Jump to content

Kytkinvaijerin löysääminen


Guest Jussinbussi

Recommended Posts

Guest Jussinbussi
Posted

Tuntuu olevan tarvetta vähän löystää kytkintä. Tyhjää liikettähän pitäisi vissiin olla se noin 20mm. Nyt ei ole ja pelkäänkin että painelaakeri ottaa tästä itseensä.

Kytkinvaijerihan itsessään on niin perseestä kuin olla ja voi näissä malleissa..

Eli, onko tähän nyt mitään hyvää konstia kun siellä on se ryytynyt siipimutteri kiinni mitä ei pysty eikä mahdu pyörittämään oikein millään. Itse vaijeria yritin lukita lukkopihdeillä, siipimutteria pienillä pihdeillä vaan ei. Siellä on ja pysyy! Mutterihan olisikin kiusallisen ihana vaan ei. Insinööri on tehnyt nopean, halvan ja hyvän ratkaisun. ;)

Kupla kyseessä.

-Jussi

Posted

Lukkopihdeillä ja papukaijoilla tainnu taistella yleensä. On kyllä välillä tosi tympeetä touhua koittaa avata tai kiristää kytkimen säätöä.

Posted

Jos ei ole kotona työkaluja millä juuttuneen mutterin saa auki niin pitää mennä talliin jossa on kaasupillit, turha näiden kassa on tapella, menee vaan hermot ja jokapaikka mysötty, rikki, vääntynyt ja rystyset verillä. Kuinka moni on rasvannut kytkinvaijjerin kierreosan moly/kupari/vesivaseliinilla edes joskus?

Posted
Jos ei ole kotona työkaluja millä juuttuneen mutterin saa auki niin pitää mennä talliin jossa on kaasupillit, turha näiden kassa on tapella, menee vaan hermot ja jokapaikka mysötty, rikki, vääntynyt ja rystyset verillä. Kuinka moni on rasvannut kytkinvaijjerin kierreosan moly/kupari/vesivaseliinilla edes joskus?

 

O/ AINA.

Guest Jussinbussi
Posted

Kyllä jäi löysäämättä. Tuntuu olevan se siipimutteri niin lujaa kiinni siinä vivussa että ei näillä eväin aukea vaikka kuinka rimpuilis. Kierteellä kyllä pyörii kun kääntää vaijeria.

Toisinpäin tuo onnistuiskin jos tarvis kiristää mutta tuo löystäminen ei nyt onnistu.

Posted
Kyllä jäi löysäämättä. Tuntuu olevan se siipimutteri niin lujaa kiinni siinä vivussa että ei näillä eväin aukea vaikka kuinka rimpuilis. Kierteellä kyllä pyörii kun kääntää vaijeria.

Toisinpäin tuo onnistuiskin jos tarvis kiristää mutta tuo löystäminen ei nyt onnistu.

 

tollanen on yllättävän kätevä vekotin sen siipimutterin ruuvaamiseen vaikka ei uskoiskaan :)

 

http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/1919-2.jpg

Posted
Kyllä jäi löysäämättä. Tuntuu olevan se siipimutteri niin lujaa kiinni siinä vivussa että ei näillä eväin aukea vaikka kuinka rimpuilis. Kierteellä kyllä pyörii kun kääntää vaijeria.

Toisinpäin tuo onnistuiskin jos tarvis kiristää mutta tuo löystäminen ei nyt onnistu.

Voiskos tuon vaijerin ottaa etupäästä irti ja antaa säätäessä koko vaijerin pyöriä..?

=)

Posted
Jos ei ole kotona työkaluja millä juuttuneen mutterin saa auki niin pitää mennä talliin jossa on kaasupillit, turha näiden kassa on tapella, menee vaan hermot ja jokapaikka mysötty, rikki, vääntynyt ja rystyset verillä. Kuinka moni on rasvannut kytkinvaijjerin kierreosan moly/kupari/vesivaseliinilla edes joskus?

 

O/ AINA.

Sama täällä ja oikein kunnon kerros onkin päällä, ettei vaan ruostu ja pääse vesi sinne : )

Guest Jussinbussi
Posted

Löystyhän se kun toinen painoi kytkintä ja sain laitettua kiintoavaimen pöngäksi laatikon ja vivun väliin. sitten olikin helppo löysäillä.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...