Tuomo Lehmikangas Posted October 27, 2011 Posted October 27, 2011 Tölkin jarruja piti alkaa fiksailemaan kun jumii. Palat vaihtoon (aivan lopussa). Levyissä on pientä naarmua ja lämpenemisen merkkejä, joten nekin vaihtoon. Ei ole oikein näistä kokemusta ja jäin miettimään tuota sylinterin kuntoa. Kuvastakin tuon näkee, eli aivan perällä alareunassa on joku "knööli". Pari senttiä pitkä rypyläinen pinta. Osaako joku sanoa tuosta mitään? Lisätty matskua ja jäänyt sorvaus tekemättä? On varsinn perällä, mutta uusilla paloilla ja levyillä mäntä ottaa oikeasti tuonne kiinnikkin. Mäntä oli suht hyvän oloinen, pientä nirhaumaa samoissa kohdin kuin mitä näkyy tuossa sylinterissäkin etureunassa. Ajattelin vaihtaa vielä samaan syssyyn näille menevät letkut. Kuinkahan yleistä lie että ne letkut turpoaa umpeen. Vinkkejä? Quote
Kujis Posted October 27, 2011 Posted October 27, 2011 Osaako joku sanoa tuosta mitään? -Siellä on ollut vettä. Kuinkahan yleistä lie että ne letkut turpoaa umpeen. -20v vanhat letkut voi hyvinkin turpoa kiinni. Vinkkejä? -Hoonaat sylinterin ja putsaat männän, uudet tiivisteet, kasaat ja menoksi. Vaikka mäntä olisi sieltä "takapäästä" vähän syöpynyt niin se ei tule koskaan niin ulos että ottaisi tiivistyspintaan kiiinni. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted October 27, 2011 Author Posted October 27, 2011 Osaako joku sanoa tuosta mitään?-Siellä on ollut vettä. Kiitos kommenteista. Tarkennuksena että sylinterin pinta on siis tuolta kohdin kohollaan, ei syöpynyt. Uudet tehdaskunnostetut satulat taitaa olla helpoin/varmin vaihtoehto. Quote
jrasi Posted October 30, 2011 Posted October 30, 2011 Tai sitten vaan hoonaat sen sylinterin sisäpinnan, kun kerran on satula jo purettu. Taisi Biltema ainakin myydä tuohon hommaan omaa työkaluansakin jollain ~kympillä. Männälle pieni vesihionta ja sitten ne em. uudet rojut sisään ja anna palaa Jack, tunnet tien. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.