Guest Patent Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 Joo elikkä kaverin kleinbussia projektoidaan, tänään oli tarkoitus käynnistää, virrat tuli ja startti pyöritti konetta normaalisti, mutta kipinä on hukassa. 2 vuotta sitten edellisen omistajan mukaan käynyt sen jälkeen vain seisonut. Kaikki moottorin liitännät käyty läpi kosketushäiriön varalta mutta ei vaikutusta, kaasarin vieressä oli yksinäinen ruskea johto mutta silläkään ei vaikutusta kipinään? Siispä kaikki apu on tervettullutta. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 Ensin kannattaisi tutkia, tuleeko puolalle virtaa. Sitten jakaja auki ja kärkien kunnon tarkastus / saatö. Tämän jälkeen sytytyksen säätö. Näistä voisi aloittaa. Quote Link to comment
Guest Patent Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 Selvä homma, palaillaan asiaan jossei nämä auta. Quote Link to comment
jrasi Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Jos puolalle tulee virta, muuttuuko se puolassa kipinäksi? Quote Link to comment
Guest Patent Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Eipä tässä ole vielä kerennyt asiaa tutkimaan tarkemmin mutta viikonloppuna olisi tarkoitus. Quote Link to comment
Guest Patent Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Noniin tänään moottori jo yritti vähän, mutta ei käynnistynyt. Kipinä löytyi uudella puolalla ja puhdistelemalla virranjakaja. Itse veikkaisin että katkojan kärjet pitää säätää vielä kipinän parantamiseksi, mutta en muistanut siihen hätään mikä hihnapyörän merkeistä on sytkän säätöä varten. Huomenna tallille korjauskirja kädessä säätelemään, katsomaan tulpat(työkalujen puutetta uudella tallilla joten tulppa avainta ei löytynyt) ja näyttämään vielä virranjakajalle hieman crctä ettei ole kosteutta paikoissa. Mutta saa laittaa toki vinkkiä jos ideaa löytyy(kondensaattori huono?)! Ja pahoittelen sekavaa tekstiä, 6-7 tuntia volkkarin parissa teki tehtävänsä. Quote Link to comment
Guest Patent Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Noniin sehän käynnistyi ja kävi nätisti! Homma selkisi kärkien puhdistuksella ja säädöllä mutta sitten löydettiin uutta vikaa. Joku hel*etin älykääpiö oli kirinyt tulpat varmaan jollain momenttiavaimella kun oli hirveä kampeaminen jotta lähti irti, toiselta puolelta ei vielä edes saatu.... Toivottavasti nyt ei konetta tarvitse pudottaa pelkkien tulppien takia. Quote Link to comment
jrasi Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Eikös tuo kuullosta enempi siltä, että EI ole käytetty sitä momenttiavainta? Quote Link to comment
Guest Patent Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Nojoo oma pointti oli se että sitä momenttiavainta olis käytetty väärin tai väännetty muutenvaan liian tiukalle, mutta pitää nyt koitella vaikka käyttää eka moottori lämpimäksi jos heltiäisi helpommalla irti. Quote Link to comment
Fileas Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 kuumista alukansista en ottais tulppia pois, kierteet saattaapi mennä. Quote Link to comment
Guest Patent Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Hyvä tietää. Quote Link to comment
jrasi Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Ja jos käy kuitenkin niin, että kierre menee... Löytyy Biltemasta pirun hyvä kierteenkorjaussarja. Quote Link to comment
Guest Patent Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 Jees, sarja löytyy kotoakin muistaakseni mutta kiitos vinkistä. Kivahan olisi jos kuitenkin ehjänä lähtisi, katselen taas asiaa jos menen viikonloppuna tallille. Quote Link to comment
Guest Patent Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Noniin tulpat saatiin vaihdettua paremmalla avaimella. Mutta sitten ilmaantui taas ongelmaa... Poltti sulakkeen eikä siten anna laittaa virtoja päälle ja vika ilmaantui siis moottorin käydessä(kaikki sammui ja sulake räpsähti muistaakseni ajovalojen seutuvilta kun vääntelin kojelaudan valojen katkasijaa ihme kyllä kaikki valot toimivat sitä ennen) ja moottori kyllä toimi täydellisesti samoin muutkin sähköt enne sitä. Konepuolelta katsottiin että siellä ei ainakaan vikaa pitäisi olla eikä oikein muualtakaa löydetty rikkonaisia johtoja yms joten apuja kaivataan! Ja toinen juttu vielä että minkä kokoset sulakkeet pitää laittaa minnekkin kun ei missään tietenkään lue... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.