UltraVW Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 Mites kun näyttäs vuotavan öljyä vetarin suojakumeista.Tai ainakin näyttäs siltä.Mitä pitäs vaihtaa/tehdä?Riittääkö pelkkä suojakumien vaihto? Vai mistä se öljy tulee siihen vetarin päälle? Quote Link to comment
Racing Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 Vetoakselien suojakumissa voi olla olemattoman pieni reikä alaosassa esim.mistä kumi on mytryssä. Sielä on vaihteistoöljyt sisällä. Myös laatikon sivuposkien tiivisteet voi vuotaa ne onkin sitten kovempi homma vaihtaa. niitä on useampia päällekkäin ja määrä pitää säilyä samana tällä säädetään että akseli liikkuu hyvin paikallaan eikä kanita. Tarkista nyt kuitenkin suojakumit ensin ja satsaa laatuun vaihtaessa ne osta Saksalaiset kumit esim. HC:ltä oliko 5 eur. / kpl,Kestää huomattavasti kauemmin kuin Brasilialaiset eikä ole edes kalliimpia. Pulttisaumat ylöspäin asennettaessa ja kunnon klemmareilla kiinni ei nippusiteillä. Vanhat kumit saat helpoiten pois leikkaamalla saksilla. muista tyhjentää vaihdelaatikkoöljyt ensin ja myös kumia poistaessa pesuvati alle öljyä valuu muuten pitkin lattioita. Uuden kumin saa helpoiten paikalleen kun auto on pyörien päällä ei tunkin varassa.Kumien vaihdon jälkeen lootaan uudet öljyt. Quote Link to comment
UltraVW Posted March 27, 2005 Author Share Posted March 27, 2005 Kiitos Kyösti,luulen ja toivon että vika on suojakumeissa,että selviäispelkällä kumien vaihdolla.En tiennyt että öljyt on sisällä kumeissa.Luulin että on pakko vuotaa lootasta suoraan. Quote Link to comment
Racing Posted March 27, 2005 Share Posted March 27, 2005 Oletan että sulla on heiluritaka-akselilla oleva kupla,ei siis 1302/03 tai Automatic. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.