iiroh Posted September 12, 2011 Share Posted September 12, 2011 vm 1971 411 Variantin kanssa pussihousuilu käynnissä ja pitäisi tietää mitä 1971 oli tarjolla sisusteiden väreiksi. Edellinen omistaja oli vaihtanut penkit ja ovipanelit ja pitäisi nyt joku orggisväri valita, jota sitten kauttaaltaan yrittää noudattaa. Auton väri on Iberischrot (Iberian red). Sambasta löytyy type 3:lle kaikki tiedot mutta ei type 4:lle eikä googletus ole auttanut. Olisiko kellään tietoa mistä voisi löytää ? Iiro H Quote Link to comment
abbe Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Tuossa Samban topicissa on jotain 411 värikarttoja + sisustan värejä. http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=419222 Quote Link to comment
Lahti411 Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Mulla saatais olla kotona vuoden -71 väri- ja sisustuskartta. Olen vasta muuttanut, joten en ole ihan varma, kuinka pian sen löydän... Etsin illalla ja palaan asiaan. Quote Link to comment
Lahti411 Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Sambasta löytyikin äkkiseltään tällainen: http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/71colors.php Quote Link to comment
iiroh Posted September 13, 2011 Author Share Posted September 13, 2011 Kiitos näistä vinkeistä, mutta valitettavasti nämä oli juuri ne tiedot, jotka itsekin löysin Sambasta eikä niistä juuri ole apua. Autoni väri on siis Iberischrot/Iberian Red, joka on eri väri kuin tuo Metallic Red. Olisikohan tuo Metallic red ollut US-mallien värinä 1971. Ja autoni sisusteiden väri ei ole miltään osin Alabaster, joka on käytännössä harmaa väri. Tuo sisustuksen väri esiintyy noissa kartoissa kuplan kohdalla Iberiscrotin parina sisustuksissa. Autoni karva- ja kumimatot ja takaosan matot ovat varmasti alkuperäiset ja niiden väri muistuttaa eniten tuota Cork-väriä. Entinen omistaja vaihtanut penkit, ovipanelit ja takasivupahvit mustiksi. Olen tuota Samban sivua sen verran tarkasti selaillut että sieltä ei uskoakseni tietoa löydy, tarvittaisiin joku muu tietolähde.... esim eurooppalainen esite vuodelta 1971 tms.... Tälläisen kuvan surffasin jostain netistä, mutta kun en enää muista mistä...perskules. Tuossa maalin väri näyttää kovasti Iberischrotilta ja mattojen väri juuri samalta kuin minulla. Kiitos, Iiro H Quote Link to comment
Lahti411 Posted September 13, 2011 Share Posted September 13, 2011 Löysin vielä tällaisen taulun: http://www.vw411-412besitzer.de/farbtabelle.html Tuossa on vain korin värit ja niitäpä näyttääkin olevan vuosimallille -71 todella paljon. Mulla on kotona vain vuoden -72 värikartta ja siinä vaihtoehtoja on jo huomattavasti vähemmin. Sanoisin kuitenkin näin type 4 intoilijan kokemuksella, että punaisen korin kanssa on vuonna -71 saanut vaalean harmaan, beigen tai mustan sisustuksen. Knoppitietona voin vielä lisätä, että ainakin Suomessa oli saatavilla vielä -72 erikoistoiveena mustaksi maalattu katto kaikkiin koriväreihin! Enpä ole moista nähnyt koskaan edes kuvissa. Quote Link to comment
tolvana Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Otappa ja ajele Kouvolaan ja tuu katsomaan, pihassa ompi tommonen http://www.nettiauto.com/volkswagen/411/4206982 vempele,orkkispenkitkin on tallella muistaakseni, löytyy myös suomenkieliset myyntiesitteet -71 411E ja -73 412. Jälkimmäisessä on nuo penkkien verhoiluvaihtoehdot koodeineen ja auton värimallit koodeineen. Quote Link to comment
iiroh Posted September 14, 2011 Author Share Posted September 14, 2011 Perskeles, näyttää kovin tutulta tuo mattojen ja ovipahvien väri. Oon tuota sinun autoa monesti vilkuillut Nettiautossa mutta en tullut ajatelleeksi että väri olisi Iberischrot, onko se ? Vai joku muu punainen ? Tämä ja ensiviikko menee työkiireissä, mutta voisin kyllä mieluusti käväistä Kouvolassa vkonloppuna vaikka parin viikon päästä. Mulla mökki Pernajassa ja oon siellä kaikki vkonloput, joten siitä olisi näppärä suhauttaa Kouvolaan, tosin ei Variantilla joka hieman levällään ... Iiro Quote Link to comment
iiroh Posted October 6, 2011 Author Share Posted October 6, 2011 Nyt löytyi värikartat jos joku jatkossa tarvitsee niin minulta saa sähköpostilla. Iiro Quote Link to comment
Recommended Posts