previa Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 kertokaapas oi suuret gurut! missä vika? vaihtovirta laturi lakkasi lataamasta. laturin merkkivalo palaa kokoajan mittarissa, myös silloin kun ei ole avain virtalukossa. vika ilmeni siten että havahduin palaneen käryyn tänään päivällä. mittarille tulevan valon johto oli palanut koko matkalta, lataussäätimeltä valolle asti, ja valo vain palaa. rupesin mittaamaan laturia niin sieltä ei käytännössä tule mitään pihalle. laturilta releelle tuleva d- oli poikki, aivan kuin se olis sivuleikkureilla katkaistu, tai sitten siitä oli liitin irronnu releen päästä, joka on sijoitettu takapenkin alle. onko tuosta laturista diorisilta palanu, vai mikä? pystyykö sen vaihtamaan siten että laturi on kii koneessa, vai meneekö purku hommiks? voiko tuo merkkivalon palaminen johtua siitä että laturi olisi oikosulussa? kertokaapa pikaisesti mitä tän kans tehdään.. tasavirta laturi tuskin käy tuohon laturin jalkaan suoraan? kiitos. pekka ja botsi Quote Link to comment
Racing Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Tasavirta käy vaihtovirtasen tilalle jalkaan mutta toisinpäin ei käy. Jos tasavirtaa pökkäät niin tarttet myös erilaisen säätimen. Oletan että sulla ei ole nyt tasavirtasen säädin ja vaihtovirtalaturi!!?? Ainut vaihtovirtamalli joka tarvitsee ulkoisen säätimen on 74 vuoden kuplasta 50A Bosch jonka tunnistaa siitä että siinä on kolmeliittiminen liitin päällä ja yksi pyöröliitin. Uudempi 55A Bosch sielä on sisäänrakennettu säädin. Quote Link to comment
previa Posted May 3, 2005 Author Share Posted May 3, 2005 mulla on juurikin tuollainen laturi, eli siinä on päällä kolme laattaliitintä sekä sellainen ruuvattava liitin. takapenkin alla on erillinen säädin, jossa ei lue mielestäni merkkiä, siihen tulee ne kolme johtoa jotka lähtevät laturin päältä. mulla on itsellä kyllä yksi tasavirta laturi ja siihen säädin. se siis vois käydä tohon jalkaan suoraan? Quote Link to comment
Racing Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Kyllä se pitäisi käydä ainakin mulla on aina sopinu! laturin "paksuus"han on sama mutta vaihtovirtasessa on se taaempi pää kolmiomuotoinen ja se ei mahdu tasavirtasen jalkaan. Vaihtovirtajalka on takaapäin "madallettu" jotta se sopii. Ymmärsithän=? Quote Link to comment
previa Posted May 3, 2005 Author Share Posted May 3, 2005 juuh.. ymmärsin, vaihdan siihen sit toisen laturin, ens hätään. mut mikä tuossa vaihtovirtaisessa mahtaa olla vikana? Quote Link to comment
Racing Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Se on nätti vaihtaa kun nykäsee takaluukun saranoiden kanssa pois ja nostaa puhallinkopan kokonaisena ylös,ei tavitse irrotella kaasutinta jne. Quote Link to comment
Guest Miksu Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Ja meikä on just menossa laittamaan sitä kaasaria kiinni kun en tota tajunnu..Siis pellin irti ottamista... Vähän on venyny oma laturinvaihto. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.