tc125a Posted April 6, 2011 Share Posted April 6, 2011 Mikä on tilanne 87 putkiensaatavuuden kanssa nykyään, kun ovat johtavilta vw osamyyjiltä kadonneet nettikataloogeista. Tekisi kovasti mieli kokeilla kasata joku pönttö kone tällaisilla: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/92-96-Ho ... ccessories Olisi kiva tietää ennen tilausta että, onko pyttyjä erikseen enää saatavilla, vai tarviiko turhaan ostaa kokonaisen mäntäsarjan? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Miksi et ota yhteyttä suoraan osakauppiaaseen ja kysy heiltä? :) Luulis kolmella (esim AC-KK-HC) soitolla (tai maililla) selviävän oikea tilanne, ei tarviaas huhuja kuunnella foorumilta. Toisaalta jos noita kasiseiskoja ei enää saa uutena, niin vanhoja 85,5 putkia löytyy sieltä ja täälä poraus aihioiksi kolikko rahalla. No poraus maksaa sen suunilleen satasen/setti, joten tuleehan noista kalliiit. Tosin saat välyksen mieleiseksi, jos haluat sillä kikkailla. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Aircooled.fi:n kautta saat myös 87mm putket erikseen. (AA-Performancen valmistamat). Emme ole niitä laittaneet sivuillemme vielä, mutta päivitämme sivuja jatkuvasti ja ne tulevat sinne piakkoin. Voit tilata putket sähköpostitse halutessasi: tilaukset(ät)aircooled.fi Hinta putkilla on 19 e / kpl. Tomppa Aircooled.fi Quote Link to comment
Per Jernström Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Kivan näköiset männät. Ainakin on kapeat renkaat ja matala lakikorkeus. Männäntapin halkaisijaa en löytänyt. Taisi olla 33-35€ /pytty mitä Espoossa ja Helsingissä eri pajoidsa pyydettiin porauksesta, joten kannattaa ottaa uudet putket ja toivoa että välykset osuu kohdalle. Oliko sunnitelma pitemmät kanget/enemmän iskua vai kapeampi kone? Quote Link to comment
tc125a Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 Hyvä tietää että noita putkia saa vielä uutena. Noi männät on 22 tapilla ja lakikorkeutta taisi olla 32mm luokkaa. Visiot päässä yllyttää koittamaan kaventaa 1700cc t4 koneen 127mm pitkiä kankia jotta mahtuisivat vakio akseliin. Siis todella kapea kone tulisi, sen takia kysyin noista sylinteriputkien saatavuudesta, kun niistä joutuu kumminkin siivun pästää pois ja jos sattuisi tulemaan maanantai laatua sorvarilta niin löytyy mistä hommata lisää putkia. Onko kukaan muuten koskaan koittanut kasata konetta tuollaisilla t4 kangilla, kankihan on 25,80 leveä alapesästä mut aika hyvin sitä saisi kavennettua t1 mittaan. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 10, 2011 Share Posted April 10, 2011 Onko kukaan muuten koskaan koittanut kasata konetta tuollaisilla t4 kangilla, kankihan on 25,80 leveä alapesästä mut aika hyvin sitä saisi kavennettua t1 mittaan.Ota huomioon - Alapään kavennuksessa tuli ongelmaksi, se että samalla hiottiin 55 kaula 50 kokoon (saatiin 74mm "rookeri") ja hionnan säde oli sen verrran paljon että leveemmät kk'n laakeri otti kiinni sivusuunnassa kampiakseliin. Momenttiin veto = kanki jumissa. Jibii...Sitten työstetiin laakereita ja taas mentiin kohti seuraavaa ongelmaa...... - Nepan kanget on ilman off settiä ja pirunleveet yläpäästään. Wasserin männän kanssa alko ahistaa sivusuunnassa männän sisältä. No siivua pois vingulla männän sisältä ja taas mentiin.. - Typ4 2000 kanki (em. off set hiotussa 74mm kuplan kampurassa) + wasser mäntä = pohjas kolmos sylinterissä sinne vauhtiksen puoleiseen poteroon. No taas vinku laulamaan ja taas meni projekti oikeesen suuntaan. En muista oliko 1,9wbx vai 2,1wbx mäntä. (Tästä hommasta abaut 8-10v aikaa) Sitäkään en muista paljonko milleissä tavaraa piti poistaa, ja kairattiinko männästä vai lohkosta. Veikkaan että tää viimesin kohta tulee olee sulla suurin ongelma, varsinkin kun 1700/1800 on vieläkin lyhempi kuin käyttämämme 2000 kanget. Maalataas vielä piruja seinille :) Katto tarkkaan miten läheltä kierttokanki menee putken alapäätä. Voi napsaa varsi kiini ja/tai bultin kantakin. Quote Link to comment
tc125a Posted April 10, 2011 Author Share Posted April 10, 2011 Ei kai se kanki putken alapäähän ylety, jos esim vertaa 1300cc koneeseen 130 pitkillä kangilla ja 77putkella niissähän on käytännössä se 5mm vähempi tilaa. t4 kankiin varmaan fiksuin tehä dremellillä toiselle puolelle laakeriurat ja sovittaa t1 laakerit. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 Ei kai se kanki putken alapäähän ylety, jos esim vertaa 1300cc koneeseen 130 pitkillä kangilla ja 77putkella niissähän on käytännössä se 5mm vähempi tilaa.Riippuu paljonko putkien sorvauksen aikana jatkat putkia lohkon sisään lyhentyneestä kiertokangesa johtuen :) Meillä tää meni zäkällä OK, ei tullu alussa edes mieleen että voi olla ongelma kohta. t4 kankiin varmaan fiksuin tehä dremellillä toiselle puolelle laakeriurat ja sovittaa t1 laakerit.Ei paha idea. Tosin Typ-4 laakerien saatavuuden kanssa ei oo ongelmaa. KK kauppiaalla o noita ollu hyllyssä kiitettävän hyvin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.