Guest Vanja-eno Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Kuplani kulussa ja ajossa ilmeni sen kaltaisia oireita, että asioista enemmän perillä oleva kaverini tuumi vian mahdollisesti olevan alipainesäätimessä. Hakutoiminnolla tältä palstalta löysin jonkun topicin, jossa kerrottiin että tuon säätimen toiminnan voi tarkistaa tuosta säätimestä lähtevästä letkusta. Eli irroittaa letku kaasarin päästä ja puhaltaa sinne jolloin pitäisi kuulua naksuntaa alipainesäädin naksuu kun puhaltelee letkuun (kalvo ok) eli onko näin että toiminnan voi tarkastaa noin? Kokeilin sitä ja ei kuulunut mitään eli onko nyt sitten säätimen kalvo kaputt? Jos on, niin miten se vaihdetaan, vai pitääkö koko jakaja vaihtaa. Quote Link to comment
Guest Aircooled.fi Posted November 3, 2011 Share Posted November 3, 2011 Virranjakaja auki, mahdollinen muovinen suojalevy pyörijän alta pois ja imaisee letkusta. Jos jakajassa näkyy liikettä, kun letkusta imaisee, niin kalvo on tuskin rikki. Kelloja on saatavilla erikseen, esim Aircooledilta suoraan varastosta, päivän toimitusajalla: http://aircooled.fi/tuote/774/virranjak ... painekello Quote Link to comment
Guest Vanja-eno Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Ei siellä mitään liikettä tapahtunut, joten taitaa olla siis sökö. No, laitanpa kelloa tilaukseen sitten... Quote Link to comment
vwagen Posted November 4, 2011 Share Posted November 4, 2011 Alipainesäätimiä on monen mallisia,toiminta-arvoiltaan ja kiinnitykseltään(esimerkiksi Kuplan varaosakirjasta vuodelta-73 löytyy 13 erilaista),osassa jousi on niin jäykkä että ei liiku imemällä,kokeilu onnistuu alipainepumpulla. Noissa nykyisissä tavike säätimissä on erilaisesta kkiinnitysruuvien aremoinnista johtuva"ongelma" ratkaistu nerokkaasti laittamalla 4 kiinnitysreikää,sopii siis fyysisesti useimpiin alipaine/keskipakoisjakajiin,toiminta-arvotkin saattavat olla sopivat johonkin malliin. Quote Link to comment
Guest Vanja-eno Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Eikös tuon toiminnan voi tarkistaa strobollakin? Eli jos sytkä ei muutu kierrosten noustessa, on kello sökö? Jotakuinkin noinko? Quote Link to comment
metake Posted November 6, 2011 Share Posted November 6, 2011 Eikös tuon toiminnan voi tarkistaa strobollakin? Eli jos sytkä ei muutu kierrosten noustessa, on kello sökö? Jotakuinkin noinko? Ei, keskipakosäädin muuttaa ennakkoa kierrosten noustessa, ei alipainesäädin. Strobolla voi kyllä testata kun irrottaa alipaineletkun moottorin käydessä ja imaisee letkusta niin strobolla pitää näkyä selkeä ennakon muutos. Quote Link to comment
Guest Vanja-eno Posted November 7, 2011 Share Posted November 7, 2011 OK. Täytyy vielä varmuudeksi testata tuolla, ettei tule turhaan vaihdettua kelloa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.