Jump to content

paljonko virtaa 40 x 35.5 kansi?


Guest Bugfuel

Recommended Posts

Minkäslaisia lukemia olette saaneet?

 

-mikä kansi

-minkä kokoiselle sylinterille avattu

-paljonko venanostoa

-mitä muutoksia tehty

-muu oleellinen tieto

 

vertailudataa olis kiva saada yhteen lankaan.

 

Jan

Link to comment

043 meksiko kannet ja avattu 94mm putkille.

Pakokanava erittäin pieni, aukon halkaisija alle 32mm. Samoin imukanava on pieni ja malliltaan on d:n ja pyöreän väliltä, tilavuus noin 63cc.

Tarkempia virtauksia voin laittaa myöhemmin kunhan etsin paperit.

14mm nostolla imu virtaa 185 cfm @ 28" ja pako 147 cfm @ 28"

Link to comment

Hienoja lukemia tosiaan!

 

Mun SE-kannet isommilla venoilla jää tuota huonommaksi imupuolella. Pakopuoli sentään hieman parempi. Tosin 14 nostoilla ei edes mitattu, koska niin paljoa ei ole tarkoitus käyttää.

 

t. Mika

Link to comment
  • 3 weeks later...

Venttiili- ja seetimuutokset tehty, porttaus ensi viikolla.. loppuviikosta pitäis saada kannet. ARGH! Ei malta odottaa!

 

Virtaukset mitattiin ennen mitään muutoksia, vielä ei ole lukuja tarjota mutta laitan sitte molemmat nummerot tähän ketjuun kun kannet saan.

 

Toivottavasti on 300eur arvoista... kaikkine muutoksineen 600eur uudet kannet tulee maksamaan jotakuinkin tuplasti enemmän, yli tonnin mennään heittämällä. Soisi olevan hyvät sitte.

 

palotilat teen itse, en edes halua tietää paljonko niiden hierotuttaminen ammattilaisella olisi maksanut.

 

Noston olen jo unohtanut, asteita on 310 ja puristuksia 10.5:1

 

Tehoista ei hajuakaan, joskus kesemmällä ehkä sisäänajon jälkeen vois käydä penkissä. Sais kaasarit säädettyä samalla. Osuis ny edes 150-200 haarukkaan :)

 

 

Virallinen tavoite aikatalun suhteen on päästä tolla koneella Helsingin Cruisingiin toukokuun ekana perjantaina. Sisäänajossahan se vielä silloin...

 

Jan

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Keiteleen Kone

185 cfm muutettuna 10":lle tarkoittaa siten 110.63 cfm ?

 

Olen mitannut kaikki tekemäni kannet aina 10" lukemalla.

 

Yksi kansipari oli muutama vuosi sitten Suomen nopeimman JM-auton moottorissa ja teorettinen kansien virtausmäärä oli n. 175 hp. , joka riitti kuljettamaan 87 männillä olevaa autoa melkoisen hyvin.

 

Näissä kansissa sain pakopuolen virtaamaan myös erittäin hyvin joka vähensi moottorin kuumenemista oikeanmallisen pakoputkiston kanssa.

 

Auton kiihtyvyyttä olisi voinut vielä parantaa nostamalla hieman lisää puristussuhdetta, mutta aika ei riittänyt testaamiseen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...