Jump to content

Kuumakäynnistysongelma kesähelteellä.


Recommended Posts

Posted

Potilas seuraavanlainen. Kuplan 1300 vm -73 kone. Vakio kaasari 31pict, uudet tulpat,kärjet (0,4mm)uusittu,venat säädetty 0,15. Uusi konkka, tulpanjohdot. Startti pyörittää iloisesti. Pumppu pumppaa, kipinää tulee. Ryyppy manuaalinen.Koko sähkösysteemi uusittu. Kone istutettu prätkän runkoon. Öljykierto lämmittää vaakatasossa oleva imuputkea-talviajoa ajatellen. Tuskin tämä lämmittää imuputkea niin paljon että vaikuttaisi imua kesäsin.

Kylmänä lähtee iloisesti heti käyntiin. Maantieajoa 80-100km/h, 30-60min. Jos sen jälkeen kone sammutetaan muutamaksi minuutiksi se ei vaan lähde käyntiin -ei sit millään. Kaasu puolessavälissä, pohjassa, pumppausta, ryyppy päällä ja pois -saa koittaa vaikka millä yhdistelmällä ei lähde käyntiin.

Jos antaa jäähtyä noin tunnin niin lähtee heti käyntiin.

Onkos tämä ominaisuus? pitääkö tätä hyväksyä?

Posted

Koita aluksi moottori kuumana kaasu auki työntämällä lähteekö käyntiin. Jos ei niin on sitten bensapuolen vika.

Posted

Itsellä samaa ongelmaa ja luulen että vika startin puslissa/laakeroinnissa tai sitten startin ympäriltä uupuu ilmanohjaimia ja startti "turpoaa" kuumasta.

Starttaaminen tuntuu kuin akku olisi tyhjä ja saattaa toisinaan lähteä käymään mutta yleensä toi 30 min odottelu auttaa.

Guest tallitonttu
Posted

MULLA SAMA VAIVA 80 LUVULLA . BENSA PUMPUN KALVO.ANTO SEISTÄ 40MIN NIIN LÄHTI TAAS KÄYNTIIN.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...