Jump to content

Remmiahdin kuplaan?


Guest immi

Recommended Posts

Posted

Tuollainen hullu idea tuli mieleen kun olisi edullisesti Eatonin ahdin (m45) tarjolla.

Mitä muuta vaatii kaasarikoneessa kuin ahtimen öljynkiertoineen, ahtoputket, painekotelot, kiinnityksen ja hihnapyörät?

 

Kuinka paljon weberin idf:ät kestää painetta? Erilaisilla tiivisteillä paremmin?

 

Tämä on vasta unelmointiasteella, joten hyvä tekninen tuomio hommalle, niin saadaan heti rojekti kuopattua...

Posted

Tilan kanssa voi tulla ongelmia. Noita m45 löytyy vähän eri mallisia. Roottorit ja -pesä ovat ilmeisesti sama. Eroja on hihnapyörän akselin pituudessa ja ilmanottoaukon sijainnilla. Toisissa on aukko taaksepäin, toisissa valettu snorkeli (mersuun tarkoitetut) niin että imu ja tuotto ovat peräkkäin. Muistaakseni se pyörii hihnapyörästä katsottuna myötäpäivään. Kompura toimii myös väärään suuntaan, tosin luultavasti huonommalla hyötysuhteella.

 

Onko siinä tarvetta öljykierrolle? Olisin mustanut että sen "vaihdelaatokossa" on omat öljyt.

 

En tiedä Webereistä miten kestää painetta. Dellortoissa tiivisteet ovat eri turbokäytössä. Kohokammion tiiviste on kumia eikä paperia kuten tavallisesti. Yleensä löytyy valmiita sarjoja muutaman kympin hintaan. Kysele freetechnics/kaasariexpertti/mopo-sport, tms. liikkeestä.

 

Miten hyvin setti toimii kaasarilla on sit aivan eri juttu. Olen vain nähnyt noita kompuroita ruiskumoottoreissa. Silloin kompuran imussa on läppärunko missä on ohitusventtiili. Kompuraa käytetään vain kun sitä tarvitaan. Kai nuo jenkit ovat laittaneet noita kaasarimoottoreihinkin. Google-setä varmaan tietää paremmin.

Guest Mika Raussi
Posted

Saa varmaan aika halpa värkki olla, että tuon värkkäys ois kannattavaa.. Tietty harrastuksessa se ei ana oo kannattavus, mitä haetaan.

Posted

Joo halpa tuo olisi kyllä suhteessa uuteen, tosin järkeä ei värkistä löydy...

 

Katselin tuolta kotisivuilta noita ulkomittoja, taitaa olla liian pitkä mötti istumaan sovussa puhallinkotelon kanssa.

 

Täytyy perehtyä tarkemmin aiheeseen ennenkuin tekee turhia ostopäätöksiä, vaiks olishan tossa ens talveks taas tekemistä, sais strokerkin vähän uutta virtaa...

Guest fgronlun
Posted

Vaikka ei ole kupla vain manta volvon koneella mutta kuitenkin hattua nostava viritelmä löytyy

www.hilmersson-racing.com. Äänet on makeet ja jos ei ruotsi suju niin sen verran että, ahtoja lötyy 0.8 heti tyhjäkäynniltä ja ku turbo alkaa ahtaan niin kompressori alkaa puhaltaan ilmoja pihalle. Kuulemma vaikka ahdin pyörii mukana niin menettää vain noin 20hv huippu tehosta mutta voittaa vääntönä alakierroksilla.

Posted

Volksworldissa oli joskus sellainen valkoinen kupla jossa oli mekaaninen ahdin. Tais olla joku 2004 vuoden numero...

 

t. Mika

Posted

Tossa ylemmässä kuvassa on aika asiallisen olonen puhallinkoppa, onkohan moisia missään suomen mantereella?? 2 laturia ei ois yhtään hullumpi kun meinaa toi virta loppua nykysellä viisvitosella.

 

-Jocke

  • 4 weeks later...
Posted
aiai, tollasil ois kyl kiva sneppailla ;)

 

Tuo Rat Patrol on muutenki aika P***leen siististi tehty => esim. katon vesikourut jätetty paikoilleen choppauksen jälkeen (no onhan koria kavennettu 2 1/2"...)!

4128.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...