Guest Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Moi Meneekö noin 70 mallisen kuplan kone suoraan pallokeulan vaihteistoon? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Menee mekaanisesti, mitä nyt alemmat lootaan tulevat mosan kiinnitys pinnapultit jää vajaaksi + Kuplan koneessa ei ole takakannaketta palliksen kotiin + lohkosi 95% varmuudella lohkosi ilman takakanakkeen paikkaa + Booonuksena paineasetelmasta pitää poistaa keskirengas Eli rajotuksin saat menee, mutta vaatii zägää lohkon kanssa + pikku tusaamista (pinnapultit+paineasetelma) + takakanakkeen ettimisen ja asentamisen Quote Link to comment
PZQ Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Sama pähkäily täälläkin, tosin palliksen 091 laatikko menossa tölkkiin ja siihen T1 perustainen kone. -Kytkin akseli ilmeisesti n.10mm liian pitkä? -Kytkin koppa ilmeisesti vaihdettava 002 laatikosta? -Tarviiko silti kytkin akselia koneistaa? -startti käytettäessä kuplan 200mm vauhtista? -Järkeähän ei ole koko hommassa mut ei se mittää ;-) Harmi kun työt mualimalla haittaa käytännön harrastamista, mutta onneksi voi virtualisoida ja hankkia kamoja... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 -Kytkin akseli ilmeisesti n.10mm liian pitkä? *** Jos on ollu paikallaan 1600 ilmajäähy kone alunperin, niin on sama axelo. Nepa pidempi. Diiselistä en omaa dataa -Kytkin koppa ilmeisesti vaihdettava 002 laatikosta? *** Jos on olu ilmajäähy tahi wasseri, niin menee suoraan. DSL koppa vaihdettava -Tarviiko silti kytkin akselia koneistaa? ** Diiselistä en tiedä. -startti käytettäessä kuplan 200mm vauhtista? *** 180-200-210-215-228 on kaikki samalla kehällä. Starteissa kuplan suuntaan eroa -Järkeähän ei ole koko hommassa mut ei se mittää ;-) *** Juu ei oo :) Harmi kun työt mualimalla haittaa käytännön harrastamista, mutta onneksi voi virtualisoida ja hankkia kamoja... *** hähähää kesälomää enää jäljellä eloQ'n puoliväliin :D Quote Link to comment
PZQ Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Peevee tossa tölkissä ei ole lootaa, eikä konetta joten ylimääräinen T1 kone ja 6 rib 091 aski uhrautuu.. Lootan koodi muistaakseen CP eli 2000cc koneen edestä? Jos jollain tietoa, tai pähkäilyä niin otan kiitollisuudella vastaan -Pete- Quote Link to comment
Guest Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Kiitos teille vastanneille. Muu on selvää, mutta mikä on nepa??? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Typ-4 kone, jota on käytetty kuplan koneen rinnalla Palliksissa. Tuolla kuplan, typ-2, typ-3, typ-4 ja wasser mosien eroista http://www.vw-kaeferclub.com/technik/motoren/index.html Quote Link to comment
PZQ Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 PV meneekö T1 kone wbx laatikkoon ns. heittämällä vai? -Pete- Quote Link to comment
P_Valtonen Posted June 3, 2012 Share Posted June 3, 2012 Mennee kun lyhennät kytkin axelon (WBX ja Typ4 sama pidempi kytkin axelo lootassa) Toinen katottava seikka on että paineasetelma oltava mallia "uusi" (ei keskus rinkulaa paineasetelmassa) Ja lohkosta pinnapultit vaihdettava pidempiin (siis lohkosta loota / kone väliset) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.