Guest Jussinbussi Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Tuntuu olevan tarvetta vähän löystää kytkintä. Tyhjää liikettähän pitäisi vissiin olla se noin 20mm. Nyt ei ole ja pelkäänkin että painelaakeri ottaa tästä itseensä. Kytkinvaijerihan itsessään on niin perseestä kuin olla ja voi näissä malleissa.. Eli, onko tähän nyt mitään hyvää konstia kun siellä on se ryytynyt siipimutteri kiinni mitä ei pysty eikä mahdu pyörittämään oikein millään. Itse vaijeria yritin lukita lukkopihdeillä, siipimutteria pienillä pihdeillä vaan ei. Siellä on ja pysyy! Mutterihan olisikin kiusallisen ihana vaan ei. Insinööri on tehnyt nopean, halvan ja hyvän ratkaisun. ;) Kupla kyseessä. -Jussi Quote
-MITO- Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Lukkopihdeillä ja papukaijoilla tainnu taistella yleensä. On kyllä välillä tosi tympeetä touhua koittaa avata tai kiristää kytkimen säätöä. Quote
Kujis Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Jos ei ole kotona työkaluja millä juuttuneen mutterin saa auki niin pitää mennä talliin jossa on kaasupillit, turha näiden kassa on tapella, menee vaan hermot ja jokapaikka mysötty, rikki, vääntynyt ja rystyset verillä. Kuinka moni on rasvannut kytkinvaijjerin kierreosan moly/kupari/vesivaseliinilla edes joskus? Quote
-MITO- Posted March 11, 2011 Posted March 11, 2011 Jos ei ole kotona työkaluja millä juuttuneen mutterin saa auki niin pitää mennä talliin jossa on kaasupillit, turha näiden kassa on tapella, menee vaan hermot ja jokapaikka mysötty, rikki, vääntynyt ja rystyset verillä. Kuinka moni on rasvannut kytkinvaijjerin kierreosan moly/kupari/vesivaseliinilla edes joskus? O/ AINA. Quote
Guest Jussinbussi Posted March 16, 2011 Posted March 16, 2011 Kyllä jäi löysäämättä. Tuntuu olevan se siipimutteri niin lujaa kiinni siinä vivussa että ei näillä eväin aukea vaikka kuinka rimpuilis. Kierteellä kyllä pyörii kun kääntää vaijeria. Toisinpäin tuo onnistuiskin jos tarvis kiristää mutta tuo löystäminen ei nyt onnistu. Quote
Guest pep Posted March 16, 2011 Posted March 16, 2011 Kyllä jäi löysäämättä. Tuntuu olevan se siipimutteri niin lujaa kiinni siinä vivussa että ei näillä eväin aukea vaikka kuinka rimpuilis. Kierteellä kyllä pyörii kun kääntää vaijeria.Toisinpäin tuo onnistuiskin jos tarvis kiristää mutta tuo löystäminen ei nyt onnistu. tollanen on yllättävän kätevä vekotin sen siipimutterin ruuvaamiseen vaikka ei uskoiskaan :) http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/1919-2.jpg Quote
multanen Posted March 16, 2011 Posted March 16, 2011 Kyllä jäi löysäämättä. Tuntuu olevan se siipimutteri niin lujaa kiinni siinä vivussa että ei näillä eväin aukea vaikka kuinka rimpuilis. Kierteellä kyllä pyörii kun kääntää vaijeria.Toisinpäin tuo onnistuiskin jos tarvis kiristää mutta tuo löystäminen ei nyt onnistu. Voiskos tuon vaijerin ottaa etupäästä irti ja antaa säätäessä koko vaijerin pyöriä..? =) Quote
tono Posted March 17, 2011 Posted March 17, 2011 Jos ei ole kotona työkaluja millä juuttuneen mutterin saa auki niin pitää mennä talliin jossa on kaasupillit, turha näiden kassa on tapella, menee vaan hermot ja jokapaikka mysötty, rikki, vääntynyt ja rystyset verillä. Kuinka moni on rasvannut kytkinvaijjerin kierreosan moly/kupari/vesivaseliinilla edes joskus? O/ AINA. Sama täällä ja oikein kunnon kerros onkin päällä, ettei vaan ruostu ja pääse vesi sinne : ) Quote
Guest Jussinbussi Posted March 20, 2011 Posted March 20, 2011 Löystyhän se kun toinen painoi kytkintä ja sain laitettua kiintoavaimen pöngäksi laatikon ja vivun väliin. sitten olikin helppo löysäillä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.