Guest Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Minkäslaisia lukemia olette saaneet? -mikä kansi -minkä kokoiselle sylinterille avattu -paljonko venanostoa -mitä muutoksia tehty -muu oleellinen tieto vertailudataa olis kiva saada yhteen lankaan. Jan Quote Link to comment
Marko Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Mun kansia voit tulla ihmettelemään kun saan ne irti venat 40/37 Quote Link to comment
Guest Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 Mun kannet on pajalla parhaillaan, mitataan ennen ja jälkeen muutosten, pistän sitte arvot tähän lankaan.. Jan Quote Link to comment
Juki Posted April 5, 2005 Share Posted April 5, 2005 043 meksiko kannet ja avattu 94mm putkille. Pakokanava erittäin pieni, aukon halkaisija alle 32mm. Samoin imukanava on pieni ja malliltaan on d:n ja pyöreän väliltä, tilavuus noin 63cc. Tarkempia virtauksia voin laittaa myöhemmin kunhan etsin paperit. 14mm nostolla imu virtaa 185 cfm @ 28" ja pako 147 cfm @ 28" Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 185cfm=212hv imupuolella 147cfm=168hv pakopuolella hyvin on virrannut noin venoista:) Quote Link to comment
mikan Posted April 6, 2005 Share Posted April 6, 2005 Hienoja lukemia tosiaan! Mun SE-kannet isommilla venoilla jää tuota huonommaksi imupuolella. Pakopuoli sentään hieman parempi. Tosin 14 nostoilla ei edes mitattu, koska niin paljoa ei ole tarkoitus käyttää. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Venttiili- ja seetimuutokset tehty, porttaus ensi viikolla.. loppuviikosta pitäis saada kannet. ARGH! Ei malta odottaa! Virtaukset mitattiin ennen mitään muutoksia, vielä ei ole lukuja tarjota mutta laitan sitte molemmat nummerot tähän ketjuun kun kannet saan. Toivottavasti on 300eur arvoista... kaikkine muutoksineen 600eur uudet kannet tulee maksamaan jotakuinkin tuplasti enemmän, yli tonnin mennään heittämällä. Soisi olevan hyvät sitte. palotilat teen itse, en edes halua tietää paljonko niiden hierotuttaminen ammattilaisella olisi maksanut. Noston olen jo unohtanut, asteita on 310 ja puristuksia 10.5:1 Tehoista ei hajuakaan, joskus kesemmällä ehkä sisäänajon jälkeen vois käydä penkissä. Sais kaasarit säädettyä samalla. Osuis ny edes 150-200 haarukkaan :) Virallinen tavoite aikatalun suhteen on päästä tolla koneella Helsingin Cruisingiin toukokuun ekana perjantaina. Sisäänajossahan se vielä silloin... Jan Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Millaiset tulokset saadaan 10" lukemilla ? Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 14mm nostolla imu virtaa 185 cfm @ 28" ja pako 147 cfm @ 28" 28" mutetaan 10" kertoimella 0.598 Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 185 cfm muutettuna 10":lle tarkoittaa siten 110.63 cfm ? Olen mitannut kaikki tekemäni kannet aina 10" lukemalla. Yksi kansipari oli muutama vuosi sitten Suomen nopeimman JM-auton moottorissa ja teorettinen kansien virtausmäärä oli n. 175 hp. , joka riitti kuljettamaan 87 männillä olevaa autoa melkoisen hyvin. Näissä kansissa sain pakopuolen virtaamaan myös erittäin hyvin joka vähensi moottorin kuumenemista oikeanmallisen pakoputkiston kanssa. Auton kiihtyvyyttä olisi voinut vielä parantaa nostamalla hieman lisää puristussuhdetta, mutta aika ei riittänyt testaamiseen. Quote Link to comment
Guest Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Tavote ekoista savuista tähän iltaan mennessä meni kiville. kansimies ei kerkiä edes aloittamaan vielä porttausta :( Prkl. Jan Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.