Guest Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 tuli laitettua tuommonen kevyt projekti talvi iltojen ratoksi, oli tullut jo useamman vuoden ihailtua ohi ajellessa tutun tien varressa seisovaa pallokeulaa ja viime kesänä tuli aivan sattumalta juttuun auton omistajan kanssa ja alettiin hieromaan kauppoja. kerkesin onneksi raahata "mörön" metsän reunasta kotipihalle ennen kun satoi lunta polveen asti. talliin sulamaan, karkiasti ens silmäyksellä tutkittua autoon saa vaihtaa koko pohjan ja pinta pellit polvenkorkuselta alas päin :) joten saattaa mennä hetki ja toinen hitsaillessa. hyvin mielenkiintoista autossa on että siinä on liukuovet molemmilla kyljillä, onko kyseessä siis jokin erikois malli? ja etuovessa maalattuna painoluokat eli jokin yriryksen käytössä ollut tavaran kuljetus auton ollut aikanaan(huhujen mukaan kalan kuljetus auto). itsekkö en palstoilla makaa ja lue kummosesti foorumeita niin ei tietoa pallokeulan eri malleista ja tuonti määristä ym. joten kaiken näköinen tieto kyseisestä mallista tervetullutta. kirjoittelen projekti kertomusta ja nappailen kuvia projektin edetessä. Quote Link to comment
Guest Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 tulipa aikalailla ruuvailtua osiksi, lamput luukut ja lasit pois. keulaa ja oveaki kerkes hioskella vähän. tavaratilan lattiaa sai melkosen palan kauhottua pelkästään käsin pois ku oli päässy sen verran pehmeneen, ei auta ku hommailla sinnekki uudet korjaus palat ku on ensin saanu runkopalkit hiottua ja käsiteltyä. Quote Link to comment
Jorrma Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Varhaispallista liukuovilla molemmil kyljil kyl harvemmin tulee vastaan, et hyvä pelastus, jaksamista. Quote Link to comment
Guest Posted January 28, 2012 Share Posted January 28, 2012 hitaasti etenee mutta minkä teet ku ei jouva. tulipa kuitenki leikattua takakaaret ja sisälattia pois; helma koteloista löyty ainaki 2 ämpärillistä hiekkaa niinku ois lapiolla kaadettu täyteen?, seuraavaksi vois hiasta nuo runkopalkit puhtaiksi ja jonkulainen epoksimaali pintaan sen jälkeen saa etu kaaret ja pyörän kotelot kyytiä, Quote Link to comment
Guest Posted February 16, 2012 Share Posted February 16, 2012 Mitä enemmän purkaa, sitä enemmän löytyy tekemistä. Kulmat ja helmat on päässy melko pehmeiksi, tavaratilan etummainen poikittais runkopalkki vaatii vaihdon. Kaarissa melko paljo pientä paikkaamista. Quote Link to comment
Guest Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 sieltähän se keulaki tipahti ja pääsi tuon poikittais palkin kimppuun, yllätti aivan kuin hyvässä kunnossa runkopalkit ja hytin pohja oli, hytin alta ei löytynyt lahoja kuin renkaiden takaa. Quote Link to comment
Guest Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 ruuvailin keulan osiksi, pallonivelissä ei tuntunut yhtään väljyksiä ja iskinvaimentimet oli uuden jämäkät vaikka suojaputket oli melkeen puhki ruostuneet, kaikki jarru hilppeet menee luonnollisesti uusiksi sylinterit kengät.... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.