quote Link to comment
Guest Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 ei oo tyhjakantikanavassa kuulia. kunnon putsauksen jalkeen kantsii varmaan saataa kaikki kohilleen. venttiilit ja sytka ensin, ja lopuksi kaasari. Quote Link to comment
Guest vivamanTT Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 No nyt pelaa. kokeilin vielä kerran puhdistaa tuon oman kaasarin, mutta ei vaikutusta. Vaihdoin sitten kokonaan toiseen kaasariin nuo korjaussarjan osaset ja nyt pelaa tyhjäkäynnilläkin. Silti vielä jotain häikkää on, käy kolmella tyhjäkäyntiä, mutta kierroksilla kaikilla. Jakajankannesta, kun vetää piuhaa kauemmas, rupeaa käymään sillä neljännelläkin. Täytyy vaihtaa piuhat vielä uusiin ja nyt muutenkin sytkän voi jo säätää, kun käy. Ja venat tarkastaa kans, kun toinen koppakin näyttää hiukan vuotavan öljyä niin tuleepahan sekin vuoto korjattua. Quote Link to comment
multanen Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Jakajankannesta, kun vetää piuhaa kauemmas, rupeaa käymään sillä neljännelläkin. Kannattaa tulppa/tulpat irrottaa ja putsata, myös tulpan eristin. Yksi tuttu kuumentaa aina sytkärillä kiukuttelevan tulpan kärjet ja sekin auttaa monesti.Tuossa on siis vikana että vuotaa kipinää maahan jostain, tulpanjohtojen vaihtaminen ei välttis auta. Quote Link to comment
Guest vivamanTT Posted February 13, 2011 Share Posted February 13, 2011 Tulpat on kyllä juuri vaihdettu. No täytyy koittaa, jos ei piuhojen vaihto auta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.