hyeena Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 Käväsin lenkin volkkarilla ja tuntuu että autolla on kamalasti tahto edetä, vauhdilla ryömiä ja mateleminen tuntuu vaikealta :) Kaasua pitää kuitenkin vähän antaa ettei sammu/tukehdu varsinkin pakilla. Mitkä vaikuttaa tähän matalien kierrosten käymiseen? Sytkä (009)? Uudet tulpat, johdot ja jakajan kansi auttoi jo vähäsen yleiskäyntiin. Miten muuten? Uusi kytkinvaijeri toi semmoisen on off tuntuman myös. Sutimatta on vaikea liikkua :) Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 Hivenen sekavaa settiä mutta ilmeisesti ala-alue ei moottorissa toimi joten heitetään nyt vaikka se alipaineeton 009 jakaja joka kiusaa? Quote Link to comment
hyeena Posted April 29, 2011 Author Share Posted April 29, 2011 Sekavasti, kun puhelimella tienpäältä kirjoitin :) Eikö 009siä saa pelaamaan alakierroksilla? Kuuluuko jakajan luonteeseen että käy hyvin joko vedätyksessä tai sitten matalilla kevyessä käynnissä? Ei tuo motarilla haittaa mutta kaupungissa hieman epäkäytännöllistä. Onko muuta eroa alipainekellollisiin? Quote Link to comment
JM Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 Sekavasti, kun puhelimella tienpäältä kirjoitin :) Eikö 009siä saa pelaamaan alakierroksilla? Kuuluuko jakajan luonteeseen että käy hyvin joko vedätyksessä tai sitten matalilla kevyessä käynnissä? Ei tuo motarilla haittaa mutta kaupungissa hieman epäkäytännöllistä. Onko muuta eroa alipainekellollisiin? -Saa. -Ei. -Sytty käyrässä on eroa. Quote Link to comment
hyeena Posted April 30, 2011 Author Share Posted April 30, 2011 No ehkä se on vain sytkän ajoituksesta, venttiileistä tai imuvuoto tms. alipainekellollinen sytkä varmaan kuitenkin tasoittaa käyntiä tuolla kevyellä kaasulla? Vaikuttaisiko kulutukseen ja tasaiseen ajoon edukkaasti? En tiedä sitten saako noista nurkissa olevista Dellortoista edes sopivaa imusignaalia. Quote Link to comment
Guest Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 009 jakajan kayrat ja saadot on mita sattuu. Usein keskipakosysteemin jousen esijannitys on liian iso, moottori tarvitsee paljon kierroksia ennenkuin ennakko alkaa kasvamaan. Saada jousen esijannitys minimiin sen kiinnityskohtaa vaantamalla. Silloin ennakkoa alkaa tulemaan alhaisemmilla kierroksilla. Jos se menee liian pienelle, jaa ennakko paalle kun jalan ottaa pois kaasulta, ja kierrokset ei tahdo palata tyhjakaynnille. Taman lisaksi pitais katsoa ajoituslampulla paljonko ko. jakajasta tulee kokonaisennakkoa. Jos mielii tyhjakaynnilla perusennakkona pitaa sen about vakio 7-8 astetta, ei parane jakajasta tulla enempaa kuin 24-25 astetta ulos. Kaikki riippuen koneesta tietty. Tamakin ennakon maara on saadettavissa, keskipakolimppujen liikerajoittimia vaantamalla. Joistain 009 jakajista on tullut 28 astetta ennakkoa, joistain vain 15. Ala jata arvailun varaan. Ja lopuksi, 009 saadetaan siten etta noin 3000 kierroksilla ennakkoa tulee 30-34astetta. (kaikki pelissa). EI SAADETA TYHJAKAYNNILLA, koskapa sita ei tieda mita sielta tulee ulos ylakierroksilla, ja siksi etta nama "tyhmat" jakajat missa ei ole alipainesaatoa, on saadettava turvallisen MAKSIMIennakon mukaan. Alipainekellolla varustettu jakaja osaa antaa enemman ennakkoa silloin kun se on turvallista eli pienilla kuormilla. Silla saadan pienempi kulutus maantie-ajossa, seka helpompi liikkeellelahto, sujuvammat vaihteen vaihdot jne. Nurkkadellortoista ei saa helposti suoraan sopivaa alipainesignaalia vakiojakajalle. Pitaisi olal saadettava alipainekello (herkkyys ja kuinka paljon ennakkoa se antaa). Tammoinen loytyy 70-luvun puolivalin Skodasta.. pienin muutoksin kay kuplan jakajaan. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 30, 2011 Share Posted April 30, 2011 KO. moottori lienee muuten itsensä Bugfuelin rakentama. Kyllä se mulla ollessa kävin asiallisesti alhaaltakin. Ettei ois bensat kuivahtanu talviseisonnan aikana kaasareihin ja aiheuttaa nyt onkelmaa? Tyhjäkäyntisuuttimet tukossa? Quote Link to comment
hyeena Posted May 4, 2011 Author Share Posted May 4, 2011 Olen yrittänyt puhdistella kaasareita paikallansa carb cleanerilla, peitelly imuaukkoa jos mahdollinen roina liikahtais, mutta ei vielä ainakaan mitään apua. Ennen kaasareiden irroittamista pitäisi käydä läpi nuo venat, sähkö ja sytkä. Nyt nimittäin alkaa tarkenemaan (toppahaalareissa) ja olemaan valosaa töidenkin jälkeen tuolla ulkona. Tulpat ainakin oli melkein mustat. Pärjäisköhän sitä räjäytyskuvan avulla. Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 jahas vai mun pata :D mikas niista olis kyseessa, kuka osaa kertoa lisaa? Kenties muistaisin jotain lisaa. Vuosien varrella muutoksia varmasti tullut alkuperaiseen pakettiin. Jos siina on multa lahtoisin oleva 009 jakaja, niin se on jo saadetty, ala roplaa sisuskaluja. Jokainen mika multa on lahteny eteenpain, on jo herkistelty ja muuteltu sopivaksi. Quote Link to comment
Guest Jofa Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Mulla oli yksien lorttojen kans aikonaan ongelmana et joutokäynti huono ei käyny kaikilla,alavääntö hukassa ja röpötti.Kierroksilla kyllä pelas ku unelma.Syynä oli et joutokäyntipiirin kanava oli kalkkeutunut kuivasta bensasta tukkoon jolloin yhelle pytylle ei menny bensaa ennen ku siirryttiin joutokäynti piirin puolelta pois.Kaasarit piti purkaa atomeiksi ja laittaa liukenemaan ja joutu "rotsaan"kanavia ohuella metallilangalla ja paineilmaa kaveriksi.Uudet tiivisteet ja kasaan rupes pelittään.Se tuo nykybensa ei taho säilyä..Sitte tuli myös sellanen mieleen et ku noita suuttimia irrottelee nii kantsii kattoa ne O-renkaat et on ehjät,että ei oo sellasen murusta jossain väärässä paikassa,kaikki O-renkaat ei kestä bensaa jos ei oo ns.alkuperäset.... Quote Link to comment
Guest Posted May 5, 2011 Share Posted May 5, 2011 dellorton suutinkanavia ei pida sitte menna paineilmalla sohimaan muuta kun kaukaa. Jos runttaa painetta kanavaan niin voi lahtea siella kanaviston pohjalla lyijytulppa liikkeelle, sitten kaasari tulvii imusarjaan jatkuvalla syotolla... ihan helppo ei korjaus ole myoskaan. Quote Link to comment
hyeena Posted May 6, 2011 Author Share Posted May 6, 2011 Katsastukseen tarvittavia korjauksia pitää tehdä ensin. Sitten tähän käyntiongelmaan ja tyhjäkäyntisuuttimet tarkistukseen. Löytyykö euroopasta noita Jet Doctor settejä (CB Performance) vai tekeekö niillä edes mitään? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.