Jump to content

1971 kleinbussin sytytys


Guest Patent

Recommended Posts

Joo elikkä kaverin kleinbussia projektoidaan, tänään oli tarkoitus käynnistää, virrat tuli ja startti pyöritti konetta normaalisti, mutta kipinä on hukassa. 2 vuotta sitten edellisen omistajan mukaan käynyt sen jälkeen vain seisonut. Kaikki moottorin liitännät käyty läpi kosketushäiriön varalta mutta ei vaikutusta, kaasarin vieressä oli yksinäinen ruskea johto mutta silläkään ei vaikutusta kipinään? Siispä kaikki apu on tervettullutta.

Link to comment

Noniin tänään moottori jo yritti vähän, mutta ei käynnistynyt. Kipinä löytyi uudella puolalla ja puhdistelemalla virranjakaja. Itse veikkaisin että katkojan kärjet pitää säätää vielä kipinän parantamiseksi, mutta en muistanut siihen hätään mikä hihnapyörän merkeistä on sytkän säätöä varten. Huomenna tallille korjauskirja kädessä säätelemään, katsomaan tulpat(työkalujen puutetta uudella tallilla joten tulppa avainta ei löytynyt) ja näyttämään vielä virranjakajalle hieman crctä ettei ole kosteutta paikoissa. Mutta saa laittaa toki vinkkiä jos ideaa löytyy(kondensaattori huono?)! Ja pahoittelen sekavaa tekstiä, 6-7 tuntia volkkarin parissa teki tehtävänsä.

Link to comment

Noniin sehän käynnistyi ja kävi nätisti! Homma selkisi kärkien puhdistuksella ja säädöllä mutta sitten löydettiin uutta vikaa. Joku hel*etin älykääpiö oli kirinyt tulpat varmaan jollain momenttiavaimella kun oli hirveä kampeaminen jotta lähti irti, toiselta puolelta ei vielä edes saatu.... Toivottavasti nyt ei konetta tarvitse pudottaa pelkkien tulppien takia.

Link to comment

Nojoo oma pointti oli se että sitä momenttiavainta olis käytetty väärin tai väännetty muutenvaan liian tiukalle, mutta pitää nyt koitella vaikka käyttää eka moottori lämpimäksi jos heltiäisi helpommalla irti.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Noniin tulpat saatiin vaihdettua paremmalla avaimella. Mutta sitten ilmaantui taas ongelmaa... Poltti sulakkeen eikä siten anna laittaa virtoja päälle ja vika ilmaantui siis moottorin käydessä(kaikki sammui ja sulake räpsähti muistaakseni ajovalojen seutuvilta kun vääntelin kojelaudan valojen katkasijaa ihme kyllä kaikki valot toimivat sitä ennen) ja moottori kyllä toimi täydellisesti samoin muutkin sähköt enne sitä. Konepuolelta katsottiin että siellä ei ainakaan vikaa pitäisi olla eikä oikein muualtakaa löydetty rikkonaisia johtoja yms joten apuja kaivataan! Ja toinen juttu vielä että minkä kokoset sulakkeet pitää laittaa minnekkin kun ei missään tietenkään lue...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...