Jump to content

D-portti kannet


Guest PBroder

Recommended Posts

Guest PBroder

Ja tolla 14 nostolla tuli vaivaiset 171hp:(

 

Mutta mun laskuopin mukaan lukemat ovat aika samat mutta kerroin mulla 0.43 ja tossa linkissä olevalla on n.0,48

Mistä moinen kertoimen ero ja sen myötä heppasmäärä erot?

Link to comment

Just katoin noita meidän mittaamia niin niissähän on ollut venttiilikoko 42mm eli pienemmät kuin sinun kansissa. Meidän kannet on mitattu sellaisena kuin ne on Scatilta tulleet eli niihin ei ole kajottu mitenkään. Scat käsittääkseni teettää porttaustyön alihankkijalla joten en usko että keskinäisiä erojakaan pitäisi kovin paljoa olla.

 

Missä sun kannet on mitattu?

Link to comment
Guest PBroder
Just katoin noita meidän mittaamia niin niissähän on ollut venttiilikoko 42mm eli pienemmät kuin sinun kansissa. Meidän kannet on mitattu sellaisena kuin ne on Scatilta tulleet eli niihin ei ole kajottu mitenkään. Scat käsittääkseni teettää porttaustyön alihankkijalla joten en usko että keskinäisiä erojakaan pitäisi kovin paljoa olla.

 

Missä sun kannet on mitattu?

 

 

Sori ne olikin 42mm imut vaikka piti olla 44mm joten siitä tuli toi mun ajatuskatkos..

 

Esatech on ne eilen illalla mittaillut...

Link to comment
Guest PBroder
En osaa sanoa kertoimen eroista ei ole mulle tuttua aluetta. Kuuranne kuitenkin osaa hommansa niin en epäile lukemia.

ei ole epäillys tarkoitus nämä kysymykset;)

 

Samoilla kertoimilla samoja lukemia...

Link to comment
Guest fgronlun

Jos kannet virtautettu eri alipaineella on korjauskerroin eri.

Riippuen kansivirtauttajan välineistä korjataan joko mitattu virtaus vastaamaan 10" virtausta tai 25" tai 28" tai ne mitataan juuri sillä virtauksella.

 

se että kansi virtaus lasketaan Hepoiksi on pelkästään suuntaa antava lukema. Olen huomannu että vakio tyyliset kannet tahtoo antaa paremman HP lukeman pienellä aliapaineella ku esim korkealla.

 

Kannen virtauspenkki on vähä kuten jarrupenkki. Jos tahtoo nähdä tehtyjen muutosten vaikutuksen on virtaus tehtävä samassa penkissä. Jos taas tahtoo verrata toisaalla tehtyjä virtauksia pitää ottaa huomioon mitattu alipaine sekä noin 5% virhemahdollisuus tuloksessa.

 

itse käytän virtauspenkkiä siihen että näen kuinka kanava toimii ja turhaa pyörteilyä ei esiinny. Yksi hyvä vinkki jos käytte virtauttaas kantta on pyytää virtauttajaa mittaamaan maximi noston virtaus erikseen myös penkin maximi alipaineella. Jos virtaus määrä tippuu paljon tarkoittaa se että kanavassa on ongelma pyörteilyn kanssa.

Link to comment

Kun tässä on vissiin jo vastaus saatu, niin kysyn oftopikkina samasta teemasta pyörteilyn suhteen.

Oonko lukenu jotain pöpilä juttuja kun muistan että oikeesti hallittu pyörre olis vähän sama kuin rihlat pyssyssä ja tehostais täyttöä? Ne turbulenssit ja akanvirrathan on se ongelma, mutta jos ilmaseos olis vinhassa kierteessä, niin ne körmyt ja kuopat kanavassa ja lopulta lautasenhelmat vähän kompensoituis. Saattoihan se olla joku mainoslehtinenkin, en muista juttua

Link to comment

Jos pyörre on kuin ruuvi, joka pyörii koko ajan portissa "eteenpäin", niin se saattaa edesauttaa palamista (swirl). Jos pyörteily taas on turbulenssi joka "rullaa" portin seinämää pitkin niin se tietää virtauksen pakittamista paikoitellen. Tämä luonnollisesti pienentää tehollista pinta-alaa. Ja turbulenssi vie muutenkin mehut virtauksesta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...