Guest Posted May 10, 2011 Posted May 10, 2011 venttiilivalys,karkivali ja sytkan ajoitus ensin, sitten kaasarin saato. Oikeasta paasta olet puuhun kiipeemassa, kyl se siita. Tuhauttelu voi johtua pakoputkivuodosta. Liian suurilla sytkaennakoilla tuntuu olevan enemman tehoa ja onkin, mutta moottori saattaa vaurioitua jos/kun ennakkoa tulee liikaa. Vakiokoneeseen vakiosaadot. Sytkan saato kone sammuksissa on useimmiten suht riittava, mutta tarkemmin saa saadettya ajoituslampulla koneen kaydessa. Silloin kaikki kuluneet osat on liikkeessa ja valykset on tapissa. Jos saataa kuluneen koneen sammuksissa staattisesti, on todellinen ajoitus mahdollisesti jotain ihan muuta koneen kaydessa. Staattiseen saatoon karjellisessa jakajassa ei tarvita mitaan merkkilamppuja jne... sen nakee ja kuulee kun karkien valissa kipina hyppaa. Tarkkakorvaiset kuulee sen jakajan kannen lapikin, ei tarvii edes kantta avata. :) Pieni "raps" kuuluu aina. Quote
Guest Posted May 10, 2011 Posted May 10, 2011 Mistä tiedän kuinka suuri sytkäennakko tuossa nyt on? Katkon kärkiväli ja sytytys on nyt tarkistettu ja säädetty. Mistä nuo venttiilivälykset katotaan? Quote
NO H2O Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 Mistä nuo venttiilivälykset katotaan? Venttiilikoppien kansia raottamalla löydät venttiilien säätöruuvit... Ohjeita varmaan löytyy esim. googlesta hakusanoilla beetle valve adjustment, tms. Oletko käynyt katsomassa mitä TheSambasta löytyy? Olettaisin että joku on ottanut kuviakin ko. toimenpiteestä ja tehnyt step-by-step ohjeen? Säätö Bugfuel:n esittämässä järjestyksessä, muutoin kaikenlainen säätäminen on hyödytöntä. Quote
Guest Jofa Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 Silloin ku venttiili on täysin kiinni niin tunnet sen kun kokeilet keinuvivusta et se hieman liikkuu eli työntötanko ei kampea keinua.silloin säädät kyseisen venttiilin rakomitalla keinun ja venttiilin välistä välys 0,20mm pyörität moottoria käsin ja teet saman toimenpiteen kaikille ventiileille. HUOM!!! Moottorin on ehdottomasti oltava kylmä kun säädät venttiileitä.... Siinnä noin yksinkertaisuudessaan Quote
Guest Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 Pitääpä alkaa noitakin tutkimaan jahka on mahollisuus paremmin. Ihmetyttää vain tuo lämpimänä huonosti käynnistyminen kaasarin putsauksen jälkeen. Viime kesänä lähti aina nätisti käyntiin. Ventiileihin tai katkoihin en koskenut ennen kaasarin putsausta. Käytin kaasarin auki ja bensapumpun (?) josta lähtee kaasarille letku. Mitä tässä nyt on tapahtunut /mitä olen tehnyt väärin? Quote
Guest Posted May 12, 2011 Posted May 12, 2011 Niin ja jos en muistanut mainita niin kylmänä käynnistäessä pukkaa semmosen sinertävän savupilven putkesta. Onko tähän jotain erityistä syytä? Quote
NO H2O Posted May 12, 2011 Posted May 12, 2011 Niin ja jos en muistanut mainita niin kylmänä käynnistäessä pukkaa semmosen sinertävän savupilven putkesta. Onko tähän jotain erityistä syytä? Koneen sisäinen öljyvuoto männän päälle, venttiilin ohjurit kuluneet tai männänrenkaat rikki poikki... Quote
Guest Posted May 12, 2011 Posted May 12, 2011 Niin ja jos en muistanut mainita niin kylmänä käynnistäessä pukkaa semmosen sinertävän savupilven putkesta. Onko tähän jotain erityistä syytä? Koneen sisäinen öljyvuoto männän päälle, venttiilin ohjurit kuluneet tai männänrenkaat rikki poikki... No tuohan kuulostaa hyvältä.. Quote
Guest Pesone Posted May 20, 2011 Posted May 20, 2011 Niin ja jos en muistanut mainita niin kylmänä käynnistäessä pukkaa semmosen sinertävän savupilven putkesta. Onko tähän jotain erityistä syytä? Koneen sisäinen öljyvuoto männän päälle, venttiilin ohjurit kuluneet tai männänrenkaat rikki poikki... No tuohan kuulostaa hyvältä.. Ei haittaa jos startatessa vähän pöllähtää, aika normaalia jos vanha & likainen putki mäntä rengas satsi. Sitten jos ajaessa perässä seuraa sininen pilvi niin kantsii varmaan jotain tehdä. omasta mosasta löyty edellisen asentajan jäljiltä ykköspytystä niinkin hienosti asennetut männänrenkaat, että oli kaikkien päittäisrako jätetty samaan linjaan, ihan kuin tarkoituksella :P Quote
Guest Posted May 24, 2011 Posted May 24, 2011 Joo juttelin tuossa yhen kaverin kans joka on kuplan kanssa joskus touhuillut ja meinasi sekin että normaalia jos vähä pölläyttää. Tuohon "paukkumiseen" tai paremminkin tuhahteluun kaveri meinas että saattaa käydä liian rikkaalla. Tuota paukkumista kun ei ennen kaasarin putsausta/"säätöä" ole niinkään kuulunut. Eli miten tuota seosta saa laimemmalle? Se pienempi ruuvi kaasarin kyljestä? Ja mihin suuntaan? Quote
SePi Posted May 25, 2011 Posted May 25, 2011 Vai olisko sittenkin tyhjäkäynti vähän laihalla ja normaalia aivastelua? Kannattaa viedä ihan vanhanaikaiselle huoltamolle ja pyytää jonkun asentajan mittaamaan tyhjäkäyntiseokset. Quote
Guest Posted May 25, 2011 Posted May 25, 2011 Vai olisko sittenkin tyhjäkäynti vähän laihalla ja normaalia aivastelua? Kannattaa viedä ihan vanhanaikaiselle huoltamolle ja pyytää jonkun asentajan mittaamaan tyhjäkäyntiseokset. Onhan tuokin vaihtoehto, mutta minusta vaan mukava ite touhuta ja jopa oppiakin joskus jotakin:) Miten sitte tuo lämpimänä huono käynnistyminen? Jotenkin itestä tuntuis että paremminkin käy rikkaalla, kun meinaa huonosti lähteä käyntiin. Ja kun kaasuun ei kestä koskea startatessa. Quote
Fileas Posted May 25, 2011 Posted May 25, 2011 Voihan sitä touhuta ja tehä vaikka mitä itse, mutta aika harvassa on gurut joka pakokaasusta haistelemalla seokset säätää kohilleen. :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.